در شهر

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۸۶۹

    سرقت فیبر نوری 

علت قطع شبانه اینترنت  برخی مناطق تهران

جمعه شب به دلیل قطع شدن قسمتی از فیبر نوری شهرداری، ارتباطات مرکز داده آسیاتک که از بستر زیر ساخت فیزیکی فیبر نوری شهرداری استفاده می‌کند دچار اختلال شد که از دسترس خارج شدن برخی سایت‌های داخلی را در پی داشت. به گزارش ایلنا، در همین ارتباط روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اطلاعیه‌ای را صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «سرقت و تخریب بخشی از مسیر فیبر نوری شهرداری در مسیر برج میلاد باعث قطعی ارتباط مرکز داده آسیاتک تا مرکز LCT شد و در نتیجه خدمات و سایت‌هایی که در دیتاسنتر شرکت آسیاتک میزبانی می‌شدند، از دسترس خارج شدند. در این رابطه چند نکته قابل ذکر است: ایجاد مسیرهای پشتیبان برای ارتباطات مهم و حیاتی از موضوعاتی است که هر اپراتور و سرویس‌دهنده مرکز داده باید برای آن اقدام نماید. با توجه به اینکه خدمات شهرداری در چارچوب واگذاری ظرفیت‌های مازاد و فقط در سطح زیرساخت‌های فیزیکی است و متقاضیان این ظرفیت‌های مازاد کاملاً از این موضوع مطلع‌اند، لذا پیش‌بینی مسیرهای جایگزین از طریق سایر اپراتورها بر عهده خود شرکت‌هاست. در این مورد شهرداری تهران صرفا درخواست یک لینک ارتباطی بین مراکز فوق را دریافت نموده و آن را برقرار کرد و این در حالی است که هیچ‌گاه درخواست دیگری مبنی بر مسیر پشتیبان از جانب شرکت آسیاتک ارسال نشده بود.

با توجه به تخریب فیزیکی مسیر مذکور و زمانبر بودن ترمیم آن به دلیل محدودیت‌های فنی و نیز ترافیکی در سطح معابر و شریان‌های اصلی، ترمیم فیبر اصلی همچنان در جریان است. لیکن سازمان فاوای شهرداری تهران با تمام توان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکل آسیاتک اقدام کرده و از سایر مسیرهای موجود، جهت برقراری ارتباط جایگزین در اسرع وقت اقدام کرده و دسترسی به سایت‌ها همان شب برقرار شد.

   تخریب پاساژ ۳۰ ساله «توحید» در منطقه ۱۹ 

شهردار منطقه ۱۹ از تخریب پاساژ تجاری توحید در منطقه به منظور تأمین امنیت جانی شهروندان، رفع مخاطرات احتمالی وگره ترافیکی پس از ۳۰ سال خبر داد. به گزارش تسنیم، علی توکلی با اشاره به قرار داشتن پاساژ توحید در مجاورت بازار بزرگ احسانی و طرح تعریض خیابان شکوفه گفت: با تخریب این پاساژ، ضمن تسریع در بازگشایی این معبر بعد از 30 سال انتظار، از وقوع اتفاقات مشابه همچون ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا اطهر که منجر به جان باختن تعدادی از همشهریانمان شد، پیشگیری شده است. شهردار منطقه19 افزود: از آنجایی‌که تعدادی از کسبه این پاساژ دارای حق سرقفلی بوده‌اند بنابراین برای انجام و تحقق موضوع فوق، سعی کردیم طی برگزاری جلسات مشترک به توافقات لازم طی هماهنگی با سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران و اخذ مصوبه در راستای جذب سرمایه‌گذار و انجام توافقات و بهره‌مندی از واحدهای نوسازی شده بعد از تخریب پاساژ برسیم که جا دارد در این راستا از آن دسته از کسبه‌ای که با شهرداری منطقه همکاری داشته‌اند، تشکر و قدردانی کنیم. توکلی به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در مورد رفع خطر از ساختمان‌های واقع در معابر عمومی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا کمیته رفع خطر تشکیل و رأی بر تخریب ساختمان پاساژ صادر شد.

    حاشیه‌نشینان سند‌دار می‌شوند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با همکاری شهرداری‌ها اراضی حاشیه‌نشین‌ها به نام افراد سند می‌خورد. علیرضا تابش در گفت‌وگو با ایلنا، درباره فعالیت‌های بنیاد مسکن در بخش ساماندهی حاشیه‌نشینی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بحث ساماندهی حاشینه نشینی در برخی از شهرها وارد شده و به دنبال کاهش مخاطرات سکونت در این مناطق اقداماتی را انجام داده است. وی با اشاره به ورود بنیاد به ساماندهی حاشیه نشینی در برخی از شهرها گفت: ساماندهی 10 هزار واحد مسکونی در حاشیه زاهدان، 2 هزار و 500 واحد در چابهار و 2 هزار هم واحد در مشهد را در حال اجرا داریم. رییس بنیاد مسکن انقلاب درباره ارایه تسهیلات به حاشیه نشینان ادامه داد: ارایه تسهیلات و وام بلاعوض و همچنین ساخت معابر از جمله اقدامات بنیاد برای احیای محیط زندگی در این مناطق است. تابش با بیان اینکه ارایه تسهیلات به حاشیه نشینان آغاز شده‌ است، اظهار داشت: میزان این تسهیلات 50 میلیون تومان است و مناطق مورد نظر هم از سوی شهرداری‌ها و استانداری‌ها به بنیاد مسکن معرفی و واگذار شده است تا هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آن اقدام شود. وی با تاکید بر اقدام مهم بنیاد برای ساماندهی حاشیه‌نشینی گفت: از دیگر اقدامات ما واگذاری زمین به خود فرد است از این رو در زاهدان 100 میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها قرار داده‌ایم، افرادی که در منطقه حاشیه‌نشین سکونت دارند به شهرداری‌ها معرفی و اگر زمین شهرداری را تصرف کرده باشند، شهرداری می‌تواند عوارض زمین آنها را از محل همان پولی که در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم، بردارند.

 

ارسال نظر