ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۵۶۹

بازگشت محدویت‌های پروازی با عدم رعایت پروتکل ها

رضا جعفرزاده، ‌سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشدید نظارت‌ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان به منظور اطمینان از اجرای صحیح مقررات و پروتکل‌های مصوب بهداشتی در بخش حمل ونقل هوایی خبرداد. به گزارش فارس، جعفرزاده اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با عنایت به نقش حاکمیتی و نظارتی برای کمک به مهار انتشار بیماری کووید 19 و با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران، توسط بخش‌های نظارتی خود از جمله دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز، به صورت مستمر بازرسی‌های لازم از همه بخش‌های فرودگاهی، هندلینگ و غیره به عمل می‌آورد. وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری حسب وظیفه ذاتی خود موظف به نظارت بر اجرای پروتکل‌ها و دستورالعملهای ستاد مرکزی مبارزه با کرونا و ملزم به نظارت بر حسن انجام دستورالعمل‌هاست بنابراین ابتدا رعایت اصول بهداشتی همان‌گونه که در شیوه نامه کد 1900 آمده است را توصیه و در صورت مشاهده بی‌توجهی به مقررات و دستورالعمل‌ها نسبت به برخورد قانونی و بازگشت محدودیت‌های پروازی اقدام خواهد کرد. جعفرزاده تصریح کرد: اهمال و بی‌توجهی شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاهی، شرکت‌هایی خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه و همچنین سایر شرکت‌های فعال در امر پرواز، در رعایت مقررات و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری و پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده توسط این سازمان برخوردهای لازم را در پی خواهد داشت. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: از آنجا که افزایش پروازها و رفع محدودیت‌ها می‌تواند تنها راهکار مقاومت‌ها در این شرایط سخت به شمار‌اید بنابراین چنانچه شرط محوری این موضوع نادیده گرفته شود لطمه اقتصادی ناشی از آن غیرقابل جبران خواهد بود بنابراین برای استمرار پروازهای داخلی و فراهم شدن زمینه‌های انجام پروازهای بین‌المللی نیاز به انجام پروازهای ایمن و سلامت مسافر، رعایت مقررات بهداشتی بی‌چون و چرای بهداشتی میسر نخواهد شد.

عقبایی: قرارداد  مستاجران دروغگو فسخ می‌شود

حسام عقبایی، نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اگر مستاجران در قراردادها واقعیتی را درباره تعداد افراد یا نسبیت اعلام نکنند، قرارداد اجاره به راحتی فسخ می‌شود. عقبایی در گفت‌وگو با ایلنا درباره قراردادهای اجاره و امکان اعتراض به مستاجر گفت: قاعدتا در شرایطی مستاجر دروغی را مطرح کند، مدیر ساختمان به دلیل ارتباطاتی که با تمام ساکنان ساختمان دارد متوجه تعداد افراد ساکن یک واحد خواهد شد در این شرایط طبق قانون تملک آپارتمان‌ها و آیین‌نامه اجرای آن و قانون مالک و مستاجر؛ موجر می‌تواند بر اساس این قوانین قرارداد اجاره را به راحتی فسخ کند.  وی با تاکید بر اینکه مشاوران املاک در تنظیم قراردادها باید به این موضوعات توجه داشته باشند، اظهارداشت: این الزام است که تعداد، جنسیت و اسامی مستاجران باید در قراردادهای اجاره نوشته شود. عقبایی افزود: این موضوع بسیار جدی گرفته می‌شود چراکه شاهد ناهنجاری‌هایی در اجتماع هستیم و فقط بحث کتمان تعداد مستاجران در یک واحد مطرح نیست. ممکن است فردی اعلام کند که متاهل است و برای خانواده 4 نفره واحد را اجاره کند اما پس از استقرار به جای افراد گفته شده، نفرات دیگری در این واحد رفت و آمد داشته باشند و موجب نارضایتی همسایه‌ها شوند.  نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: در صورت پنهانکاری مستاجر یا دروغگویی وی هم مدیر ساختمان به نمایندگی از همسایه‌ها و هم موجر می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند که در این صورت قرارداد فسخ می‌شود.  وی ادامه داد: همواره به مشاوران املاک گفته می‌شود که جزییات مستاجران را در قرارداد ثبت کنند چراکه ممکن است شاهد هم‌خانگی افرادی شویم که نسبتی با یکدیگر ندارند که در این حالت بحث در حد توصیه نیست بلکه قانون در این باره مشخص و واضح است. عقبایی در پاسخ به اینکه در صورتی که موجر و مستاجر در این باره توافق کرده باشند و مشکلی بین مستاجر و موجر نباشد آیا همسایه‌ها حق اعتراض خواهند داشت، گفت: اگر اجاره واحد به فردی برخلاف قانون باشد همسایه‌ها می‌توانند موضوع را از مراجع قضایی پیگیری کنند.

پیش‌بینی آخر هفته  بارانی  در استان‌های شمالی

سازمان هواشناسی با پیش بینی آخر هفته بارانی برای استان‌های شمالی کشور اعلام کرد: تا یکشنبه آینده در برخی مناطق رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی آینده نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در برخی ساعات در استان‌های ساحلی دریای خزر بارندگی، وزش باد و در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، و جنوب کرمان پیش بینی شده است. روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات خراسان شمالی و ارتفاعات شمالی خراسان رضوی رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود. در این 2 روز در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق شمال شرق کشور و استان‌های سمنان، قم، قزوین، البرز، تهران، شرق اصفهان و شرق یزد وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی شده است. در بعدازظهر جمعه و شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و بعدازظهر یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات شمال غرب کشور رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر