در شهر

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۶۶۴

     ستاد کرونا، تصمیم‌گیرنده تعطیلی

حمل و نقل عمومی

یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی حمل و نقل عمومی تهران در اختیار تصمیم ستاد مبارزه با کرونا است اما تجربه جهانی ( جز شهر ووهان) نشان می‌دهد که هیچ‌گاه حمل و نقل عمومی تعطیل نمی‌شود.به گزارش مهر، حجت درباره احتمال تعطیلی حمل و نقل عمومی پایتخت عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرا‌کننده است و نمی‌تواند در این باره تصمیمی اتخاذ کند. ما پیشنهادی در این باره ارایه نکردیم. فقط از ستاد مبارزه با کرونا پرسیدیم که آیا تعطیلی حمل و نقل و عمومی را در دستور کار قرار دهیم؟او افزود: تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی حمل و نقل عمومی تهران در اختیار تصمیم ستاد مبارزه با کرونا است.حجت با بیان اینکه تجربه جهانی ( جز شهر ووهان) نشان می‌دهد که هیچ‌گاه حمل و نقل عمومی تعطیل نمی‌شود، گفت: شهر ووهان به علت قرنطینگی، فعالیت مترو و اتوبوس‌ها را تعطیل کرد. شرایط متروی تهران با شهرهای دیگر تفاوت دارد چرا که در شهرهای دیگر مترو به عنوان مد اصلی حمل و نقل به شمار نمی‌رود. در تهران بسیاری از افراد رفت‌وآمد خود را وابسته به مترو می‌دانند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که مسافران مترو چند درصد کاهش یافته است؟ گفت: متروی تهران کاهش ۷۰ درصدی مسافر را هم رد کرده است. از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر به یک میلیون و ۵۱۰ هزار مسافر در روز چهارشنبه رسیده‌ایم.

     استقرار گشت‌های ویژه نظارت بر پاکسازی

 و جمع‌آوری پسماندهای تهران

صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز به کار گشت‌های ویژه نظارت بر رفت و روب مناطق و جمع‌آوری و انتقال پسماندهای خانگی، پزشکی و ساختمانی خبر داد.به گزارش مهر، صدرالدین علیپور با بیان این مطلب اظهار کرد: حضور شبانه گشت‌های سازمان پسماند در شهر امری معمول است که در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شد. این‌بار اما با فروش تعدادی از خودروهای اسقاطی سازمان، از محل اعتبار حاصله ۲۵ خودروی وانت مزدای دو کابین خریداری شد تا اقدامات مربوط به نظارت واحدها در مناطقی همچون آبعلی و آرادکوه و نقاط مختلف تهران با سهولت بیشتری صورت بگیرد. او ادامه داد: ۲۵ خودرویی که در قالب تیم‌های گشت در معابر پایتخت مستقر می‌شوند، موظف‌اند تا نظارت دقیقی بر رفت و روب مناطق و جمع‌آوری و انتقال پسماندهای خانگی، پزشکی و ساختمانی داشته باشند.مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه حضور ویژه این گشت‌ها در شرایطی که کشور و به‌طور خاص تهران، با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند ضروری است، گفت: یکی از ماموریت‌های تیم گشت جلوگیری از هر نوع زباله گردی در پایتخت است؛ از آنجا که همزمان با شیوع ویروس کرونا با حکم دادستانی پدیده زباله گردی کاملاً ممنوع اعلام شد، نیروهای ما با حضور شبانه در خیابان‌ها و محلات در صورت مشاهده زباله گردها، این موضوع را به نیروی انتظامی گزارش داده و اخطارهای لازم را به منطقه می‌دهند.علیپور گفت: نیروهای سازمان پسماند هیچ گونه حق قانونی برای برخورد قهری با این گروه را ندارند.

 

ارسال نظر