ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۷۷۰

نرخ مالیات بر خانه‌های خالی افزایش یابد

معاون فنی و حقوقی سازمان مالیاتی گفت: مالیات بر واحدهای خالی زمانی بازدارنده است که اثر آن قابل توجه باشد؛ بنابراین برای بازدارندگی و ضمانت اجرای بیشتر، باید میزان مالیات را افزایش داد. به گزارش ایلنا، محمود علیزاده افزود: در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی، متولی امر اسکان و املاک، وزارت مسکن و شهرسازی است و سامانه شناسایی واحدهای خالی از سکنه باید توسط این وزارتخانه آماده شود و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. وی ادامه داد: این سامانه از نظر ساختاری آماده شد، اما محتوای آن که اطلاعات و شاخص‌هایی که بتواند تشخیص درست نسبت به واحدهای خالی از سکنه داشته باشد، هنوز تکمیل نشده است تا بر اساس آن مطالبه مالیات از این واحدها اجرا شود. علیزاده اضافه کرد: دستگاه‌های دیگر هم باید اطلاعات خود را به این سامانه بدهند. وی اضافه کرد: بر اساس قانون، خانه‌های خالی از سکنه؛ خانه‌هایی هستند که مالکان بیش از دو واحد داشته باشند و آن را به مدت بیش از یک سال، خالی نگه داشته باشند و بر اساس قانون، شناسایی این واحدها از طریق سامانه ایجاد شده توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

آتش‌سوزی عمدی در بوستان نهج‌البلاغه 

پلیس تهران از دستگیری 3 نفر که برای خودنمایی800 متر مربع از مراتع بوستان نهج‌البلاغه را به آتش کشیده بودند خبر داد. به گزارش فارس، سرهنگ علی محمدی با اعلام خبر دستگیری عاملان آتش‌سوزی در بوستان نهج‌البلاغه تهران اظهار کرد: ساعت 7 صبح روز گذشته وقوع یک فقره آتش‌سوزی در بوستان نهج‌البلاغه واقع در شمال غرب شهر تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد و بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری 140 باغ فیض به همراه عوامل آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام و پس از اطفای حریق به بررسی موضوع پرداختند. این مقام انتظامی عنوان کرد: بررسی اولیه ماموران کلانتری نشان از این داشت که 800 متر مربع از مراتع و فضای سبز این بوستان دچار حریق شده و در ادامه به ظن عمدی بودن آتش‌سوزی به علت و شناسایی عامل یا عاملان آتش‌سوزی پرداختند. وی با اشاره به اینکه در این رابطه دو متهم شناسایی و برای بررسی‌های دقیق‌تر هر دو عامل آتش‌سوزی با هماهنگی‌های قضایی به پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی انتقال یافتند، افزود: در تحقیقات پلیسی، عمدی بودن این آتش‌سوزی قوت گرفت و در ادامه متهم اصلی پرونده شناسایی شد. رییس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی ادامه داد: صبح هفدهم تیرماه متهم اصلی پرونده در مخفیگاهش در حوالی خیابان ستارخان با هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و هر 3 متهم به بزه ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف و علت آن را خودنمایی اعلام کردند. رییس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به اینکه هر 3 متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، عنوان داشت: پلیس با افرادی که به مراتع و سرمایه‌های ملی آسیب بزنند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

سوداگران را از بازار مسکن بیرون کنیم

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: باید سوداگران را از بازار مسکن بیرون کشیده و فقط کسانی در بازار مسکن بمانند که مصرف‌کننده هستند. طغیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات لازم برای ساماندهی بازار مسکن، بیان کرد: ساماندهی بازار مسکن در گام اول نیاز به یک برنامه بلندمدت دارد ما تا زمانی که مشکل عرضه مسکن را حل نکنیم و به راحتی مسکن عرضه نشود با مشکل روبه رو خواهیم شد. وی اظهار کرد: تا زمانی که زمین که مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت مسکن است با قیمت پایین در اختیار تولید‌کنندگان قرار نگیرد ما در عرضه با مشکل روبه رو خواهیم بود، ولی زمانی که این مشکل را حل کنیم متوسط به‌طور دو سال طول می‌کشد تا خانه‌هایی که با زمین ارزان ساخته شده‌اند به بازار عرضه شوند. مساله اصلی مسکن که بحث عرضه است در کمیسیون عمران در حال دنبال شدن است. او تصریح کرد: اما آنچه که به کمیسیون اقتصادی مربوط می‌شود این است که ما سوداگران را از بازار مسکن بیرون بکشیم. یعنی فقط کسانی در بازار مسکن بمانند که مصرف‌کننده هستند. 

 

ارسال نظر