ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۰۳۸

پل حافظ برچیده می‌شود

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد: شورای ترافیک پایتخت برچیده شدن پل حافظ حدفاصل خیابان م خان تا انقلاب را به تصویب رسانده‌ است.

به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صبوری دیلمی توضیح داد: براساس مطالعات انجام شده از نظر ترافیکی برچیدن این پل مورد تایید است. پل حافظ که روی خیابان طالقانی واقع شده کاربرد چندانی ندارد چراکه این پل از لحاظ ترافیکی مشکلی را از شهر حل نمی‌کند و تنها باعث می‌شود که خودروها پشت چراغ راهنمایی خیابان طالقانی توقف نداشته باشند.

صبوری با بیان اینکه این پل عرش فلزی است و در سال‌های قبل به صورت موقت احداث شده بود، گفت که این پل بزرگ تاثیرات منفی بر خانه و مغازه‌های خیابان حافظ گذاشته و هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد است.

به گفته معاون شهردار تهران، شورای ترافیک نیز برچیده شدن پل حافظ حدفاصل خیابان کریم خان تا انقلاب را در محدوده دانشگاه پلی تکنیک به تصویب رسانده‌ اما در حال حاضر در حال انجام مطالعات اجتماعی هستیم.

صبوری با بیان اینکه پل حافظ یکی از پل‌های موقت تهران است که پی عمیقی ندارد و از نظر ایمن‌سازی بسیار سخت است، گفت: 

پل کریم خان چند سال پیش ایمن‌سازی شد و میلیاردها تومان هزینه داشت، اما پل حافظ در محدوده طالقانی طولانی‌تر است و اگر بخواهیم براساس شاخص‌های مهندسی امروز آن را ایمن‌سازی کنیم به اندازه ساخت یک پل جدید هزینه دربر دارد. معاون شهردار تهران اظهار کرد: در مجموع برداشتن این پل براساس مطالعات انجام شده به نفع شهر و شهروندان است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین درباره ادعای مطرح شده در خصوص مالکیت زمین پروژه بلدیه نیز توضیحاتی را ارایه کرد. به گزارش مهر، میدان امام خمینی (ره) قرار است به یکی از میدان گاه‌های بزرگ شهر تهران تبدیل شود و ساختمان بلدیه نیز در آن احیا شود، اما مدتی است شنیده می‌شود زمینی که پروژه بلدیه در آن در حال احداث است مدعی پیدا کرده و بانک مرکزی در خصوص آن ادعاهایی دارد.

صبوری دیلمی در این خصوص گفت: اگر مشکلی هم در خصوص املاک این پروژه وجود داشته باشد سازمان املاک آن را برطرف می‌کند و پروژه با سرعت گذشته در حال انجام است و این ادعاهای ملکی سبب نشده سرعت پروژه کاهش پیدا کند. وی ادامه داد: معمولاً در هر پروژه‌ای ممکن است ادعاهای ملکی وجود داشته باشد که شهرداری وارد مذاکره می‌شود و به قیمت روز میزان بدهی را مشخص خواهد کرد. اما نمی‌توان حقوق مالکانه دیگران را در پروژه‌های شهری نادیده گرفت.

صبوری دیلمی تصریح کرد: این ادعای بانک مرکزی از گذشته مطرح بوده و پس از بررسی در خصوص آن تعیین تکلیف می‌شود اما باعث توقف پروژه نشده است.

مرگ ۱۳۶ نفر در تهران بر اثر گازگرفتگی طی سال گذشته

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: سال گذشته ۱۳۶ مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

 به گزارش پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که تعداد فوت ناشی از گاز منواکسیدکربن ۱۶۸ نفر اعلام شده بود ۱۹ درصد کاهش یافته است. از تعداد فوتی‌های سال گذشته ۱۰۵ نفر مرد و ۳۱ نفر زن بوده‌اند.

در گزارش پزشکی قانونی استان تهران تاکید شده است: گاز دی اکسید کربن، گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می‌آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می‌نامند.

وقتی دی‌اکسید کربن وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص وارد واکنش شده و باعث می‌شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله ابتدا سوزش چشم‌ها و پس از سپری شدن زمانی بین ۱ الی ۲ ساعت بسته به غلظت گاز کربن مونواکسید موجود در مکان،فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می‌کند.

در این حالت اعضای بدن گِزگِز کرده و اگر بدن شخص حساس باشد دچار خونریزی بینی می‌شود.

اگر شخص سعی کند سرپا بایستد دچار سرگیجه به همراه حالت تهوع شده و چشم‌ها در این حالت اغلب سیاهی می‌رود. در ادامه ممکن است شخص دچار بیهوشی شود.

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریع‌تر مکان را ترک نکنند یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.

کودکان، سالمندان، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی - ریوی و افراد مبتلا به بیماری‌های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می‌شوند.

 

ارسال نظر