ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۳۴۸

نشست برج آزادی شبیه شوخی است

سیدمصطفی موسوی، سرپرست شهرداری منطقه ۹ در واکنش به برخی از شایعات در خصوص مشکلاتی که ساماندهی گذشته برج آزادی برای این سازه ایجاد کرده است پاسخ داد.

‌موسوی در پاسخ به این سوال که به تازگی شنیده شده به دلیل ساماندهی اشتباه این برج در گذشته به تدریج این سازه نشست می‌کند، گفت: این شایعات به شوخی بیشتر شبیه است تا واقعیت. مانند شایعه کج شدن برج میلاد که یک شوخی بود اما در سطح جامعه فراگیر شد. برای ساخت چنین بناهایی تدابیر لازم اندیشیده شده و به دلیل عدم ساماندهی مناسب کفپوش‌ها مشکلی مانند نشست برج برای آن ایجاد نخواهد شد.موسوی افزود: در اطراف برج آزادی ما فضای سبز و باغچه‌های زیادی داریم و تنها زیرسازی اطراف برج نیست. بنابراین، اینگونه اخبار بیشتر به شوخی شبیه است.وی ادامه داد: رایزنی‌هایی برای فعال کردن آب‌نماهای اطراف برج آزادی انجام شده که امیدواریم با برطرف کردن نواقص آن از سوی سازمان زیباسازی دوباره شاهد راه‌اندازی آب‌نماهای اطراف برج آزادی باشیم.سرپرست شهرداری منطقه ۹ در خصوص اختصاص ردیف بودجه ویژه برای مرمت برج آزادی گفت: این ردیف بودجه هر ساله در بودجه منطقه ۹ بوده است و پیش بینی شده است و امسال درخواست کرده بودیم که به دلیل آنکه سازه برج آزادی یک سازه ملی است بودجه به صورت منطقه‌ای نباشد و برای بهسازی بودجه متمرکزی برای آن پیش بینی کند و اگر قرار باشد منطقه فعالیتی انجام دهد از همان بودجه متمرکز به آن تخصیص داده خواهد شد.

فضاهای بی‌دفاع شهری عاملی برای فرسودگی محله‌ها

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با فضاهای بی‌دفاع شهری گفت: آن چیزی که باعث می‌شود ما در بافت فرسوده دچار فرسودگی مضاعف شویم شکل‌گیری فضاهای بی‌دفاع شهری است.

به گزارش مهر، نژادبهرام با تاکید بر ارتباط خوب اداره برق استان و مدیریت شهری در حوزه بافت فرسوده گفت: خوب است که دستور عمل مشخصی فقط برای بافت فرسوده تهیه شود و در این دستورالعمل اقدامات اولویت‌بندی شود.

او افزود: با این اقدام مدیران در واقع منبعی قانونی داشته که اقدامات خود را انجام دهند و بخشی از بودجه‌هایی که مربوط به این حوزه است را در آن هزینه کنند.نژادبهرام در رابطه با فضاهای بی‌دفاع شهری گفت: آن چیزی که باعث می‌شود ما در بافت فرسوده دچار فرسودگی مضاعف شویم و از طرفی فرسودگی تداوم پیدا کند، شکل‌گیری فضاهای بی‌دفاع شهری است. به دلیل توسعه شهری، تغییر در نقشه‌ها یا ساخت و ساز معابر جدید این فضاها در قالب قطعه‌های ۵۰ متری یا ۱۰۰ متری شکل گرفته‌اند.عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اگر این دستورالعمل ارایه شود، می‌توان نسبت به تأمین برق این فضاها مساعدت جدی به عمل آورد.نژادبهرام در ادامه در خصوص مشکلات آب و فاضلاب منطقه ۷ افزود: خوشبختانه ۸۰ درصد مشکلات در این بخش‌ها حل شده است، اما با توجه به اینکه عبور بزرگراه امام علی و اتوبان صیادشیرازی کاملاً محلات منطقه را تقسیم کرده‌اند چنانچه هر چه زودتر شبکه فاضلاب را بتوانیم تأمین کنیم، پیوستگی لازم بین منطقه فراهم خواهد شد.

نژادبهرام در رابطه با بازسازی مدارس گفت: به نظر می‌رسد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، طبق برنامه خودش عمل می‌کند فارغ از اینکه مدارس در بافت فرسوده هستند و فکر می‌کنند شرایط عادی است و ماهم در شرایط عادی قدم برمی‌داریم در حالی که اینچنین نیست.وی عنوان کرد: ۳ هزار ۲۸۶ هکتار بافت فرسوده موضوع مهمی است و انتظار داریم، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خیلی جدی‌تر پای کار بیاید. بسیاری از مدارس در بافت فرسوده ایمنی لازم را ندارند. ۶ مدرسه به‌طور مشخص توسط سازمان آتش‌نشانی تأیید نشده‌اند که از این موضوع نمی‌توان به سادگی گذشت.

اقدامات ترافیکی در محدوده آزادراه شمال

علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ از اقدامات انجام شده ترافیکی و عمرانی در محدوده بزرگراه تهران- شمال خبر داد و گفت: نصب دوربین‌های پلاک خوان و کنترل سرعت در محدوده ورودی و خروجی‌های آزادراه از جمله این اقدامات است.

به گزارش تسنیم، نوذرپور با اشاره به بازگشایی فاز اول آزاد راه تهران- شمال اظهار کرد: در آستانه بازگشایی فاز اول آزادراه تهران- شمال، مدیریت شهری منطقه22 اقدامات ترافیکی و عمرانی را در محدوده این بزرگراه انجام داده است.

شهردار منطقه 22 گفت: اصلاح هندسی رمپ راستگرد بزرگراه خرازی به آزادراه مذکور همراه با اصلاح دماغه تندرو به کندرو بزرگراه خرازی، اصلاح هندسی لوپ دسترسی بزرگراه خرازی به بزرگراه آزادگان جنوب، نصب دوربین‌های پلاک خوان و کنترل سرعت در محدوده ورودی و خروجی‌های آزادراه و نصب دوربین ثبت تخلف سرجناغی در محل اتصال تندرو به کندرو بزرگراه خرازی محدوده رمپ ورودی به آزادراه از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری منطقه 22 محسوب می‌شود.نوذرپور تصریح کرد: نصب تابلوهای هدایت مسیر آزادراه در محدوده شهری (بزرگراه‌های شهید خرازی و آزادگان) و تمامی تجهیزات و علائم ترافیکی هشداردهنده در راستای افزایش ایمنی، نمونه‌ای از اقدامات انجام‌شده در محدوده این بزرگراه است.

 

ارسال نظر