ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۶۸

کرونا در شورای شهر تهران

در پی تماس برخی از اعضای شورای شهر تهران با رحمان زاده، ‌شهردار منطقه 13 که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا است، محسن هاشمی به‌طور خود خواسته، خود را قرنطینه کرد و اعضای هیات رییسه شورا برای تداوم جلسات صحن علنی شورا جلسه برگزار کردند. قرار است که از امروز، بودجه سال 99 شهرداری تهران در پارلمان شهری پایتخت بررسی شود.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران اما گفت: در جلسه هیات رییسه شورا نتیجه بر این شد که جلسات برقرار باشد ولی به دلیل افزایش غایبان شورا ممکن است صحن شورا برگزار نشود.

اعطا ‌درباره برگزاری جلسه اضطراری در شورای شهر به دلیل کرونا و تعطیلی احتمالی شورا اظهار کرد: هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است. در جلسه هیات رییسه برخی از همکاران حضور داشتند و در بررسی‌های اولیه تصمیم مبنی بر تعطیلی شورای شهر گرفته نشد و بنا بر این بود که جلسات برقرار باشد. البته ممکن است به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه با توجه به تعداد غایبین احتمالی جلسه تعطیل شود.به گزارش فارس، برخی اعضای شورای شهر هفته پیش با شهردار منطقه 13 که مشکوک به ویروس کروناست جلسه داشتند. محسن هاشمی بعد از این دیدار هم با برخی دیگر از اعضا ملاقات کرد و دیروز به خبرگزاری فارس گفت که به دلیل این اتفاقات از خانه بیرون نرفتم.پس از این خبر، ناهید خدا کرمی، عضو کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر اظهار کرد: شورای شهر فعلا به دلیل موضوع کرونا به مدت یک هفته تعطیل است ولی روابط عمومی شورای شهر اعلام کرد: یک عضو شورا به تنهایی نمی‌تواند تصمیم برای تعطیلی داشته باشد و این موضوع باید در هیات رییسه بررسی شود.

   محسن هاشمی: تست کرونا می‌دهم

رییس شورای شهر تهران دیروز همچنین با بیان اینکه فعلا سالم است، گفت: تست کرونا می‌دهم.

هاشمی در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، گفت: به خاطر دیدار من با شهردار منطقه 13 که مشکوک به کرونا است، برای انجام تست به بیمارستان مراجعه خواهم کرد و فعلا در خانه هستم. البته فعلا علائم کرونا را ندارم اما نتیجه تست بعد از 48 ساعت مشخص می‌شود. دیگر اعضای شورا نیز حتما تست کرونا خواهند داد.

هاشمی گفت: سه‌شنبه هفته گذشته جلسه شورایاران در منطقه 13 تشکیل شد و علاوه بر من مسجدجامعی، میلانی از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند. (نکته دیگر این است که روز بعد از این ملاقات بنده با خانم نژاد بهرام و آقای فراهانی و نظری جلسه داشتم.) وی افزود: رحمان‌زاده شهردار منطقه 13 در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز 22 بهمن گشت زده‌ام دچار بیماری شده‌ام.رییس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز از خانم خداکرمی که پزشک شورا هستند و عضو کمیته سلامت و محیط زیست بوده در مورد وضعیت جسمانی آقای رحمان‌زاده سوال کردم که ایشان به من گفتند از 4 تست کرونا مجتبی رحمان‌زاده شهردار منطقه 13 سه مورد آن مثبت بوده است.وی بیان داشت: پس از اطلاع از این موضوع به هیات رییسه اعلام کردم که جلسه‌ای تشکیل دهند و در مورد برگزاری جلسات آتی شورا تصمیم بگیرند.

   رحمان‌زاده کرونا ندارد

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 13 اما دیروز اعلام کرد: حال عمومی مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه 13 خوب است و خبر ابتلای شهردار منطقه به کرونا صحت ندارد.کیانوش جعفری مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 13 گفت: آقای رحمان‌زاده از دو هفته پیش گرفتار سرماخوردگی شدید بوده و به علت ناراحتی ریوی در بیمارستان بستری شده است. در حال حاضر حال عمومی وی خوب است و مشکل خاصی ندارد. اینکه گفته می‌شود شهردار منطقه مبتلا به کرونا است، صحت ندارد.

بارش‌‌ برف و باران

از پنجم اسفند

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید اواخر وقت روز دوشنبه پنجم اسفند وارد کشور می‌شود و ابتدا موجب بارش برف و باران در استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: روز سه‌شنبه با تقویت این سامانه بارشی، گستره فعالیت آن به زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز کشیده می‌شود و از بعد از ظهر سه‌شنبه سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور نیز تحت تاثیر فعالیت این سامانه قرار می‌گیرد که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

ضیاییان افزود: روز چهارشنبه بارش در مناطقی که ذکر شد ادامه دارد و شدت بارش‌ها از روزهای سه‌شنبه تا بعداز ظهر چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور خواهد بود و در شمال شرق کشور هم روز چهارشنبه بارش‌های شدیدی داریم.

او اضافه کرد: از بعد از ظهر سه‌شنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه خلیج فارس از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه مواج است، افزود: روز سه‌شنبه در شمال غرب و جنوب غرب، روز چهارشنبه در شرق کشور، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر