در شهر

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۰۰:۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۶۵۴۸۵

    پیش‌بینی هزینه ۳۰۰میلیاردی شهرداری تهران برای پیشگیری از کرونا

مجید فراهانی رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا گفت: شهرداری تا هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان در حوزه پیشگیری از کرونا هزینه کرده که پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های شهرداری تا۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.به گزارش مهر مجید فراهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد مدیریت شهری در خصوص تأمین مواد ضدعفونی با محدودیت‌هایی روبروست، ‌گفت: شهرداری مسوولیت حفاظت و پیشگیری از این ویروس در زیرمجموعه‌های خود و هم بحث توزیع اقلام و پوشش ذی‌نفعان در فضاهای شهری را عهده‌دار است. به‌طور مثال، سازمان آتش‌نشانی هم نیازمند اقلامی مانند دستکش، ضدعفونی‌کننده سطوح، دست و ماسک برای پرسنل خود و هم نیازمند اقلامی برای ضدعفونی کردن سطوح فضاهای بیرونی است. ‌او با اشاره به تذکر خود در خصوص کمبود توزیع اقلامی مانند دستکش و ماسک میان رانندگان تاکسی و اتوبوس گفت: در هفته گذشته دو نوبت این اقلام میان رانندگان تاکسی و اتوبوس توزیع شده که شامل ۵۰۰۰ دستکش، ۱۰۰۰ ماسک، ۳ تن گاز استریل و ۱۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده است. انتظار می‌رود این اقلام افزایش پیدا کند زیرا در برابر نیاز رانندگان تاکسی و اتوبوس کافی نیست. در حال حاضر ۶۰ هزار تاکسی فعال و بیش از ۵۰۰۰ اتوبوس در سطح شهر فعالیت می‌کنند و باید توزیع این اقلام افزایش پیدا کند البته روز گذشته کمک‌هایی از سوی نیروهای مسلح در این حوزه انجام شد که برای تأمین نیاز مدیریت شهری به حمایت‌های بیشتری نیاز داریم. فراهانی با اشاره به اینکه تا هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان هزینه‌های مستقیم شهرداری به پیشگیری از ویروس کرونا اختصاص یافته است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های مستقیم تا ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد که از محل چهار درصد بودجه در اختیار شهرداری و تبصره ۱۳ تأمین می‌شود؛ این موارد به جز هزینه‌های غیرمستقیمی است که شهرداری انجام می‌دهد. امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت، شهرداری به عنوان یک نهاد کمک‌کننده در کنار این وزارتخانه در خط مقدم پیشگیری و مبارزه با کرونا به خوبی به وظایف خود عمل کند.

    کاهش ۴۰ درصدی مسافران تاکسی

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه مسافران تاکسی‌های تهران بیش از 40 درصد کاهش یافته‌اند، گفت: پیگیر عملیاتی شدن تعویق سه ماهه در اقساط تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها هستیم. به گزارش فارس علیرضا قنادان مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران، قنادان گفت: بررسی‌هایی که ما بر روی پایانه‌های هوشمند تاکسی انجام داده‌ایم نشان می‌دهد حدود 40 درصد کاهش تقاضا وجود داشته و هر چقدر پیش می‌رویم احتمال کاهش تقاضا نیز بیشتر خواهد شد. او در پاسخ به این پرسش که چه تسهیلاتی برای تاکسیرانان با توجه به کاهش تعداد مسافران آنها و وضعیت اقتصادی‌شان فراهم می‌کنید، ‌گفت: مهم‌ترین مساله‌ای که الان پیگیر آن هستیم تعویق سه ماهه در اقساط تسهیلات نوسازی تاکسیرانی است البته به نظر می‌رسد ارایه بعضی بسته‌های معیشتی دیگر هم از سوی دولت ضروری باشد. او درباره تمهیدات تاکسیرانی جهت مقابله با کرونا، اظهار کرد: تاکنون 5 هزار عدد ماسک و 3 هزار مایع ضدعفونی‌کننده دست همچنین مقدار زیادی آب ژاول و مطالب آموزشی به رانندگان تاکسی در پایانه‌ها و خطوط به صورت رایگان ارایه شده است و در صورتی که ملزومات مورد نیاز به دست ما برسد، این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

    تداوم اجرای طرح ترافیک

و طرح کنترل آلودگی هوا در هفته پایانی اسفند

محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استاندار تهران گفت: طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در هفته پایانی اسفند لغو نمی‌شود. به گزارش تسنیم محمد تقی زاده، با اشاره به اینکه مردم تهران همچنان باید به نکات بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت توجه داشته باشند، اظهار کرد: با رعایت مسائل بهداشتی و کاهش ترددها در سطح شهر می‌توانیم بر ویروس کرونا مقابله کنیم که در همین زمینه امیدواریم مردم تهران در روزهای آینده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال همچنان مسائل بهداشتی را رعایت کنند. او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط فعلی و روزهای پایانی سال امکان لغو طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا وجود دارد یا خیر گفت: در دو هفته پیش زمان مدت زمان ورود به دو طرح اشاره شده کاهش و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت. معاون امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی سال بعید است که طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا به‌طور کامل لغو شود و تصمیمی در این زمینه در شورای ترافیک تهران وجود ندارد.

 

ارسال نظر