ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۶۲۶

رصد استفاده از ماسک  در مترو با پردازشگر چهره

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه از پردازش تصویری مسافران مترو به منظور بررسی وضعیت استفاده از ماسک خبر داد و گفت: اجرای این طرح برای اخذ جریمه نیست و ماهیت آماری دارد. نوبخت در گفتوگو با مهر با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد شهروندان تهرانی در زمان استفاده از مترو از ماسک استفاده میکنند، گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان اجباری شدن استفاده از ماسک در مجامع عمومی و افزایش سطح هشدار شیوع کرونا از شهروندانی که همچنان از ماسک استفاده نمیکنند درخواست میکنیم  هنگام استفاده از مترو و حضور در ایستگاهها تا ترک این مکان عمومی ماسک بزنند. او درباره ایجاد سازوکاری برای توزیع ماسک رایگان در مترو به منظور استفاده اقشار کم درآمد جامعه نیز توضیح داد: در برخی از ایستگاههای مترو در حال حاضر ماسک رایگان توزیع میشود و در مابقی ایستگاهها مسافرینی که به نظر میرسد از استطاعت مالی لازم برای خرید همزمان بلیت مترو و ماسک برخودار نیستند، با مساعدت ماموران ایستگاهها به جای خرید بلیت، ماسک تهیه میکنند.

انفجار کلینیک سینا در شورای شهر بررسی شود

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران از درخواست جمعی از اعضای شورا برای بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا در جلسه روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، اعطا در حساب توییتری خود از درخواست تعدادی از اعضای شورا برای بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا خبر داد و نوشت: «از سوی 11 عضو شورا درخواستی خطاب به رییس شورا پیشنهاد و عنوان شد که در این جلسه لازم است ارایه گزارش توسط شهردار تهران، ارایه گزارش توسط مدیرعامل سازمان آتش نشانی، ارایه گزارش توسط دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی و ارایه گزارش مقدماتی بررسی‌های کمیته مربوطه در شورا صورت گیرد.این درخواست از سوی اینجانب، الهام فخاری، محمدجواد حق‌شناس، زهرا صدر اعظم‌نوری، ناهید خداکرمی، محمد سالاری، زهرا نژادبهرام، مجید فراهانی، حسن خلیل‌آبادی، محمد علیخانی و حجت نظری مطرح شده است.»

کشف قطعات قلابی در پله برقی‌های شهری

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کشف تقلب برخی پیمانکاران برای غالب کردن قطعه مستهلک و قلابی پله برقی به این شهرداری خبر داد. به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، وحید سرلک با بیان اینکه از ۴۷۴ دستگاه پله برقی موجود در پایتخت ۱۶۰ دستگاه آن غیرفعال است که با توجه به گذشت ۲ ماه از ورود سازمان حمل و نقل و ترافیک به این موضوع، ۴۰ دستگاه آن تعمیر شد افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم عملکرد نامناسب پیمانکاران در ارایه خدمت در این زمینه به مناطق بود که بارها مشاهده شد اقلام نامناسب و بی‌کیفیت را به جای قطعه درجه یک فاکتور کرده و پول آن از مناطق دریافت شده بود. این مقام مسوول اظهارکرد: یکی دیگر از مواردی که بارها مشاهده شد باز کردن قطعه‌های پله برقی از مناطق جنوب شهر از سوی پیمانکار و فروش آن به شهرداری مناطق شمالی پایتخت بود و ما هم به دلیل برخی از همین موارد به مناطق نامه زدیم تا تضامین برخی از پیمانکاران را به دلیل اهمال در امور محوله آزاد نکنند.

کاهش ۱۶ درصدی سفرهای بین استانی در تیر ماه

مدیر مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: براساس آمارهای دریافت شده از میزان تردد وسایل نقلیه مختلف، سفرهای بین استانی در ۱۱ روز ابتدای تیر ماه نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۶.۲۱ درصد کاهش داشته است. علی اکبر آشوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس آخرین آمارهای دریافت شده از محورهای مواصلاتی اصلی استان‌های مختلف میزان تردد وسایل نقلیه گوناگون در ۱۱ روز ابتدای تیر ماه نسبت به همین بازه زمانی در ماه گذشته ۷.۷ درصد کاهش داشته است و تردد هم‌اکنون به صورت عادی در جریان بوده و شرایط جوی خاصی نیز در جاده‌های کشور وجود ندارد. وی افزود: همچنین میزان تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی اصلی بین استانی نسبت به همین بازه زمانی در تیر ماه سال گذشته ۱۶.۲۱ درصد کاهش داشته و بیشترین حجم تردد مربوط به استان تهران است.

مذاکره  درباره قربانیان هواپیمای اوکراینی

دولت کانادا اعلام کرد که برای آغاز مذاکره با ایران درباره جبران خسارت وارده به خانواده‌های قربانیان خارجی هواپیمای مسافربری اوکراینی که در ماه ژانویه سقوط کرد، به توافق رسیده است. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت کانادا اعلام کرد، برای آغاز مذاکره با ایران درباره جبران خسارت وارده به خانواده‌های قربانیان خارجی هواپیمای مسافربری اوکراینی که در ماه ژانویه سقوط کرد، به توافق رسیده است. سوئد نیز ابراز اطمینان کرد که ایران غرامت را پرداخت خواهد کرد. این کشورها که شامل کانادا، انگلیس، اوکراین، سوئد و افغانستان می‌شوند، هرکدام شهروندانی را در پرواز 752 اوکراین داشتند که جان خود را از دست دادند.

 

ارسال نظر