ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۸۶۶

کاهش قیمت بلیت برخی مسیرهای پروازی به ۵۰ هزار تومان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب زیان بالای ایرلاین‌های داخلی شده است، گفت: هم‌اکنون قیمت بلیت پرواز در برخی مسیرها به ۵۰هزار تومان کاهش یافته است.مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع ویروس کرونا (کووید 19) شرکت‌های هواپیمایی داخلی در چه وضعیتی به سر می‌برند، اظهار کرد: با توجه به توصیه مقامات وزارت بهداشت به خودداری از انجام سفرهای بین‌شهری، این مساله تأثیر زیادی را روی پروازها ایرلاین‌های داخلی گذاشته است.او بابیان اینکه بسیاری از مردم بلیت‌های خریداری‌شده را استرداد کرده‌اند، ادامه داد: بلیت بسیاری از پروازها هم توسط مردم کنسل شده است و تعدادی از پروازها به دلیل نداشتن مسافر باطل و لغو می‌شود.اسعدی سامانی بیان کرد: برخی پروازها هم باوجود تعداد کم مسافر، اما به دلیل تعهد شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود.دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: در حال حاضر قیمت بلیت پروازهای داخلی به‌شدت کاهش‌یافته و این مساله لطمه و زیان هنگفتی را به ایرلاین‌ها داخلی وارد کرده است.او با اشاره به اینکه در برخی مسیرها مانند تهران-مشهد قیمت بلیت به 150 هزار تومان کاهش‌یافته است، گفت: در پروازهای چارتری هم قیمت بلیت به 50 تا 60 هزار تومان کاهش‌یافته است.اسعدی سامانی همچنین از ارایه پیشنهاداتی به وزارت راه و شهرسازی برای حل بخشی از مشکل ایرلاین‌ها خبر داد و افزود: باید به این مساله توجه داشته باشیم که دولت در شرایط سختی قرارگرفته و باید همه دست‌به دست هم از این شرایط عبور کنیم.

کاشت ۵۶۰ هزار اصله درخت در شهر تهران

۵۶۰ هزار اصله از انواع درختان مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران در هفته درختکاری و به مناسبت استقبال از سال نو کاشته می‌شود، همچنین از طرح جنگل‌کاری به مساحت ۱۲۹۰ مترمربع همراه با کاشت گل‌های فصلی بهره‌برداری می‌شود.به گزارش ایسنا، علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر این نکته که هدف از اجرای این طرح‌ها ارتقا کمی وکیفی فضای سبز به منظور استفاده بهینه شهروندان از امکانات موجود بوستان‌ها و سایر قطعات فضای سبز است، گفت: بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی انجام شده درباره اجرای طرح درختکاری همچنین طرح استقبال از نوروز اهم فعالیت‌های اجرایی فراوانی از جمله افزایش سرانه فضای سبز به ویژه در مناطق کم برخوردار، کاهش سرانه مصرف آب و جایگزینی سطوح چمنکاری با کاشت گونه‌های مناسب و مقاوم درخت و درختچه‌ای، ترویج فرهنگ درختکاری و... در دست اقدام است.او ادامه داد: کاشت ۵۶۰ هزار اصله از انواع درختان مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران در تمامی معابر، حاشیه بزرگراه‌ها، گذرگاه‌ها، بوستان‌ها در شهر تهران که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.مختاری از اجرای طرح کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان از پانزدهم دی ماه امسال با همکاری سامانه مدیریت شهری خبر داد و گفت: سامانه ۱۳۷به منظور ثبت در خواست شهروندان از مورخ دهم دی ماه امسال با حضور اکیپ‌های مجهز و کارشناس جهت آموزش نحوه اصولی کاشت و نگهداری درخت به تعداد ۵۵ هزاراصله درخت اقدام کرده است.

افزایش دما در اغلب مناطق کشور تا پایان هفته

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، گفت: تا پایان هفته دمای هوا در اغلب مناطق کشور غیر از شمال‌شرق و شرق افزایش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: روز سه‌شنبه 13 اسفندماه این سامانه بارشی در شمال‌شرق و شرق سواحل خزر فعال خواهد بود. همچنین روز چهارشنبه فقط در شمال‌شرق کشور فعال است و اوایل وقت روز پنج‌شنبه از شمال‌شرق خارج می‌شود. ضیاییان با بیان اینکه روز پنج‌شنبه 15 اسفند در اغلب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت، گفت: امروز در مرکز کشور، شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه است. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از بعد از ظهر جمعه 16 اسفند سامانه بارشی دیگری از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و شنبه هفته آینده در نیمه غربی کشور بارش برف و باران داریم. ضیاییان اضافه کرد: تا پایان هفته دمای هوا در اغلب مناطق کشور غیر از شمال‌شرق و شرق افزایش می‌یابد. او اظهار کرد: امروز دریای خزر مواج خواهد بود و در دو روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما در تهران 12 و 3 درجه خواهد بود و به تدریج در روزهای آینده دمای هوا در تهران افزایش می‌یابد. ضیاییان اظهارکرد: امروز بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

 

ارسال نظر