ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۷۳۶

تالار گفت‌وگوی شهری راه‌اندازی شد

با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان تهرانی در فرآیند تهیه و تصویب طرح‌ها و پروژه‌های شهرسازی، «تالار گفت‌وگو شهری» معاونت شهرسازی و معماری راه‌اندازی شد که بر این اساس طرح‌های موضوعی و موضعی در نقشه مکان نما برای عموم شهروندان قابل دسترسی است.به گزارش ایلنا، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری در این باره گفت: علاوه بر تالارگفت‌وگوی شهری، سامانه‌ای نیز به منظور پاسخ به پرسش‌های شهروندان طراحی شده است.گلپایگانی گفت: در این سامانه کارشناسان فنی معاونت شهرسازی و معماری پس از دریافت سوالات شهروندان و طبقه‌بندی سوالات، آنها را به دست کارشناسان مرتبط با موضوع می‌سپارند تا راه‌حل‌های کارشناسی به شهروندان ارایه شود و موضوعات طرح شده در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرند.لازم به ذکر است شهروندان تهرانی با مراجعه به سایت معاونت شهرسازی و معماری به آدرس shahrsazi.tehran.ir می‌توانند به تالار گفت‌وگو شهری و سامانه پرسش و پاسخ دسترسی پیدا کنند.

15 درصد مدیران شهرداری تهران زن هستند

حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران با بیان اینکه زنان 15درصد پست‌های مدیریتی شهرداری تهران را در اختیار دارند، گفت: ملاک انتخاب مدیران شهری صلاحیت است نه جنسیت.

به گزارش ایلنا، مظاهریان درباره کنفرانس سال ۱۹۹۵ یونسکو با عنوان «تحصیلات زنان راهی به سوی توانایی» اظهار کرد: مدیریت شهری نیز در دوره کنونی همواره ضمن باور عمیق به اصل ضرورت استیفای سهم شایسته بانوان در اداره شهر، به دنبال فراهم‌سازی فرصت‌های واقعی و عملیاتی برای مشارکت آنان بوده است.

او افزود: ماده 74 برنامه سوم توسعه شهر تهران بر افزایش میزان حضور و ارتقای زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری تاکید دارد. آمارها نشان می‌دهد که در طول بیش از ۱۰سال گذشته و به ویژه در دوره پنجم مدیریت شهری، سهم بانوان در بدنه شهرداری تهران همواره و به آرامی روبه افزایش بوده و اکنون حدود 20 درصد کارکنان را شامل می‌شود.

او با تاکید بر جهش قابل ملاحظه سهم بانوان در پست‌های مدیریتی در طول دو سال گذشته گفت: هم‌اکنون در دوره مدیریت شهری جدید حدود ۱۵ درصد پست‌های مدیریتی شهرداری تهران، (معادل ۷۰۳ پست) به بانوان اختصاص یافته است.

مظاهریان، تدوین مدل شایستگی مدیران اختصاصی بانوان، تربیت ارزیابان حرفه‌ای، تدوین الگوی برنامه توسعه فردی ویژه بانوان را از برنامه‌های درنظرگرفته شده در حوزه تقویت و توانمندسازی بانوان شاغل در شهرداری تهران برشمرد و افزود: همچنین برنامه‌های کانون ارزیابی و توسعه امسال برای 10 نفر از بانوان انجام شد و پیش بینی می‌شود که در سال 99 برای 100 نفر از بانوان اجرایی شود.

به گفته معاون شهردار تهران، مبنای انتخاب مدیران باید فارغ از جنسیت و بر اساس صلاحیت افراد باشد. مدیریت شهری تلاش دارد زمینه‌ای را فراهم کند تا بانوان بتوانند توانایی‌های خود را ارتقاء داده و نقش خود را در اداره شهر به درستی ایفا کنند.

کمک 10 میلیارد تومانی شهرداری برای انتخابات مجلس

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران از کمک 10 میلیارد تومانی شهرداری برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش فارس، سخنگوی شورای شهر تهران درباره کمک شهرداری به انتخابات مجلس اظهار کرد: شهرداری ردیف ثابت بودجه‌ای برای کمک به برگزاری انتخابات دارد و بر همین اساس حدود 10 میلیارد تومان برای برگزاری یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی کمک خواهد کرد.

او افزود: شهرداری در این زمینه همراه با سایر نهادهای عمومی و دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل می‌کند و کمک 10 میلیاردی شهرداری هیچ ارتباطی با تبلیغات مجلس ندارد.

برف و باران تا جمعه در کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعدازظهر دیروز (یکشنبه) در شمال‌غرب و به تدریج غرب کشور، شاهد بارش برف و باران و وزش باد خواهیم بود، گفت: کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای از پیامدهای سامانه بارشی جدید است.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، افزود: امروز (دوشنبه) این سامانه علاوه بر غرب دریای خزر، شمال‌غرب و غرب کشور در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه البرز، شمال‌شرق کشور و سواحل خزر فعال خواهد بود و اواسط وقت روز سه‌شنبه این سامانه از شمال‌شرق کشور خارج می‌شود.

ضیاییان اظهار کرد: روز دوشنبه در ایلام و جنوب غرب کشور وزش باد شدید خواهیم داشت، همچنین روز سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری به تدریج وارد کشور می‌شود و موجب بارش در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور می‌شود و به تدریج در اوایل شب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران، زنجان و قزوین را دربرخواهد گرفت.

 

ارسال نظر