در شهر

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۸۲

۵۰سوله مدیریت بحران آماده تبدیل به پاویون کادر پزشکی

رضا کرمی رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری از آمادگی ۵۰ سوله مدیریت بحران شهرداری برای پذیرش کارکنان بیمارستان‌های پذیرنده بیماران کرونایی به عنوان پاویون خبر داد. به گزارش مهر، رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری و رییس ستاد مبارزه با کرونای شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در نشست مجازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط بحرانی سوله‌های مدیریت بحران شهرداری امکان پذیرش افراد را دارند پاسخ داد: وزارت بهداشت از این سوله‌ها بازدید کرده و معتقد است انجام فعالیت‌های پزشکی در این سوال‌ها امکان پذیر نیست اما درخواست شده برای کادر پزشکی که احتمال آلودگی دارند به عنوان پاویون مورد استفاده قرار بگیرد. وی ادامه داد: ۵۰ سوله برای ارایه خدمات آماده است و در صورت دستور وزارت بهداشت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ممنوعیت تفکیک پسماند خشک در سطح شهر و آراد کوه

صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بر تجهیز کارگران خدمات شهری به اقلام بهداشتی در تمامی مناطق تهران تاکید کرد. به گزارش ایسنا، علیپور در نشست خبری مجازی در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند در مقابله با ویروس کرونا گفت: در حوزه خدمات شهری کارگران را مجهز کردیم و تلاش می‌کنیم از حداکثر امکانات حفاظتی و مراقبتی این کارگران برخوردار باشند در این راستا با شهرداران مناطق گفت‌وگو کردیم که با توجه به اینکه بیشترین مواجهه با این ویروس در سطح خیابان‌ها با پاکبانان وجود دارد تمامی آنها به دستکش، ماسک و امکانات مراقبتی لازم مجهز شوند. او افزود: در بخش پسماند خشک وتفکیک‌هایی که در سطح مناطق انجام می‌دادیم به دنبال پروتکل‌های وزارت بهداشت بودیم اما دستورالعمل جدیدی به ما ارایه نکردند لذا خودمان جست‌وجو و مکاتباتی انجام دادیم و مشاهده کردیم در چین و در شرایط فعلی بحث تفکیک خانگی را متوقف کردند و انجام نمی‌دهند چرا که امکان مخلوط شدن پسماند عفونی خانه‌ها با سایر پسماندها وجود دارد. وی ادامه داد: ما نیز پیشگام شدیم و به همه مناطق ابلاغ کردیم ظرف تفکیک در مخازن را تعطیل کنند. البته این امر مشکلاتی را با توجه به قرارداد با پیمانکاران ایجاد می‌کرد اما با سیاست یکسانی که اتخاذ شد و همکاری معاونت مالی شهرداری، مقرر شد قرارداد این پیمانکاران یک ماه تمدید شود و بحث تفکیک پسماند خشک در سطح شهر و مخازن و مجموعه آراد کوه ممنوع شده است.

کاهش 70  درصدی مسافران مترو

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا حدود ۷۰ درصد مسافران این ناوگان کاهش یافت اما سرفاصله حرکت قطارها بدون تغییر در حال فعالیت است. به گزارش ایرنا، نوبخت گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران ناوگان مترو تهران و حومه حدود ۷۰ درصد کاهش یافت اما برای جلوگیری از تجمع افراد در داخل قطارها سرفاصله قطارها همچون روزهای عادی در حال انجام است. او با اشاره به فعالیت‌های بهداشتی این شرکت اعلام کرد: روزانه در چندین نوبت قطارهای مترو شست‌وشو و ضدعفونی می‌شوند. نوبخت تصریح کرد: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت هندریل‌های پله‌برقی، پله‌های ثابت، صندلی‌ها، دستگاه‌های فروش بلیت و تمامی اماکنی که مسافران با آن در تماس هستند روزانه در چند نوبت در ایستگاه‌های ابتدایی و انتهایی هرخط ضد عفونی می‌شوند. وی افزود: برای مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار این بیماری هماهنگی و همکاری لازم نیز با بازرسان وزارت بهداشت صورت گرفته و جای هیچ نگرانی برای شهروندان و مسافران نیست که در همین راستا نسبت به ارایه آموزش‌های شهروندی با نصب پوستر، بنر و تابلوهای آموزشی در ایستگاه‌ها و قطارها، پخش کلیپ‌های آموزشی از مانیتور ایستگاه‌ها و قطارها همچنین پخش پیام‌های اطلاع‌رسانی از اتاق‌های کنترل در تمامی خطوط هفتگانه اقدام کرده‌ایم.

شهرداری‌ها امکان اداره خود را ندارند

مسعود نصرتی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداری‌ها اکنون برای حداقل‌ها گرفتار هستند و امکان اداره خود را ندارند. به گزارش ایلنا معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره مقوله درآمد پایدار در شهرهای کشور گفت: درآمد پایدار دغدغه تمام شهرداری‌های کشور است، در حقیقت شهرداری‌ها از سال 62 به بعد برای تولید درآمد به درآمدهای ناپایدار روی آوردند، چراکه همیشه زمان برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت کوتاه بوده است. او ادامه داد: همیشه این بحث وجود داشت که درآمدهای شهروندان مناسب نیست و نمی‌شود فشار زیادی به آنها وارد کرد و با این گفتار به نوعی نانوشته شهرداری‌ها به درآمدهای ناپایدار روی می‌آوردند، چرا که هیچ زمانی دستورالعمل و آیین‌نامه‌ای که قرار بود براساس آن درآمد پایدار تولید شود، ابلاغ نشد. نصرتی با بیان اینکه این نگرش باعث موفقیت شهرداری‌هایی بود که شهرفروشی بیشتری داشتند، تصریح کرد: با این نگرش شهرداری موفق بود که به نوعی در برنامه کوتاه‌مدت می‌توانست شهرفروشی بیشتری داشته باشد و فرصت آیندگان را بیشتر بفروشد و در اینجا شاید امانت داری که باید توسط شهر صورت بگیرد، محقق نشده بود.

 

ارسال نظر