ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۶۳۰

پیشنهاد حناچی برای ائتلاف شهرداران کلان‌شهرهای جهان 

پیروز حناچی، شهردار تهران‌ در نشست مجازی سازمان UCLG (شهرهای متحد و دولت‌های محلی) به لزوم اصلاح شیوه‌های مدیریتی جهان اشاره کرد و پیشنهاد داد که ائتلافی از شهرداری کلان‌شهرهای جهان تشکیل شود. به گزارش ایلنا، حناچی در این نشست مجازی که به میزبانی شهر رم ایتالیا برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: به نظر می‌رسد بحران به وجود آمده ناشی از ویروس کووید 19، به همه ما نشان داد که شیوه‌های مدیریت سیاسی در سطح جهانی، با نقایص بسیاری روبه رو است. سیاستمداران در کشورهای مختلف نه فقط از تامین حداقل‌های انسانی برای بشریت عاجزند بلکه حتی از تامین منافع شهروندان خود نیز ناتوانند. حناچی پیشنهاد داد: در شرایط کنونی، تشکیل ائتلافی از شهرداری‌ کلان‌شهرهای جهان و برگزاری نشست‌های دوره‌ای معین با هدف تدوین یک برنامه همکاری مشترک نیاز است تا سبب توسعه فعالیت‌ دولت‌های محلی در زمینه اثرگذاری آنها بر تصمیمات کلان بین‌المللی تحت پوشش ساختار (UCLG) شود. وی در ادامه به رشد مسوولیت‌پذیری اجتماعی اشاره کرد که جز با خروج از الگوهای مدیریتی یک‌جانبه‌گرا و تقویت چندجانبه‌گرایی در سطح جهانی در چارچوب تعریف ائتلاف‌های اجتماعی جدید فراملی ممکن نخواهد شد. حناچی گفت: تشکیل چنین ائتلاف‌هایی نیازمند رشد مطالبه آن توسط شهروندان کشورهای مختلف‌ است. در واقع این شهروندان هستند که باید دولت‌هایشان را وادار کنند تا از یک‌جانبه‌گرایی پرهیز کرده و مسیرهای جدیدی را در روابط بین ملت‌ و کشور بگشایند.

به اعتقاد شهردار تهران، شهرداری‌ها به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و موثرترین نهادهای غیر دولتی وابسته به رای مردم در کشورهای مختلف، می‌توانند نقشی بسیار موثر ایفا کنند و به مطالبه مسوولیت‌پذیری اجتماعی دولت‌ها و به ویژه ابرقدرت‌ها در سطح جهانی دامن بزنند. حناچی اضافه کرد: من به عنوان شهردار تهران، در همین راستا تلاش کردم در بحبوحه مبارزه با ویروس کووید 19، تماس‌های گسترده‌ای را با شهرداران شهرهای مختلف جهان برقرار کنم و از این طریق مطالبه تقویت همبستگی اجتماعی در سطح جهانی را دامن بزنم. همبستگی نهادهای غیر دولتی مانند شهرداری‌ها و پافشاری آنها بر ابعاد جهانی مسوولیت‌پذیری اجتماعی می‌تواند نقطه آغاز تغییری جدی در سیاست‌های دولت‌ها باشد. براساس گزارش سایت شهر، وی در خاتمه با ذکر شعری از سعدی شیراز گفت: در پایان آرزو می‌کنم که همه ما مشکلات یکدیگر را مشکل خود بدانیم.

فروش ویژه عرصه مسکن مهر پردیس تیر تمام می‌شود

حسن حضرتی، مدیر واگذاری عرصه مسکن مهر پردیس گفت: فرصت طرح فروش ویژه عرصه مسکن مهر با ۳۰ درصد تخفیف ارایه شده در سال گذشته، پایان خرداد ماه جاری به اتمام می‌رسد.

حضرتی به ایرنا گفت: شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی برای متقاضیان ایجاد کرد و با مساعدت مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس و کارشناسان دادگستری قیمت عرصه در سال ۹۸ به روز رسانی نشد.

مدیر واگذاری عرصه مسکن مهر پردیس ادامه داد: تا هفتم خرداد ماه سال جاری متقاضیان ۱۹ هزار و۱۷۷ واحد عرصه مسکن مهر پردیس به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان خریداری کردند که درآمد حاصله صرف ساخت واحدهاو عمران و آبادانی فازهای مسکن مهر پردیس شده است.

حضرتی گفت: مالکان با خرید عرصه دیگر مشکل اجاره ۹۹ ساله و مشارکت با دولت را ندارند و مالک قطعی واحد با خرید عرصه و اعیان می‌شوند.

هشدار درباره شیوع کرونا  در حمل و نقل عمومی

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر به وضعیت نسبتاً مناسبی دست یافته‌ایم اما به این معنا نیست که ویروس کرونا مهار شده است، گفت: مردم باید استفاده از ماسک را به ویژه در حمل و نقل عمومی جدی بگیرند. زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با تسنیم درباره عدم استفاده برخی از شهروندان از ماسک در حمل و نقل عمومی به ویژه مترو اظهار کرد: خوشبختانه نرخ رشد شیوع کووید 19 کاهش یافته و این وضعیت جای تقدیر از زحمات کادر درمانی و مردمی که دستورالعمل‌ها را رعایت کردند، دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به وضعیت نسبتاً مناسبی دست یافته‌ایم اما به این معنا نیست که ویروس کرونا مهار شده و باید برخورد عادی داشته باشیم بلکه باید رعایت دستورالعمل‌های تعیین شده را ادامه داد این در حالی است که حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، مردم احساس می‌کنند مشکل برطرف شده و به استفاده از ماسک و دستکش و فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر توجه می‌کنند. او تصریح کرد: زحمات زیادی برای کنترل و مهار کووید 19 کشیده شده است؛ عده‌ای از کادر درمان جان خود را از دست داده‌‌اند و افراد بسیاری، دچار خستگی و فشارهای عدیده کاری شده‌اند و این انتظار وجود دارد برای قدرانی از این افراد و شکرگزاری در شرایط مناسبی که قرار گرفته‌ایم، رعایت دستورالعمل‌ها را ادامه دهیم و نگذاریم کارهای خوبی که طی چند ماه اخیر انجام شده با عادی تلقی کردن وضعیت فعلی، از بین برود.

 

ارسال نظر