در شهر

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۳۸۲

   مهلت ثبت‌نام برای طرح ترافیک

تمدید نمی‌شود

عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد فرماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: احتمال تمدید ثبت‌نام برای طرح ترافیک سال ۹۹ ضعیف است، زیرا تمامی فعالیت‌ها غیرحضوری انجام می‌شود. به گزارش مهر، سعیدیان‌فر در پاسخ به اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ترددی در سطح شهر آیا احتمال تمدید ثبت‌نام برای طرح ترافیک وجود دارد یا خیر، گفت: تمامی مراحل ثبت‌نام طرح ترافیک چه برای ساکنان محدوده و چه برای خبرنگاران به صورت غیرحضوری و اینترنتی ممکن است، بنابراین احتمال تمدید زمان ثبت‌نام بسیار پایین است. او ادامه داد: مستأجرانی که در محدوده طرح ترافیک زندگی می‌کنند و مهلت اجاره‌نامه‌شان در حال اتمام است می‌توانند پس از تمدید به یکی از دفاتر خدمات شهری مراجعه کنند و قرارداد جدید را ارایه کنند که این تعداد بسیار محدود و اندک هستند، بنابراین تا این لحظه قصد تمدید زمان ثبت‌نام را نداریم. سعیدیان‌فر در خصوص تمهیداتی که برای ساکنان محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده است، گفت: ساکنان این محدوده‌ها می‌توانند با خودروی شخصی از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بعدازظهر به صورت نیم‌بها به محدوده هر دو طرح وارد شوند اما باید توجه داشت که رزرو طرح ترافیک از سال آینده برای همه شهروندان اعم از محدوده طرح یا غیر از آن الزامی است. او تأکید کرد: ساکنان محدوده‌های ترافیکی باید حتماً در سامانه تهران من ثبت‌نام کنند و مدارک موردنیاز را در مورد سکونت خود در محدوده به دفاتر خدمات الکترونیکی شهر ارایه دهند. ساکنان محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش می‌توانند با خودروی خود یک بار قبل از ساعت ۹ و یک بار بعد از ساعت ۱۶ به صورت رایگان وارد محدوده‌های طرح شوند که پیش از این ساکنان می‌توانستند یک بار ساعت 8:30 و بعد از ساعت ۱۷ به صورت رایگان وارد طرح‌های ترافیکی شوند.به گفته سعیدیان فر، برای سال ۹۹ تعداد ۲۰ روز تردد رایگان برای محدوده طرح کاهش آلودگی تغییری نکرده است. این مقام مسوول افزود: در سال ۹۹ نیز همچون سال ۹۸ پنجشنبه‌ها طرح ترافیک نداریم و فقط محدوده کنترل آلودگی هوا را داریم که از ساعت 6:30 صبح تا ۱۳ ظهر اعمال می‌شود و برای شهروندانی که روز پنجشنبه وارد محدوده شوند فقط یک روز از ۲۰ روز تردد رایگان آنها کاسته خواهد شد. به گزارش مهر، زمان ثبت نام طرح ترافیک سال ۹۹ تا پایان اسفند ۹۸ است.

   توزیع ۴۳۰۰ بسته بهداشتی در گرمخانه‌ها

با همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، اداره کل سلامت شهرداری تهران و با مشارکت سمن‌ها و سازمان هلال احمر، ۴۳۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، صابون و اسپری ضدعفونی‌کننده بین مددجویان ۲۱ گرمخانه شهرداری تهران توزیع شد. به گزارش ایلنا، از زمان شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه گرمخانه‌ها سه بار در روز ضدعفونی می‌شوند، به افراد حاضر در این اماکن در خصوص پیشگیری از ابتلا به این ویروس آموزش‌های فردی و گروهی داده شده است. همچنین گشت‌های فوریت‌های اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته در راستای جذب افراد بی‌سرپناه در خیابان‌های پایتخت فعالیت می‌کنند و پس از جذب این افراد در بدو ورود سنجش سلامتی از تمام مددجویان انجام می‌شود. این سنجش شامل تب سنجی، کنترل اکسیژن خون و بررسی وضعیت جسمانی مددجویان است. براساس گزارش روابط عمومی سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، در این روزهای بحرانی، ۲۱ گرمخانه به صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به افراد بی‌خانمان هستند. حفظ سلامتی تمامی مددجویان اولویت سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران است.

   شهرداری نمی‌تواند مراکز معاینه فنی را تعطیل کند

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به اینکه وزارت کشور سیاست‌گذار اصلی جهت تعطیلی مراکز معاینه فنی به دلیل بروز کرونا است، ‌گفت: روز سه شنبه طی نامه‌ای از سوی اتحادیه سازمان حمل و نقل همگانی کشور اعلام شد مراکز معاینه فنی سبک باید دایر باشند. به گزارش فارس، حسین مقدم در مورد گلایه‌مندی برخی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر تعطیل نشدن مراکز معاینه فنی به دلیل بروز کرونا در پایتخت اظهار کرد: شهرداری نمی‌تواند برنامه‌ای برای تعطیلی مراکز معاینه فنی اعلام کند این مساله باید توسط وزارت کشور تعیین تکلیف شود. او افزود: روز سه‌شنبه مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور طی نامه آنی به مراکز معاینه فنی اعلام کرد ضمن رعایت کامل الزامات بهداشتی در مراکز معاینه فنی به لحاظ اهمیت ایمنی وسایل سواری با هدف پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی به ویژه در ایام نوروز همه مراکز معاینه فنی سبک کشور با رعایت موارد بهداشتی کمافی‌سابق فعال است و وسایل نقلیه سواری ملزم به داشتن گواهی معاینه فنی هستند. او  گفت: شهرداری رأسا نمی‌تواند انجام معاینه فنی را محدود کند مگر اینکه وزارت کشور یا کمیته مقابله با کرونا این موضوع را ابلاغ کند ولی ما با تمهیداتی از جمله به حداقل رساندن نیروها و دو شیفته کردن آن در راستای کاهش تسری بیماری کرونا اقدام کرده‌ایم.

 

ارسال نظر