ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۷۹۲

بازار 40 میلیونی اجاره‌بها قانونمند می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از تهیه لایحه قانونمند کردن بازار مسکن و اجاره‌بها خبر داد و گفت: به ‌دنبال ساماندهی بازار مسکن هستیم. به گزارش تسنیم، محمود محمودزاده درباره بازار اجاره و قیمت افسارگسیخته مسکن و راهکارهای وزارت راه برای ساماندهی بازار اجاره‌بها، اظهار کرد: معتقدیم اگر برای دهک‌های 4 تا 7 اقدامی در خصوص تامین مسکن انجام نشود، آنها دچار مشکلات جدی برای تامین مسکن و پرداخت اجاره‌بها خواهند شد. به همین دلیل لایحه قانونمند کردن بازار مسکن و اجاره‌بها در حال پیگیری است. وی تصریح کرد: هدف از تدوین لایحه قانونمند کردن بازار مسکن و اجاره‌بها، تعیین قیمت نیست، بلکه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، مدنظر است. در عین حال، با توجه به اینکه بر اساس آخرین سرشماری در کشور، به‌طور متوسط جمعیت اجاره نشین به جمعیت صاحب خانه در مقیاس کشوری 31.7 درصد و در مقیاس شهر تهران 43.5 درصد برآورد شده با این احتساب در کلانشهرها نزدیک به 50 درصد جمعیت شهر را اجاره‌نشین‌ها به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین ساماندهی این بخش ضرورت داشت که در برنامه نیز قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از منافع قشر ضعیف که امکان تامین مسکن را ندارند، حمایت کند، پیگیری تصویب قانونی به منظور ساماندهی بازار اجاره‌بها را برای تامین این هدف ضرورت دانست و گفت: با توجه به اینکه حوزه مسکن، حوزه‌ای پیچیده و چندبعدی است بنابراین مباحث و موضوعات گوناگون این بخش از قانون و مقررات تا ساماندهی فعالان این بخش همه باید همزمان انجام شود تا به خروجی موثری دست یافت. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از مشکلات امروز بازار اجاره‌بها کشور به دلیل عدم عرضه و تولید کافی مسکن در سال‌های گذشته است، افزود: با اجرای طرح ملی مسکن تلاش خواهد شد تا بخشی از کمبودها در تولید ناکافی مسکن در سال‌های گذشته جبران شود.

پیش بینی پروازهای عبوری از آسمان ایران با کنترل کرونا

سعید اکبری، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران به روزانه ۴۰۰ پرواز طی دو تا سه ماه آینده با کنترل نسبی پاندمی کرونا در کشورها خبر داد. اکبری در گفت‌وگو با مهر درباره روند افزایشی پروازهای عبوری از آسمان ایران پس از بهتر شدن وضعیت کنترل کرونا در دنیا و از سرگیری پروازهای بین‌المللی، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد پروازهای عبوری با شیب ملایمی رو به افزایش است. وی ادامه داد: در تحلیل‌های یاتا (انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی) آمده است که تا پایان آگوست (اواخر مرداد و اوایل شهریور) تعداد پروازهای عبوری از منطقه غرب آسیا به ۲۵۰ تا ۴۰۰ سورتی پرواز در روز خواهد رسید. به نظر من هم با ادامه این شیب ملایم افزایشی تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران نیز طی ۲ تا ۳ ماه آینده احتمالاً به حدود ۴۰۰ پرواز در روز افزایش می‌یابد. عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره مذاکره امریکا با قطر و عربستان برای لغو تحریم‌های قطر از سوی کشورهای عربی با هدف کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران، تصریح کرد: به نظر می‌رسد وساطت امریکا میان قطر و عربستان، ارتباطی به کاهش درآمدهای شرکت فرودگاه‌های ایران ندارد. قطعاً مذاکراتی که کشورهای حاشیه خلیج فارس برای برقراری مجدد روابط دوستانه دارند، آنقدر دلایل سیاسی و اقتصادی دیگری دارد که هدف «کاهش پروازهای اندک عبوری از آسمان ایران و درآمدهای محدود شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشورمان از این محل»، چندان به چشم نیاید. وی یادآور شد: اینکه دنیا دست به دست هم بدهد که درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کم شود، بسیار ساده‌انگارانه است. بر اساس این گزارش، تا پیش از شیوع ویروس کرونا، متوسط پروازهای عبوری از آسمان ایران، روزانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ سورتی پرواز بود. سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها نیز پیش از این در آذرماه ۹۸ از درآمد سالانه ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیارد تومانی این شرکت از محل پروازهای عبوری خبر داده بود.

وقوع اولین تصادف  در آزادراه تهران - شمال

سرهنگ نوراله خادم، رییس پلیس راه تهران بزرگ از ثبت اولین مورد تصادف منجر به جرح در آزادراه تهران - شمال خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ خادم گفت: حوالی ساعت 3:30 بامداد روز شنبه 17 خرداد یک دستگاه سواری تویوتا در حال حرکت در مسیر شمال به جنوب این آزادراه بود که در تونل شماره ۱۳ با جداره کناری تونل برخورد کرده و به پهلو واژگون شد. وی با بیان اینکه درپی این حادثه یک سرنشین تویوتا مجروح و از سوی عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد، گفت: با حضور کارشناسان پلیس راه و بررسی شواهد مشخص شد که عدم رعایت سرعت مطمئنه علت وقوع این حادثه بوده است. خادم با بیان اینکه این اولین تصادف جرحی آزادراه تهران - شمال بود، گفت: از ششم اسفندماه تاکنون که تردد در آزادراه تهران - شمال آغاز شده بود، این اولین تصادف جرحی رخ داده در این محور بود. رییس پلیس راه تهران بزرگ همچنین در مورد نصب یکسری تجهیزات و امکانات بیشتر در این مسیر نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی دوربین‌های ثبت تخلف سرعت غیر مجاز در این آزادراه در داخل و بیرون تونل‌ها افزایش خواهد یافت.


 

ارسال نظر