ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۹۶۴

ادامه برف و باران در کشور

تا 28 فروردین مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها تا ۲۶ فروردین در کشور ادامه دارد، گفت: از روز ۲۷ فروردین سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز شنبه ۲۳ فروردین سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور غیر از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان فعال است؛ شدت بارش‌ها روز شنبه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق اصفهان، شمال یزد، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد است.مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۲۴ فروردین در استان‌های واقع در شمال شرق و شرق کشور همچنین جنوب کشور، جنوب شرق و شمال غرب بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه در استان‌های واقع در سواحل جنوبی دریای خزر بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف داریم.ضیاییان افزود: روز دوشنبه ۲۵ فروردین علاوه بر مناطقی که ذکر شد در مناطقی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.وی تاکید کرد: در این رابطه هشدار بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها در مناطق مذکور وجود دارد که توصیه می‌شود در این داستان تمهیدات لازم اندیشیده شود و برای حفاظت از محصولات کشاورزی دستورالعمل‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

آماده‌باش شهرداری پایتخت برای حضور کارکنان در محل کار

پیروز حناچی، شهردار تهران با اشاره به موج دوم برنامه‌ها و مصوبات ستاد کرونا گفت: از روز شنبه دو سوم کارمندان بر سر کارهای خود حاضر خواهند بود و برخی مشاغل نیز فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت. طبیعتاً این تصمیم تعداد مسافران اتوبوس و مترو را افزایش خواهد داد. در همین رابطه مترو را به علامت‌گذاری و رعایت فواصل در کف واگن‌ها و ایستگاه‌ها مجهز کردیم و بخشی را نیز خود مردم باید مورد توجه قرار دهند. در مورد اتوبوس‌ها نیز تلاش می‌کنیم حجم ناوگان را تا آنجا که امکان دارد افزایش دهیم و کنترل شود تا ازدحام صورت نگیرد.شهردار تهران افزود: در این حوزه نیز مردم باید همکاری‌های لازم را انجام دهند و اگر مشاهده کردند اتوبوس یا واگنی شلوغ است با اتوبوس یا واگن بعدی تردد کنند.وی ادامه داد: طرح ترافیک از روز شنبه اجرایی خواهد شد و ساعات طرح ترافیک را با ساعاتی که ستاد کرونا برای ساعت کاری اعلام کرده هماهنگ کردیم، از ۷ صبح تا ساعت ۱۴ ساعت کاری اداری است. بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ دو ساعت فرصت داده‌ایم اگر کسی از طرح خارج شود یا از دوربینی عبور کند مشکلی نخواهد داشت و طرح ترافیک دوباره از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه پیدا خواهد کرد. امیدواریم با همکاری مردم و برنامه‌ریزی مدیریت شهری ازدحام در ایستگاه‌های اصلی وجود نداشته باشد.شهردار تهران با اشاره به تاکسی‌های شهر تهران گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که صادر شده در صندلی عقب تنها دو مسافر باید سوار شود و تلاش هم می‌کنیم کابین رانندگان از مسافران جدا شود. جدا شدن کابین رانندگان تاکسی موضوعی است که در دنیا مرسوم است. تا جایی که می‌توانیم باید فضاها را جدا کنیم این را به ابتکار همکارانم در سازمان تاکسیرانی گذاشته‌ایم، زیرا تاکسیرانان ساعت زیادی را با تعداد زیادی افراد در سطح شهر می‌گذرانند و برای حفظ سلامت رانندگان هر چقدر فاصله بیشتر باشد مطمئناً به سلامت همه کمک خواهد کرد. ضدعفونی کردن فضاهای عمومی شهر مانند قبل توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود.

توقف 90 درصد هواپیماها

در پارکینگ فرودگاه‌ها

در شرایطی که 90 درصد ناوگان هوایی کشور به دلیل شیوع کرونا زمین گیر شده‌اند، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی از پرداخت حقوق پرسنل خود ناتوان هستند.مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پیش از این اعلام شد در قالب بسته حمایتی 8 هزار میلیارد تومانی دولت از حمل و نقل قرار است از شرکت‌های حمل و نقلی در انواع مدل‌ها حمایت شود که یکی از این حمایت‌ها، حمایت از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش شدید سفرها و توقف پرواز 90 درصد هواپیماها بود.وی ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا در کشور بسیاری از مردم طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از انجام سفر خودداری می‌کنند و همین امر موجب زمین‌گیری بخش حمل و نقل در همه مدل‌ها و خصوصا حمل و نقل هوایی شده است که البته در اغلب نقاط دنیا به دلیل شیوع کرونا بخش حمل و نقل خسارت و زیان جدی دیده است.دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به هر حال دولت وعده داده است از کسب و کارهای آسیب‌پذیر در کرونا حمایت کند، در این راستا مقرر شده است به شرکت‌های هواپیمایی نیز در قالب بسته‌های حمایتی کمک کند. در هفته‌ای که گذشت پیگیری‌ها از وزارت راه و شهرسازی و دولت انجام شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.اسعدی‌سامانی افزود: با توجه به کاهش شدید سفرها، شرکت‌های هواپیمایی قطعا قادر نخواهند بود، حقوق پرسنل خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنند. دولت هم اعلام می‌کند فعلا در حال بررسی است، اما ما به آنها اعلام کردیم امیدواریم این بسته حمایتی نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد. به هر حال شرکت‌های هواپیمایی باید بتوانند به حیات خود ادامه دهند و اگر بسته حمایتی نرسد و قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نباشند، به ناچار مجبور به تعدیل نیرو هستند.

 

ارسال نظر