راه و مسکن

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۸۹۵

  کاهش محدودیت‌ پروازهای خارجی 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه محدودیت‌های پروازی رو به پایان است، گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا پروازهای خارجی به حداقل رسید. به گزارش ایسنا، علی عابدزاده در حاشیه بازدید مسوولان کشوری و استانی از فرودگاه بین‌المللی پیام که به مناسبت توسعه پروازهای این فرودگاه انجام شد، اظهار کرد: فرودگاه پیام در حوزه پرواز باری قدمت طولانی دارد. وی با اشاره به توسعه پروازهای مسافری فرودگاه پیام، گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز پذیرفته‌اند که پرواز از فرودگاه پیام داشته باشند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری با توجه به اینکه تعدادی هواپیمای وارد کشور می‌شود، افزود: از ظرفیت هواپیمای جدید در فرودگاه پیام استفاده خواهد شد. همچنین برای برقراری پرواز از فرودگاه پیام به شهرهای مشهد، اهواز و کیش موافقت شده است.

وی با اشاره به فشارهای سنگین امریکایی درباره محدود کردن ارایه اطلاعات فنی و عملیاتی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، گفت: این در حالی است که نیروهای متخصص داخلی به موفقیت‌های خوبی در حوزه تعمیر موتور رسیده و توانسته‌اند که قسمت‌های گرم و پیچیده موتور را با تکنولوژی مناسب تعمیر کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه شرکت‌های بویینگ و ایرباس قطعات یدکی هواپیماهای ایرانی را تعمیر نمی‌کنند، گفت: این در حالی است که به توان طراحی این قطعات دست پیدا کرده‌ایم و می‌توانیم این قطعات را به‌خوبی بسازیم که البته با شناسنامه و حساب شده است.

عابدزاده افزود: در بخش هوایی و در حوزه فنی و ساخت قطعات حرف برای گفتن داریم و در آینده‌ای نه چندان دور به انقلاب مهندسی و تکنیک در حوزه هوایی می‌رسیم. به گفته عابدزاده هماهنگی‌های لازم با کشور سازنده هواپیما، موتور یا کشورهایی که به هر دلیلی در این موضوع نامی از آنها هست، انجام شده است. رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری به محدودیت‌های پروازی با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: محدودیت‌های پروازی رو به کاهش است. در بسیاری از کشورهای دنیا پروازهای خارجی به حداقل رسید که این میزان در برخی کشورها به دو تا سه درصد رسید. وی با تاکید بر اینکه پروازهای خارجی به تدریج رفع محدودیت می‌شود، گفت: شرکت‌های خارجی اکنون منتظر هستند تا پروتکل‌های بهداشتی میان کشورها امضا و توافق‌ها صورت گیرد تا بتوانند مسافران را طبق پروتکل‌های خاص بهداشتی و پزشکی جابه‌جا کنند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه وضعیت پروازهای داخلی در کشور خوب است، گفت: اگر تلاش‌های حال حاضر وزارت بهداشت و درمان در خصوص کنترل کرونا به نتیجه برسد به یقین در پروازهای داخلی رشد بهتری خواهیم داشت.

  سامانه آمار هوانوردی 

مطابق استانداردهای یاتا راه‌اندازی می‌شود

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از راه‌اندازی سامانه جامع آمار هوانوردی خبر داد. به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان گفت: بر اساس استانداردهای انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) اطلاعات پرواز باید به صورت آنلاین در اختیار سازمان هوانوردی کشوری قرار گیرد، برهمین اساس سامانه جامع آمار هوانوردی طراحی شد. وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات مسافران در حین عملیات پذیرش در فرودگاه‌ها به صورت برخط در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار خواهد گرفت. دهقان با اشاره به ضرورت آمار در برنامه‌ریزی‌های بازرگانی و اطلاعات امنیت هوانوردی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در حال اجرای سامانه تطبیق مسافران است و در این راستا جلساتی با شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ برگزار و از آنان خواسته است تا پایان تیرماه نسبت به ارسال اطلاعات و اصلاحات نرم افزاری در سامانه‌های خود اقدام کنند. وی با بیان اینکه تلاش خواهد شد این سامانه تا پایان تابستان عملیاتی شود گفت: در این طرح دغدغه‌های زیادی داشتیم و بعضاً شاهد بودیم که صف‌های طولانی به هنگام پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها ایجاد می‌شود و با راه‌اندازی این سامانه از این پس شرکت‌های هواپیمایی، هندلینگ و مسافران به هنگام پذیرش و در یافت کارت پرواز با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

  رایزنی رییس اتحادیه املاک 

با وزیر راه درباره مسکن

رییس اتحادیه مشاوران املاک در دیدار با وزیر راه و شهرسازی خواستار ساماندهی وبسایت‌های بازار مسکن و تهیه لایحه اصلاح قانون موجر و مستأجر شد. به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران و دیگر اعضای هیات‌مدیره این اتحادیه با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند. در این دیدار، ۱۵ مولفه اثرگذار از جمله طرح اقدام ملی مسکن، افزایش ساخت و ساز بخش خصوصی، راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت آرامش‌بخشی به بازار مسکن، تحکیم کد رهگیری و جلوگیری از نقش عوامل التهاب زا در بازار مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

از زمانی که محمد اسلامی سکان هدایت وزارت راه و شهرسازی را در ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷ بر عهده گرفت، اهم برنامه‌های خود را بر افزایش عرضه متناسب با تقاضا قرار داد. او در نشست با اعضای هیات‌مدیره اتحادیه مشاوران املاک، سه اقدام مهم خود را شناسایی افراد فاقد مسکن، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان، و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت و ساز عنوان کرد. به این شکل که هر شخص زمین یا خانه نیمه کاره دارد می‌تواند در طرح اقدام ملی مشارکت کند. او اعلام کرد که برخی استان‌ها استقبال خوبی از این موضوع داشته‌اند. تحویل تمامی واحدهای باقی مانده مسکن مهر در سال جاری، برنامه‌ریزی برای خانه‌دار کردن ۸۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی، واگذاری زمین به شکل اجاره ۹۹ ساله برای افزایش ساخت و ساز و ورود خانه‌های خالی به بازار مصرف از طریق سامانه املاک و اسکان که اخیراً مدیریت آن بر عهده سازمان امور مالیاتی قرار گرفته از جمله برنامه‌هایی بود که وزیر راه و شهرسازی در جلسه با رییس اتحادیه مشاوران املاک بر آن تاکید کرد. از سوی دیگر مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با ابراز خرسندی از توجه اسلامی به بخش خصوصی، چهار مورد از مهم‌ترین درخواست‌های واسطه‌های ملکی از دولت و مجلس را مطرح کرد. تحکیم کد رهگیری، تقویت قراردادهای دستی با استفاده از توان دولت و دستگاه قضایی، اصلاح قانون مالک و مستأجر و لزوم ساماندهی سایت‌های اینترنتی فروش ملک، از جمله مواردی بود که خسروی خواستار رسیدگی به آن شد.


 

ارسال نظر