ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۷۷۲

نامه ۱۸ شهردار  به رییس سازمان صدا وسیما

شهرداران کلانشهرهای کشور در نامه‌ای به رییس سازمان صدا وسیما خواستار انعکاس اقدامات شهرداری‌ها در زمینه کنترل ویروس کرونا در رسانه ملی شدند. به گزارش ایسنا، کمال مرادی دبیر کل این مجمع با اعلام این مطلب به تشریح این مکاتبه پرداخت و اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و تهدید سلامت شهروندان، شهرداری‌ها به ویژه کلان شهرها بنا به رسالت و مسوولیت اجتماعی خود همگام و همراه با تدابیر و اقدامات موثر دولت و ستاد ملی مقابله با ویروس، تمامی ظرفیت‌ها و امکانات مالی و تجهیزات مدیریت شهری و حوزه‌های وابسته از قبیل آتش نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت پسماند، مدیریت بحران، ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی، حمل و نقل عمومی، آرامستان‌ها، فناوری اطلاعات و پارک‌ها و فضای سبز را به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی محیطی، به کار گرفته است.

مرادی با تاکید بر اینکه شهرداریها به موازات تلاش‌های موثر و خستگی ناپذیر مجموعه بهداشت و درمان کشور، در خط مقدم کنترل و مبارزه با شیوع این ویروس قرار داشته، به تلاش‌های مستمر و شبانه روزی عوامل شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف خدماتی اشاره کرد و افزود: این خدمات در شرایطی انجام می‌شود که شهرداری‌ها بدون کمترین وابستگی به بودجه دولت، با چالش جدی کاهش درآمد مواجه می‌باشند. مجمع شهرداران کلانشهرها در بخش دیگری از این نامه خطاب به رییس سازمان صدا و سیما تاکید کردند: به نظر می‌رسد در برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی رسانه ملی، خدمات گسترده و موثر شهرداری‌ها برای کنترل محیطی شیوع بیماری، تحت الشعاع خدمات و تلاش‌های ارزشمند بخش بهداشت و درمان کشور قرار گرفته است و این در حالی است که کارکنان زحمتکش شهرداری به ویژه مشاغل خدمات شهری و مدیریت پسماند در معرض مستقیم اثرات شیوع این ویروس قرار داشته و درگیر آسیب‌ها و عوارض ناشی از این بیماری هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، شهرداران ۱۸ کلانشهر در ادامه از رییس رسانه ملی خواستند تا در جهت پاسداشت خدمات کادر زحمتکش امور خدمات و محیط زیست شهری و همچنین آموزش توصیه‌های بهداشتی در ارتباط با رعایت نکات و اصول ضروری نحوه مدیریت پسماند و بهداشت محیط شهری و افزایش مشارکت عمومی شهروندان در تامین هزینه‌های اداره شهر، در برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله شبکه‌های ملی و استانی، انعکاس خدمات مجموعه تلاشگران عرصه مدیریت شهری در جهت آگاهی مردم و جلب حمایت بیش از پیش آنان در یاری رساندن به شهرداری‌ها برای تداوم خدمات عمومی این نهادها، مورد عنایت و توجه ویژه قرار گیرد.

تعداد معاونت‌های شهرداری تهران کاهش یافت

مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران از تصویب لایحه اصلاح ساختار شهرداری در پایان ماه جاری خبر داد و گفت: تعداد معاونت‌ها کاهش یافت و تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها هم ادغام شدند. به گفته فراهانی، اصلاح ساختار شهرداری باعث کاهش هزینه‌های مدیریت شهری می‌شود. شهر تهران امروز گران اداره می‌شود. بخشی از این اقدام به دلیل ساختار متورم و نیروی مازاد شهرداری است. شورا از ابتدای حضور، شهرداری را با بیش از 68 هزار نیرو تحویل گرفت و در حال حاضر تعداد نیروها کمتر از 65 هزار نفر است. یعنی 4 هزار نفر از جمعیت شهرداری کاسته شده است و این بی‌سابقه است. آقای الویری (از شهرداران اسبق تهران و عضو فعلی شورای شهر تهران) معتقد است زمانی که شهرداری را تحویل داده 18 هزار نیرو داشته است و بعد از سه دوره تعداد نیروها به 68 هزار نفر رسیده است یعنی 50 هزار نیرو به شهرداری اضافه شده است و نیروها 3 و نیم برابر شده‌اند، آیا جمعیت شهر تهران هم 3 و نیم برابر شده است؟  وی افزود: نیرو در شهرداری زیاد است و همین موضوع پاشنه آشیل شهرداری است. ما فقط 12 هزار میلیارد از بودجه شهرداری را صرف حقوق و دستمزد می‌کنیم و باید برای کاهش هزینه‌ها قطعا اصلاح ساختار تصویب شود. در حال حاضر لایحه در کمیسیون‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و آماده ارایه به صحن است. 

او همچنین تصریح کرد: تعداد معاونت‌های شهردار از 9 به 6 معاونت رسید و قطعاً اصلاح ساختار تا انتهای ماه جاری در دستورکار شورا قرار می‌گیرد. بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها ادغام شده‌اند. اجازه دهید نگویم کدام شرکت‌ها و سازمان‌ها در هم ادغام شده‌اند، چون هنوز نهایی نشده است. ولی قطعاً تا پایان اردیبهشت این لایحه در دستورکار قرار گرفته و تصویب می‌شود.

کمبود 400 هزار پارکینگ  در تهران

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات شهرداری در اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند گفت: تهران نیازمند 400 هزار پارکینگ است.

علیخانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پارکینگ‌های ثابت خصوصی و مواردی که مربوط به شهرداری بوده در حال حاضر حدود 200 هزار مورد است که می‌توان گفت، 400 هزار پارکینگ در تهران کمبود داریم و دلایل استقبال نشدن از ساخت پارکینگ در پایتخت، درآمدزا نبودن آن به علت قیمت پایین عوارض پارک در پارکینگ و بی‌توجهی به موضوع پارک حاشیه‌ای است. 

 

ارسال نظر