در شهر

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۲۱

   بازگشت مینی‌بوس

 به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ایجاد شش خط مینی‌بوس در پایتخت تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، ترفع با اعلام خبر بازگشت مینی‌بوس به چرخه حمل ونقل عمومی پایتخت، گفت: مناقصه چند خط مینی‌بوس در هفته گذشته برگزار شد و بر همین اساس تا پایان سال شش خط مینی‌بوس در تهران فعال می‌شود. البته پیش از این یک خط مینی‌بوس در پایتخت ایجاد شده بود.وی با بیان اینکه شرکت واحد متولی فعالیت مینی‌بوس و اتوبوس در تهران است، گفت: سال‌های قبل از مینی‌بوس به عنوان یک مد حمل و نقلی در تهران استفاده می‌شد، اما از آنجایی که این خودروها فرسوده، دودزا و ناایمن بودند ترجیح داده شد که از این مد استفاده نشود، اما حالا با ورود مینی‌بوس‌هایی ایمن با سقف بلند که مجهز به فیلتر جذب دوده است و آلایندگی آن نیز کنترل شده است، می‌توانیم از این مد حمل ونقلی در خطوط کم مسافر استفاده کنیم.

ترفع در پاسخ به این سوال که مینی‌بوس‌ها در چه خطوطی به‌کار گرفته می‌شوند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که در برخی مسیرهای اتوبوس، تعداد مسافران برای اتوبوس کم است و ما به اندازه اتوبوس مسافر نداریم که بر همین اساس تغییر مد دادیم و مینی‌بوس‌ها در این خطوط کم متقاضی مستقر خواهند شد.وی افزود: بر بدنه این مینی‌بوس‌ها آرم شرکت واحد درج شده است و رنگ‌شان نیز سفید است.

    شهروندان به پارکبان‌ها پول ندهند

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران فعالیت پارکبان‌ها را غیرقانونی دانست و گفت: شهروندان نباید به افرادی که به عنوان پارکبان از آنها وجه نقد مطالبه می‌کنند، پول بدهند.

محمد علیخانی با تاکید بر اینکه ما اصلا پارکبان نداریم و فعالیت افرادی با این عنوان در شهر غیرقانونی است، گفت: با مصوبه شورای شهر، پارکبان‌ها جمع شده و اگر در منطقه‌ای حضور دارند، شهروندان نباید پول بدهند.

علیخانی تاکید کرد: ما پیش از این، غیرقانونی بودن فعالیت این افراد با اعلام کرده‌ایم و حتی به شهرداری تهران نامه زده و در این خصوص تذکر داده‌ایم.

او با اشاره به حضور پارکبان‌ها در برخی مناطق از جمله منطقه ۱۹ شهرداری تهران گفت: این موضوع از سوی کلانتری انجام شده و توجیه می‌کنند که چون امنیت نیست، ‌به خاطر ایجاد امنیت و حفاظت از خودرو شهروندان، پارکبان مستقر کرده‌اند. این اقدام غیرقانونی است و قانونی نداریم که بر اساس آن کلانتری‌ها برای پارک حاشیه‌ای، پارکبان بگذارند.او با بیان اینکه پارک حاشیه‌ای قانون و تعرفه دارد و قانون مشخص کرده است که پول آن باید به خزانه واریز شود و حساب و کتاب دارد، ‌گفت: این اقدام در حال حاضر غیرقانونی است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این خصوص شهرداری مقصر است چرا که شهر را رها کرده و خودش در این خصوص اقدامی نکرده است و در چنین شرایطی ایجاد حق می‌شود و دیگران شهر را تصاحب می‌کنند.

   ایستگاه مترو کیان شهر افتتاح شد

ایستگاه مترو کیان‌شهر در خط 6 مترو تهران دیروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.به گزارش فارس، ایستگاه مترو

