ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۶۲۶

پیشنهاد ایرلاین‌های خارجی به مسافران طلبکار

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ایرلاین‌های خارجی که در ایران پرواز دارند به جای پرداخت بدهی خود به مسافران بابت سفرهای لغو شده، پیشنهاد «ووچر الکترونیکی معتبر» یعنی برگ اعتباری برای استفاده در آینده به جای پرداخت پول را داده‌اند. اسعدی سامانی به ایرنا گفت: شرکت‌های خارجی که به ایران پرواز دارند، بعد از شیوع کرونا تاکنون پول کنسلی پروازها را به مسافران نداده‌اند و به جای آن دستورالعمل‌های دیگری را به مسافران پیشنهاد کرده‌اند. به گفته سامانی، شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرداخت هزینه بلیت‌ها را به استفاده مجدد مسافران از شبکه پروازی خود آن هم تا یک‌سال آینده موکول کردند؛ این درحالی است که قریب به اتفاق شرکت‌های هواپیمایی ایرانی وجه بلیت‌ها را به مسافران بازگردانده‌اند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: پول برخی ایرلاین‌ها نیز نزد آژانس‌هاست؛ برخی آژانس‌ها پول مسافران را پرداخت نکرده‌اند؛ اما جوسازی ایجاد شده باعث شده که بدهی ایرلاین‌های خارجی به مسافران پای شرکت‌های هواپیمایی داخلی نوشته شود.

درخواست از مسافران مترو برای استفاده از ماسک 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اخبار منتشر شده در سایت‌های خبری و روزنامه‌های کثیرالانتشاردر خصوص عدم اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو، گفت: این طرح به تصویب رسیده و در صورت ابلاغ دستورالعمل این کار اجرایی خواهد شد. فرنوش نوبخت در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های شرکت بهره‌برداری مترو براساس سیاست‌های کلی شهرداری تهران و ستاد ملی مبارزه با کروناست و در صورت ابلاغ طرح اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو براساس دستورالعمل، این کار را اجرایی خواهیم کرد. او با تشکر از مسافرانی که با استفاده از ماسک به نوعی به شکسته شدن زنجیره انتقال کمک می‌کنند از سایر مسافران نیز خواست تا نسبت به تهیه و تأمین ماسک و استفاده از آن در مترو اقدام کنند. این شرکت با تمامی امکانات موجود و توان اجرایی خود برای افزایش خدمات جابه‌جایی و افزایش رضایت‌مندی مسافران تلاش می‌کند.

کاهش ۸۰  درصدی تقاضای تزیینات داخلی ساختمان 

رییس اتحادیه تزیینات داخلی ساختمان از کاهش ۸۰ درصدی تقاضای این صنف مانند نقاشی و کاغذ دیواری ساختمان درپی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

بهروز چوداری میلانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارهای فصلی از جمله تزیینات داخلی ساختمان از جمله رنگ و کاغذ دیواری ساختمان‌ها جزو مشاغل فصلی هستند که عموما در آستانه عید نوروز رونق می‌گیرند، اما سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا عمده این مشاغل با خسارات هنگفتی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه این‌گونه مشاغل عموما پرداخت دیون خود را طی سال به شب عید موکول می‌کنند، تصریح کرد: تقاضا برای تزئینات داخلی ساختمان در شب عید سال ۹۸ بیش از ۸۰ درصد نسبت به سال‌های قبل کاهش داشت. همچنین با توجه به نگرانی مردم از حضور کارگران در منازل از دهم اسفند به بعد کار این صنف به‌طور کامل تعطیل شد. رییس اتحادیه تزیینات داخلی ساختمان درباره وضعیت بیمه کارگران این صنف نیز گفت: فروشندگانی که در فروشگاه‌های مربوط به تزئینات ساختمان فعالیت می‌کنند بیمه هستند، اما نصاب‌هایی که برای فروشگاه‌ها کار می‌کنند بیمه نیستند و به ندرت هم از بیمه اختیاری استفاده می‌کنند. بنابراین در حال حاضر علاوه بر اینکه درآمد این افراد به صفر رسیده بیمه‌ای هم ندارند که از خدمات آن استفاده کنند. وی همچنین با اشاره به تعطیلات فروردین ماه برای کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بعد از بازگشایی واحدهای صنفی نیز وضعیت تغییری نکرده، چرا که به دلیل ویروس کرونا مردم همچنان نگران حضور کارگران در منازل هستند و از طرف دیگر الان فصل اینگونه مشاغل نیست. بنابراین افت تقاضا در این صنف همچنان ادامه دارد. شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، باعث شده فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران دچار آسیب‌های جدی شوند؛ به‌طوری‌که براساس گزارش دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت در روزهای پایانی سال گذشته بخش‌های مختلف اقتصادی بین ۳۵ تا ۱۰۰ درصد کاهش تقاضا داشتند و بیشترین آسیب هم مربوط به خدمات گردشگری و باشگاه‌های ورزشی بوده که تقاضای آنها در اسفند ماه به صفر رسیده بود. همچنین فعالیت اصناف غیرضروری از ۸ تا ۳۰ فروردین در تهران و تا ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا ممنوع بود که این مساله منجر به تشدید خسارات واحدهای صنفی شد.

افتتاح حساب طرح ملی مسکن اتوماتیک شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح حساب اولیه به صورت اتوماتیک برای متقاضیان طرح ملی تولید مسکن این استان خبر داد. به گزارش تسنیم، خلیل محبت خواه، اظهار کرد: افتتاح حساب اولیه اتوماتیک با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا وحفظ جان هموطنان و همکاران اتخاذ شده است. شیوه افتتاح حساب با بانک مسکن پس از اعلام مشخصات کامل ثبت نام‌شدگان به صورت متمرکز بوده که توسط بانک مسکن اعلام خواهد شد. متقاضیان باید نسبت به واریز مبلغ تعیین شده اقدام کرده و مشخصات حساب به صورت پیامکی به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود.


 

ارسال نظر