ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۴۶۸

الزام تکمیل فرم تعهد توسط مسافران در تمام فرودگاه‌های کشور

محمد سعید شرفی، مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: تمام مسافران ورودی از خارج از کشور ملزم به پر کردن فرم تعهد از پیش تعیین شده هستند. سعید شرفی گفت: همه مسافران ورودی از خارج از کشور که از طریق مرزهای هوایی وارد قلمرو جمهوری اسلامی می‌شوند، مورد بررسی نمایندگان وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد. وی در گفت و با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: حسب مورد ممکن است تست‌های کرونا بر اساس علایم مسافران یا کشوری که از آن وارد شده‌اند لازم باشد همچنین بر مبنای خروجی تست‌ها نیاز پیدا شود که بنا به تشخیص وزارت در هتل‌های تعیین شده؛ مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یا در منزل قرنطینه شوند، بنابراین مسافران ورودی با تکمیل یک فرم متعهد خواهند بود که به تصمیمات وزارت بهداشت تمکین کنند.

واگذاری زمین به مردم در قبال واحدهای نیمه‌تمام مسکن

وزیر راه و شهرسازی از تحویل زمین به مردم در قبال واحدهای نیمه‌تمام مسکن خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم برای کادر درمانی کشور پروژه‌های ساخت مسکن طراحی کنیم. به گزارش تسنیم، محمد اسلامی اظهار کرد: برای تحرک بخشیدن به فعالیت‌ها و برون رفت از این رکود ناخواسته ناشی از شیوع ویروس کرونا، فراخوان داده‌ایم تا چنانچه مردم و بخش خصوصی پروژه‌های نیمه کاره مسکونی دارند، آن را وارد طرح اقدام ملی مسکن کنند و بعد از آن وزارت راه و شهرسازی زمینی مابه‌ازای آن را در اختیارشان قرار می‌دهد تا بتوانند مجددا شروع به ساخت‌و‌ساز کنند و چرخه تولید مسکن ادامه‌دار باشد، این کار به رونق کسب و کار آنها نیز کمک می‌کند. اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم برای کادر درمانی کشور که در این روزهای سخت برای مردم ایران ایثارگرانه جانفشانی کرده و زندگی خودشان را به خطر انداختند، پروژه‌های ساخت مسکن را طراحی کنیم تا آنها نیز بتوانند از نعمت مسکن بهره‌مند شوند.

مردم پای قراردادها حاضر نمی‌شوند

مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: با وجود فراهم بودن امکان بازدید از املاک، صاحبان ملک پای قرارداد حاضر نمی‌شوند. قلی خسروی در گفت‎وگو با ایلنا، با بیان اینکه کرونا در بازار مسکن نیز تاثیر داشته است، گفت: زیرا مردم برای حفظ سلامت خود پای قراردادها حاضر نمی‌شوند، با توجه به اینکه کلید ملک در دست مشاوران املاک است، بنابراین امکان بازدید از ملک فراهم است، اما متاسفانه صاحبان املاک به دلیل ترس از ابتلا به بیماری در زمان عقد قرارداد اجاره ملک، پای امضای آن حاضر نمی‌شوند. وی گفت: تقریبا تا روز پنجشنبه هفته گذشته همه واحدهای کسبی ما تعطیل بودند. باید توجه داشت که حدود 3240 نفر از این واحدها مستاجرند و باید هزینه‌های سنگین اجاره‌بها، قبوض و غیره را بپردازند. خسروی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم از 15 اردیبهشت ماه بازار مسکن رونق یابد، گفت: امیدواریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زودتر از شر این بیماری خلاص شده و بازار به روند خود بازگردد. رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به افزایش دستمزد کارگران، در خصوص تاثیر آن در قیمت مسکن، گفت: این افزایش قیمت در حقوق کارگران به اندازه‌ای نیست که بتواند در قیمت مسکن تاثیرگذار باشد و باید حق و حقوق کارگر پرداخت شود زیرا اگر حقوق کارگر به درستی پرداخت نشود، احتمالا عواقب آن متوجه کارفرما شده و او بیشتر ضرر خواهد کرد.

ترمینال قدیمی فرودگاه مهرآباد مجدد بازگشایی شد

ترمینال یک فرودگاه مهرآباد که به دلیل کاهش پروازها از حدود ۴۰ روز پیش بسته شده بود، مجددا همزمان با افزایش پروازها بازگشایی شد. روابط عمومی فرودگاه مهرآباد دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و به جهت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام در سایر ترمینال‌های این فرودگاه، مجددا پرواز شرکت‌های هواپیمایی از این ترمینال از سر گرفته می‌شود. بر این اساس پروازهای هواپیمایی کیش‌ایر، زاگرس و وارش از روز جمعه ۵ اردیبهشت طبق روال گذشته از ترمینال یک خواهد بود. فرودگاه مهرآباد ۲۸ اسفند ماه سال گذشته از توقف خدمات‌دهی قدیمی‌ترین ترمینال خود و انتقال پروازهای این ترمینال به ترمینال دو خبر داده بود.

افزایش تنش در ۱۴ درصد خانواده‌ها 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خبر داد که بر اساس نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ایسپا، در ۱۴ درصد خانواده‌ها افزایش تنش در ماه‌های اخیر گزارش شده است. به گزارش مهر، جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: خانواده مستحکم‌ترین نهاد جامعه ایرانی است و تغییرات اندک آن هم مهم است. هرچند کرونا فرصت بازگشت به خانواده و کشف دوباره خانه بود و بر اساس نظرسنجی اخیر شهرداری تهران و ایسپا در ۲۳ درصد خانواده‌ها روابط بهتر شده، اما نگرانی درباره ۱۴ درصد افزایش تنش در خانواده را باید جدی‌تر گرفت.

 

ارسال نظر