ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۰:۲۴:۰۷
کد خبر: ۱۶۵۸۵۳

افت ۲۴ درصدی معاملات ملک در اسفند

براساس تازه‌ترین آمار منتشرشده از سوی اتحادیه مشاوران املاک تهران، اسفندماه امسال و همزمان با شیوع ویروس کرونا معاملات مسکن در تهران و کل کشور به ترتیب ۲۴ و ۲۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرد و این در حالی است که سال گذشته همین موقع معاملات در کشور نسبت به بهمن همان سال دو برابر شده بود. به گزارش ایسنا، از یکم تا بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۹۸ در شهر تهران ۱۱ هزار و ۶۵۳ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده که نسبت به ماه قبل ۲۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. در کل کشور هم طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ نزدیک به 50 هزار و ۸۰۳ قرارداد خرید و فروش ملک منعقد شده که نسبت به همین مدت در بهمن امسال و اسفند پارسال به ترتیب ۲۱ و ۲۷ درصد کمتر شده است. در شرایطی که بازار در بخش خرید و فروش دچار کاهش تعداد معاملات شده، افت بازار اجاره شدیدتر بوده است، در شهر تهران طی ۲۶ روز ابتدای اسفند ماه ۷۳۳۷ اجاره نامه به امضا رسیده که نسبت به بهمن امسال ۳۷ درصد و نسبت به اسفند پارسال ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. در کل کشور هم از یکم تا بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۹۸ حدود ۲۵ هزار و ۳ قرارداد اجاره منعقد شده که از کاهش ۴۱ درصد و ۳۰ درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

آغاز عملیات غربالگری کرونا در پایانه‌ها و خروجی شهرها

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ازآغاز عملیات غربالگری در ترمینال‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و راه‌آهن خبر داد و گفت: بر اساس ‌تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شهروندان در مدخل شهرها و خروجی ۱۳ استان غربالگری می‌شوند و اگر نشانه‌ای از بیماری داشته باشند به مراکز درمانی معرفی می‌شوند. اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث مهمی که برای تردد جاده‌ای در نظر گرفته شده، این است که از ترددهای غیرضروری خودداری شود، هیچ راهی بسته نیست و هیچ منع آمد و شدی در ستاد ملی کرونا دیده نشده است، مهم این است که مردم همکاری کنند و از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند. او اضافه کرد: نکته دوم این است که وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی عملیات غربالگری را به صورت الکترونیکی و از راه دور انجام می‌دهد.  وزیر راه و شهرسازی بار دیگر از مردم خواست از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و افزود: روند غربالگری را از روز اول در ترمینال‌های مسافربری و فرودگاه‌ها و راه آهن و پایانه‌ها آغاز کردیم و در ورود و خروج با مدیریت وزارت بهداشت کنترل‌های لازم را صورت می‌دهیم.

قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی واحدهای مسکن ملی در پرند

عضو هیات‌مدیره عمران پرند از قیمت تمام شده ۳.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان هرمترمربع طرح ملی مسکن در این شهر بدون احتساب قیمت زمین و هزینه‌های آماده‌سازی خبر داد. به گزارش تسنیم، پدرام صمیمی‌فر با اشاره طراحی واحدهای طرح ملی مسکن شهر پرند در متراژهای 75 تا 110 متری، اظهار کرد: این واحدها در تیپ‌های مختلف و با استفاده از مواد و طراحی‌های مختلف، ساخته می‌شوند و با توجه به متراژها و جانمایی انجام شده، واحدها قیمت‌های متفاوتی دارند . او ادامه داد: باید توجه داشت که برآوردها بر اساس سال 98 تعیین شده و با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، امکان تغییر قیمت‌ها وجود دارد. همچنین قیمت زمین در طول مرحله ساخت واحد از متقاضیان اخذ خواهد شد تا عرصه و اعیان به‌صورت یکجا به آنان واگذار شود و مشکلات مالکیتی در این خصوص به وجود نیاید.صمیمی فر همچنین گفت: ‌مکان‌یابی واحدهای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به‌صورت کامل در درون شهر پرند انجام و تمامی امکانات، پیش‌بینی شده و موجود است و برخلاف مسکن مهر تمام پروژه‌ها از زیرساخت‌های لازم برخورداند و این پروژه‌ها در فاز 6 شهر پرند ساخته خواهند شد.

بارش پراکنده باران در بعضی شهرها از 28 اسفند

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور از امروز 28 اسفند ابتدا نیمه غربی کشور و به تدریج شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق و شرق کشور هم بارش پراکنده خواهند داشت. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: روز چهارشنبه 28 اسفند با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران، رعدوبرق و وزش باد، در ارتفاعات بارش برف آغاز می‌شود و روز چهارشنبه این سامانه به تدریج کل نیمه غربی کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در برمی‌گیرد. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده 28 اسفندماه شدت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و همچنین شمال کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال خوزستان و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز است. ضیاییان اظهار کرد: روز پنجشنبه 29 اسفند بارش پراکنده در شمال غرب، دامنه‌های البرز، شمال شرق و شرق کشور و دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب بارش پراکنده داریم. او ادامه داد: روز جمعه یکم فروردین 99 در شمال شرق و برخی مناطق جنوبی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

 

ارسال نظر