ورود هواپیمای ایرباس به فرودگاه رامسر بعد از ۵۲ سال

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۴۷۵
ورود  هواپیمای ایرباس به فرودگاه  رامسر بعد از ۵۲  سال

محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی از سرگیری پروازها به فرودگاه رامسر را نقطه عطفی در رضایتمندی مردم از خدمات رسانی دولتی دانست و گفت: از هم‌اکنون همه ۱۶ ایرلاین می‌توانند به فرودگاه رامسر پرواز داشته باشند.

به گزارش ایلنا، اسلامی در آیین بهره‌‌برداری از باند جدید فرودگاه رامسر در استان مازندران با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور مهار و کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش این بیماری، اعلام کرد: خداوند را شاکر هستیم که بعد از ۵۲ سال، هواپیمای ایرباس به فرودگاه رامسر وارد شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین گفت: از هم‌اکنون همه ۱۶ ایرلاین می‌توانند به فرودگاه رامسر پرواز داشته باشند که اینها حاکی از آن است که ظرفیت خدمات رسانی بهبود یافته و مردم نسبت به ارایه خدمات مناسب از سوی دولت در خصوص پروازها، رضایتمندی دارند. وزیر راه و شهرسازی از زحمات تمامی افرادی که مستقیم و غیرمستقیم در بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه رامسر نقش آفرینی داشتند از جمله پیمانکار، مسوولان و دست اندرکاران فرودگاه رامسر، استاندار، فرماندار و ... تشکر و سپاسگزاری کرد. اسلامی یادآور شد: روزهایی بودند که به دلیل موانع پروازی هیچگونه پروازی به فرودگاه رامسر انجام نمی‌شد و این فرودگاه به شکل تعطیل درآمده بود که به مدد الهی و با کوشش و پشتکار این موانع برداشته شد و هم‌اکنون این فرودگاه فعال شده است.

   بهره‌برداری از ۲۱ پروژه فرودگاهی  

تا پایان سال 

سیاوش امیرمکری، ‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در آیین افتتاح دو پروژه فرودگاهی استان مازندران گفت: با افتتاح باند بتنی جدید فرودگاه رامسر، امکان استفاده ۱۶ ایرلاین کشور با نشست و برخاست ۷۰ درصد ناوگان هوایی در این فرودگاه فراهم شد. 

امیرمکری در مراسم افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر با بیان اینکه ۲۱ پروژه فرودگاهی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال تا آخر امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۱۲ طرح فرودگاهی با اعتبار ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو را در برنامه‌های بعدی خود داریم.  وی افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان برای اپرون و توسعه روشنایی فرودگاه ساری و افزایش پارک دو هواپیما و همچنین باند جدید فرودگاه رامسر هزینه شد که امروز به بهره‌برداری می‌رسد. امیرمکری ادامه داد: فرودگاه رامسر با بیش از ۵۰سال سابقه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فرودگاهی کشور است و با توجه به منطقه آزاد شدن استان مازندران، نقش فرودگاه رامسر در سطوح ملی و بین‌المللی در اعتلای اقتصاد منطقه بی‌بدیل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه توسعه پروازی فرودگاه رامسر باعث توسعه بخش‌های مختلف استان‌های مازندران و گیلان می‌شود، افزود: شرایط پرواز از استان‌های ایلام، اصفهان، کرمانشاه، کیش، شیراز، مشهد، تهران و دیگر فرودگاه‌های کشور و همچنین نجف، باکو، دبی، آستاراخان و دیگر فرودگاه‌های کشور‌های همسایه را برای مقصد‌های پروازی فرودگاه رامسر فراهم کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امیرمکری گفت: در فاز بعدی با توسعه ترمینال و نصب تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه رامسر، می‌توانیم ظرفیت پروازی این فرودگاه را تا سه برابر افزایش دهیم. او افزود: پیش از این فقط ۲ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را داشتند، اما اکنون با افتتاح این باند ۱۶ ایرلاین و ۷۰ درصد ناوگان هوایی کشور امکان برقراری پرواز را به رامسر دارند که هدیه‌ای بزرگ برای مردم این استان است.  به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده مسوولان وقت قرار بود این طرح به مدت ۲ سال به بهره‌برداری برسد ولی بنا به دلایلی از جمله کمبود اعتبار و نیز وجود برخی از موانع این طرح به سرانجام نرسید و نیمه کاره باقی ماند.  فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه‌های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریای خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می‌گردد . شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر به دلیل موقعیت‌های خاصی گردشگری و آب و هوایی همه ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

 

ارسال نظر