ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۹۱۲

استفاده از ماسک  در طول پرواز اجباری است 

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تمام ایرلاین‌ها موظف به ارایه ماسک رایگان به مسافران در هر پرواز هستند. شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه‌و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه تمام شرکت‌های هواپیمایی در تمام پروازها مکلف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده، هستند، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی به اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در بخش‌های حمل و نقل مسافری تاکید دارد. وی درباره اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل هوایی تاکید کرد: تمام شرکت‌های هواپیمایی مکلف به ارایه ماسک استاندارد رایگان به مسافران در هر پرواز هستند. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استفاده از ماسک در پرواز برای مسافران اجباری است و همه مسافران ملزم به استفاده از ماسک در طول پرواز هستند. شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام (KLM) نیز دیروز با انتشار بیانیه‌ای از قانون جدید خود برای از سرگیری پروازهای مسافری خبر داده و اعلام کرده است که پوشیدن ماسک در تمامی پروازهای مسافری این ایرلاین اجباری خواهد بود و مسافران باید توجه داشته باشند که هم به هنگام ورود به هواپیما و هم در حین پرواز باید ماسک بهداشتی بر روی صورت خود داشته باشند.

راه‌اندازی اتاق مصرف  در گرمخانه‌ها قطعی نیست

راه‌اندازی اتاق مصرف در گرمخانه‌های تهران منوط به صدور مجوز از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر است که تاکنون این ستاد پاسخ قطعی در این باره نداده است.

به گزارش مهر، سیدمالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره تشکیل «اتاق مصرف» در گرمخانه‌های پایتخت گفت: شهرداری تهران در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، درخواست تشکیل اتاق مصرف در گرمخانه‌ها را داد. این کار با صدور مجوزهای لازم از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ممکن می‌شود که ستاد تا این لحظه به سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی پاسخ قطعی مبنی بر مثبت یا منفی بودن نظرش را نداده است. اما برآیند کلی براساس صحبت‌هایی که از جانب کمیته درمان ستاد مبارزه با موادمخدر مطرح شده، این است که گویا ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به موضوع راه‌اندازی اتاق مصرف نظر مثبتی ندارد و بعید است که با این موضوع موافقت شود.

بازگشایی رسمی  بوستان‌های تهران از آخر هفته

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: تمامی ۲ هزار و ۲۶۸ بوستان شهر تهران به جز بوستان‌های جنگلی چیتگر، سرخه حصار، لویزان و یاس فاطمی از آخر این هفته پذیرای شهروندان هستند. به گزارش مهر، مختاری درباره تعطیلی بوستان‌های شهر تهران در هنگام شیوع بیماری کرونا گفت: بر اساس مصوبات کارگروه‌های پنج‌گانه ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهرداری تهران نسبت به تعطیلی بوستان‌های شهری و جنگلی از هفتم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ اقدام لازم به عمل آمد. متعاقب آن و بر اساس مصوبات ستاد موصوف و مجوز صادره از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به باز گشایی بوستان‌ها از تاریخ ۱۹ فروردین ماه اقدام لازم به عمل آمد، لیکن در پی دستور ریاست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مجدداً نسبت به تعطیلی بوستان‌ها از تاریخ 24 فروردین 99 تا اطلاع ثانوی اقدام شد.

۴۰ درصد سفرها در محدوده طرح ترافیک ضروری است

شهریار افندی زاده، مشاورعالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اجرا یا عدم اجرای طرح ترافیک پیشنهادی، منوط به تصویب نهایی در «ستاد ملی مقابله با کرونا» است. به گزارش تسنیم، شهریار افندی‌زاده با اشاره به اینکه طرح ترافیک در هفته سوم فروردین ماه به دلیل جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا لغو شد، اظهار کرد: بنا بر سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا که همان کاهش سفر با حمل و نقل عمومی بود، همچنان طرح ترافیک اجرا نمی‌شود. وی با بیان اینکه از 30 فروردین ماه به واسطه حضور دو سوم کارکنان دولت و بازگشایی بخشی از اصناف و مشاغل، استفاده از حمل و نقل عمومی و در عین حال، تردد خودروهای شخصی افزایش یافت، افزود: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد این دو طرح تاکید داریم. افندی‌زاده در توضیح دلایل تاکید بر اجرای مجدد طرح ترافیک گفت: افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر از جمله نتایج لغو طرح ترافیک است. مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تنها 40 درصد سفرها در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا، سفرهای ضروری کاری و آموزشی است که از این رقم سفرهای آموزشی هم فعلا انجام نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش سفرهای غیر ضروری و تردد بیش از حد وسایط نقلیه در محدوده‌های مذکور، جلسه مشترکی میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور فاتب و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، جهت بررسی وضعیت ترافیکی برگزار و طرح پیشنهادی در این خصوص ارایه شد.

 

ارسال نظر