کیان‌شهر در خط ۶ مترو تهران روز گذشته به صورت غیررسمی به بهره‌برداری رسید. این ایستگاه در منطقه 15 شهرداری تهران و در محله کیان شهر، نبش خیابان‌های صالحی، عزیزخانی و ایستگاه میانی دو ایستگاه دولت آباد و بعثت واقع است.علی امام، مدیرعامل مترو تهران اعلام کرد: ایستگاه مترو کیان شهر پنجمین ایستگاه از خط ۶ مترو است. زیربنای این ایستگاه بیش از ۱۰ هزار مترمربع و طول سکوی آن 140 مترمربع است همچنین 6 دستگاه پله‌برقی در آن نصب و راه‌اندازی شده است. آسانسورهای این ایستگاه در حال نصب است و تا ۳ ماه دیگر به منظور تردد افراد کم‌توان راه‌اندازی می‌شود.مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه ایستگاه مترو کیان شهر با هزینه‌کرد 150میلیارد تومان ساخته شده است، تاکید کرد: شرکت مترو تهران در شرایط حال حاضر اقتصادی و نیز تحریم‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا ایستگاه‌های مترو با رعایت تمام استانداردهای لازم و نیز سهولت استفاده برای افراد کم‌توان به بهره‌برداری برسد. از این رو، بر اساس وعده همیشگی به شهروندان نهایتاً تا 3 ماه پس از افتتاح، آسانسورهای این ایستگاه نیز راه‌اندازی می‌شود.

    هشدار شورای شهری‌ها به کاندیداهای مجلس

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه استفاده از فضاهای عمومی شهر برای تبلیغات انتخابات مجلس حتماً باید با هماهنگی شهرداری‌های مناطق انجام گیرد، گفت: آویزان کردن عکس کاندیداها بر شاخه درختان غیرقانونی و تخلف است.به گزارش فارس، ناهید خداکرمی، بر لزوم مدیریت تبلیغات پوستری بر در و دیوارهای شهر تاکید کرد و گفت: استفاده از فضاهای عمومی شهر برای تبلیغات مختلف از جمله تبلیغات انتخابات مجلس حتماً باید با هماهنگی شهرداری‌های مناطق انجام گیرد، چرا که فضاهای عمومی متعلق به همه مردم است و باید در چارچوب خاصی از این فضا برای تبلیغات استفاده کرد. او افزود: نصب پوستر خارج از چارچوب درنظر گرفته شده، کار غیرقانونی است، کاندیداهای مجلس در صورتی که منتخب شوند، قرار است به عنوان قانون گذار فعالیت کنند، لذا در گام نخست خودشان باید در تبلیغات، قانون را رعایت کرده باشند. وی گفت: نمایندگان مجلس باید حافظ منافع عمومی مردم باشند. شورای شهر در صورتی که با تخلفات این‌چنینی مواجه شود، آن را پیگیری خواهد کرد، ولی باید توجه داشت که بسیاری از رفتارهای اجتماعی باید بدون نیاز به قانون بازدارنده، توسط افراد رعایت شود.

     بهسازی و مرمت رایگان ۳۵ پلاک فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از بهسازی و مرمت بیش از ۳۵ پلاک فرسوده در تهران با اجرای حرکت جهادی و سازندگی «همسایه» خبر داد.

به گزارش تسنیم، ‌کاوه حاجی‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه حرکت جهادی و سازندگی «همسایه» تحت مدیریت سازمان نوسازی شهر تهران از ابتدای شهریور ماه سال جاری به اجرا درآمده است، اظهار کرد: با توجه به سطح توانمندی پایین اقتصادی ساکنان بافت‌های فرسوده و ضرورت ارتقای کیفیت زندگی و اجرای پروژه‌های بهسازی و زیباسازی کوچک مقیاس در این محلات، حرکت جهادی و سازندگی «همسایه» با هدف با بهره‌گیری از ظرفیت بومی محلات هدف و همکاری و مشارکت نیروهای بسیج، مجموعه‌های مردم نهاد و علاقه‌مندان داوطلب وارد فاز اجرایی شد.مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد: تاکنون بیش از 35 پلاک فرسوده در محلات مختلف تهران از جمله مناطق 15، 16، 18و 19 بهسازی و مرمت شده‌اند که این تعداد با فعالیت داوطلبان بومی در محلات مختلف شهر تهران و پشتیبابی این سازمان در حال افزایش و رونق است.علی‌اکبری یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند به تارنمای سازمان نوسازی شهر تهران به نشانی http: //nosazi.tehran.ir یا سایت http: //g-hamsayeh.ir  مراجعه کرده و نسبت به ثبت اطلاعات و مهارت‌های خود اقدام کنند.

 

ارسال نظر