ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۴۲۹

پارک‌های پایتخت رسما بازگشایی شد

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از صدور مجوز دولت برای بازگشایی تمام بوستان‌های پایتخت خبر داد. به گزارش فارس، یکی از مکان‌هایی که احتمال شیوع کرونا در آن وجود دارد پارک‌ها هستند. شهرداری تهران در نوروز تصمیم به تعطیل کردن پارک‌ها گرفت و ستاد مقابله با کرونا نیز طی دستورالعملی تمامی پارک‌ها را در روز 13 فروردین (روز طبیعت) تعطیل کرد. مدیریت شهری 12، 13 و 14 فروردین به صورت سفت و سخت پارک‌ها را تعطیل کرد و اجازه تردد به شهروندان را نداد.  این مسوول به نقل از ستاد کرونا اعلام کرد: تمامی پارک‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی می‌توانند باز باشند. علی‌اصغر عطایی، مدیرعامل خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص تصمیمات ستاد کرونا برای تعیین تکلیف بیش از 2 هزار بوستان پایتخت گفت: بر اساس مصوبات جلسه ۱۶ ستاد عالی کرونای کشور در تاریخ ۳۱ فروردین سال جاری در بند ۷ این مصوبه اعلام شد تمامی پارک‌ها و بوستان‌های شهر با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای اردیبهشت باز می‌شوند. وی با بیان اینکه در حال حاضر پارک‌ها خلوت هستند، گفت: ‌مردم خیلی مراجعه نمی‌کنند، اما به صورت انفرادی وقتی می‌روند فاصله‌گذاری باید رعایت شود. خطر در مواردی است که افراد به صورت دسته‌ جمعی رفته یا ورزش‌های گروهی انجام دهند. عطایی اضافه کرد: مدیران شهری در جلسه مرتبط در این زمینه اعلام کردند که تکلیف پارک‌ها را مشخص کنید. البته برخی از مدیران دولتی در مصاحبه‌ها گفته‌ بودند که پارک‌ها باید بسته باشد اما روز چهارشنبه 3 اردیبهشت مکتوب اعلام کردند تمامی پارک‌ها باز شوند. البته بسیاری از پارک‌های تهران به صورت نیمه‌تعطیل هستند و علی‌محمد مختاری در این باره گفت: ستاد مقابله با کرونا 13 تا 15 فروردین را کتبا اعلام کرده بود که پارک‌ها تعطیل باشند، اما مدیریت بحران شهر تهران از هفته پیش اعلام کرد براساس ستاد ملی مبارزه با کرونا پارک‌ها باید تعطیل باشند. وی ادامه داد: بعد از تعطیلات نوروز چند روزی پارک‌ها باز و دوباره مسدود است و در حال حاضر 2 هزار و 268 پارک تهران تعطیل است.

کاهش 50 درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز

معاون وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از زحمات رانندگان برای حمل کالای اساسی در ایام کرونا گفت: هم‌اکنون 10 هزار کامیون مشغول بارگیری در بندر امام خمینی(ره) هستند. به گزارش تسنیم، عبدالهاشم حسن‌نیا در خصوص میزان کاهش تلفات انسانی در جاده‌ها در ایام نوروز 25 اسفند 98 لغایت 16 فروردین 99 به‌نسبت مشابه سال قبل گفت: در این ایام تصادفات رانندگی به‌دلیل عدم تردد خودروها در جاده‌ها و آماری که گزارش آن خدمت مقام عالی وزارت هم اعلام شد، 50 درصد کاهش را شاهد بوده است. تعداد کشته‌ها در صحنه بیش از 53 درصد کاهش را نشان می‌دهد و تلفات انسانی از 406 نفر به 189 نفر رسیده است.

کرونا پروازهای داخلی را ۷۶ درصد کاهش داد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۸۵ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران و 76 درصدی پروازهای داخلی خبر داد. سیاوش امیرمکری بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا به کاهش پروازها دامن زد، اظهار کرد: سال 98 به‌طور میانگین روزانه 750 پرواز عبوری داشتیم که اکنون تعداد پروازهای عبوری به‌طور متوسط به 130 پرواز کاهش یافته یعنی حدود 85 درصد کاهش عملیات پروازی داشته‌ایم. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: اگر این روند ادامه داشته باشد این موضوع باعث کاهش 2700 میلیارد تومانی درآمدهای شرکت خواهد شد. وی با یادآوری اینکه پروازهای داخلی نیز از 500 پرواز روزانه در سال 98 به 120 پرواز کاهش (رشد منفی 76 درصدی) یافته است، ‌افزود: چنانچه این شرایط ادامه پیدا کند حدود 90 درصد درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها از اجاره اماکن نیز محقق نمی‌شود.با ادامه این روند از پیش‌بینی بودجه 3900 میلیارد تومانی 800 میلیارد تومان محقق خواهد شد. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد: طی این مدت تمام فرودگاه‌های کشور عملیاتی بوده اما به دلیل مدیریت هزینه، متناسب با آمار پروازی زمان فعالیت را کاهش دادیم علاوه بر این نیروی انسانی را از باب حضورشان در محل کار برابر مصوبات هیات محترم وزیران تعدیل کردیم.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: 90 درصد تاکسی‌های پایتخت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و تنها 2 مسافر در صندلی عقب سوار می‌کنند. علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع با استقبال مسافران و رانندگان تاکسی همراه بوده و طی پیام‌هایی به بخش‌های مختلف سازمان تاکسیرانی مشخص شده جدا از موضوعات بهداشتی و سلامت مسافران به ویژه زنان رضایت‌مندی زیادی از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت داشته‌اند.

 

ارسال نظر