ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۲۴۶

مجوز پرواز به ایرلاین‌های ایرانی به دوبی تا اول فروردین

سفارت ایران در امارات متحده عربی در توییتی از اعطای مجوز سازمان هواپیمایی امارات به ایرلاین‌های ایرانی به این کشور تا اول فروردین ۹۹ خبر داد. به‌گزارش مهر، سفارت ایران در امارات‌متحده عربی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: با همکاری وزارت خارجه امارات عربی‌متحده و هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی این سفارتخانه و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جهات ذیربط، سازمان هواپیمایی کشور امارات مجوز پرواز تا تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۹۹ (۲۰ مارس ۲۰۲۰) به ایران را صادر کرده است. گفتنی است، با شیوع بیماری کرونا، هواپیمایی امارات تمامی پروازهای خود به مقصد یا از مبدا ایران را به مدت یک هفته لغو کرد. شرکت هواپیمایی اعلام کرد که این مدت زمان در صورت نیاز تمدید خواهد شد. پیش از این شرکت هواپیمایی امارات مجوز انتقال برخی ایرانیان را به کشورمان کسب کرده بود و همچنین شرکت الاتحاد ابوظبی هفته گذشته با یک پرواز اتباع اماراتی را از قشم به مقصد این کشور، منتقل کرد.

آمادگی برای اعمال محدودیت سفر با حمل و نقل عمومی

درپی تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت در ورودی و خروجی‌های استان‌های درگیر کرونا، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: برای اجرای مصوبات ستاد مرکزی کرونا آماده اعمال محدودیت در زمینه سفرهای مردم با وسایل حمل و نقل عمومی هستیم اما هنوز ابلاغیه‌ای در این زمینه نداشتیم. به گزارش ایسنا، داریوش باقرجوان گفت: تاکنون تکلیف و مصوبه‌ای در این زمینه از سوی ستاد مرکزی کرونا ابلاغ نشده است اما همه تاکیدات و مصوبات این ستاد اجرا خواهد شد و آمادگی کامل برای اجرایی کردن آنها در سازمان راهداری وجود دارد. او با تاکید بر اینکه مردم در شرایط کنونی باید از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند، گفت: در شرایط کنونی که همه مسوولان تاکید دارند برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا باید در خانه‌های خود بمانند و از سفرهای غیر ضرور اجتناب کنند از مردم می‌خواهیم تا سفرهای خود را به حداقل ممکن و حتی صفر برسانند و در این شرایط با ماشین شخصی یا وسایل حمل ونقل عمومی به استان‌های مختلف به ویژه گیلان و مازندران سفر نکنند. باقرجوان ادامه داد: اگر مصوبه‌ای در زمینه محدودیت سفرهای مردم غیر بومی با وسایل حمل و نقل عمومی به استان‌های مازندران و گیلان ابلاغ شود آن را به سرعت اجرایی خواهیم کرد. چرا که واقعا باید از هر گونه سفر جلوگیری کرد. او اظهار کرد: همه دستورالعمل‌های اعلام شده برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش حمل و نقل عمومی لازم الاجراست و همه ادارات راهداری در استان‌های کشور بر اجرایی شدن دقیق این دستورالعمل‌ها نظارت می‌کنند که می‌توان به ضد عفونی وسایل حمل و نقل عمومی و اجرای الزامات اعلام شده دیگر در این زمینه اشاره کرد.

آغاز دریافت عوارض پیمایشی در آزادراه تهران -  ساوه

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌ها گفت: در راستای رعایت عدالت اجتماعی، سیستم اخذ عوارض آزادراهی بر اساس مسیر طی شده در آزادراه تهران-ساوه اجرایی شد. به گزارش ایسنا، بهنام داودی، افزود: در این طرح رانندگان عوارض عبور از آزادراه تهران- ساوه را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند و نرخ بر اساس مسیر طی شده محاسبه می‌شود.

داودی ادامه داد: این طرح از محدوده آزادگان تا رباط‌کریم تعیین شده است و رانندگانی که در این محدوده وارد آزادراه شده و از آن خارج شوند هزینه عبور از کل آزادراه را پرداخت نمی‌کنند. او اضافه کرد: پنج دروازده مشخص شده است و عوارض بر اساس ورود و خروج و مسافت طی شده در این محدوده‌ها محاسبه می‌شود. مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌ها از اجرایی شدن این طرح از بامداد هجدهم اسفند ماه در این آزادراه خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا آزادراه کرج- قزوین نیز به زودی به این سیستم مجهز شود. داوودی اجرایی شدن این طرح را اقدام مهمی در رعایت حقوق شهروندی اعلام کرد و افزود: به زودی تمام آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز خواهد شد.

افزایش دما و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی تا 23 اسفند

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به آنکه در اغلب مناطق کشور تا روز جمعه جوی آرام حاکم است در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مواجه هستیم. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی تا روز پنج‌شنبه 22 اسفند وزش باد شدید و گردوخاک در برخی ساعات در شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. او ادامه داد: همچنین در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و جو آرام موجب خواهد شد، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یابد.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و سبب بارش پراکنده در برخی نقاط شمال غرب کشور خواهد شد.

 

ارسال نظر