ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۸۸۶

اعزام هواپیما به چین برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه‌ و ‌شهرسازی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه دولت، پروازهای برنامه‌ای به چین تا رفع خطر و شرایط اضطرار تعلیق شده است، گفت: یک فروند هواپیمای ایرانی، روز سه‌شنبه عازم «ووهان» می‌شود تا دانشجویان ایرانی را از این کشور بازگرداند. به گزارش ایلنا، شهرام آدم‌نژاد با تاکید بر تلاش برای حفظ سلامت مردم به عنوان مهم‌ترین اولویت، گفت: با توجه‌ به اعلامیه سازمان جهانی بهداشت و اعلام شرایط اضطراری و نیز با هماهنگی وزارتخانه‌های امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور اجرایی‌سازی مصوبه دولت، پروازهای برنامه‌ای به چین تا رفع خطر و شرایط اضطرار، تعلیق شده است. او با اشاره به کاهش تقاضای گردشگران و تجار برای سفر به چین از زمان شیوع بیماری اعلام کرد: در روزهای گذشته به شرکت هواپیمایی ماهان اجازه داده شد در چند پرواز محدود و کنترل‌شده، نسبت‌به بازگرداندن شهروندان ایرانی از کشور چین اقدام کند و با توجه به اینکه برخی اتباع چینی نیز قصد بازگشت به این کشور را داشتند، در این پروازها مسافران چینی را نیز به چین منتقل نمایند. آدم‌نژاد افزود: با توجه به اینکه تعدادی از اتباع و به‌خصوص دانشجویان ایرانی در شهر قرنطینه‌شده «ووهان»، مرکز شیوع این بیماری، حضور دارند، با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همراهی تیمی کامل از پزشکان، یک فروند هواپیمای شرکت ماهان روز سه‌شنبه عازم چین می‌شود تا دانشجویان ایرانی را به کشور بازگرداند. او تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های موجود در پایانه‌های هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای را از ابتدای اعلام خطر شیوع این بیماری در اختیار همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده‌ایم و همکاری می‌کنیم تا برای تامین سلامت هم وطنان نهایت استفاده از این ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شود.

تبدیل سوله‌های مدیریت بحران به اورژانس کرونا

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران از آمادگی شهرداری تهران برای مقابله با کروناویروس خبر داد و گفت: اگر وزارت بهداشت نیاز داشته باشد که سوله‌های مدیریت بحران را برای ایجاد بیمارستان اورژانسی بیماران کرونا یا محل قرنطینه، در اختیار آنها قرار دهیم حتما این کار انجام می‌شود. ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام آمادگی شهرداری تهران برای اطلاع‌رسانی از وضعیت کروناویروس در شهر تهران گفت: بروشورهایی توسط شهرداری تهران در مورد راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تهیه شده است که در سطح گسترده این بروشورها میان مردم توزیع خواهد شد. او با بیان اینکه محتوای علمی این بروشورها توسط وزارت بهداشت تایید شده، گفت: براساس قانون، مبارزه، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها برعهده وزارت بهداشت است اما مدیریت شهری با توجه به مسوولیت اجتماعی و همچنین لزوم توجه به سلامت عمومی شهروندان، بروشورهایی در سطح وسیع بین مردم توزیع خواهد کرد. هرچند وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه داشته، اما از آنجایی که ممکن است این ویروس به ایران نیز وارد شود، باید آماده‌باش عمومی داشته باشیم. رییس کمیته سلامت شورای شهر با بیان اینکه اگر وزارت بهداشت نیاز داشته باشد که سوله‌های مدیریت بحران را برای ایجاد بیمارستان اورژانسی بیماران کرونا یا محل قرنطینه، در اختیار آنها قرار دهیم حتما این کار انجام می‌شود، افزود: البته تاکنون چنین درخواستی مطرح نشده، اما هر کمکی که از مدیریت شهری بخواهند ما آماده هستیم که بهترین امکانات را در اسرع وقت در اختیار آنها قرار دهیم تا بدون نگرانی از این شرایط عبور کنیم.

40 سال است که کسی به وقفی بودن کاخ مرمر نپرداخته است

عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ‌ای کاش به جای ملک اقدسیه روی کاخ مرمر که تولیت آن با شهرداری تهران است، تمرکز می‌کردند. 40 سال است که کسی به موضوع وقفی این ملک نپرداخته است. به گزارش ایلنا، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص فروش «عمارت اقدسیه» اظهار کرد: اگر یک بنایی ارزش میراثی و تاریخی داشته باشد، دلیلی بر ممنوعیت خرید و فروش آن نیست. معاون شهردار در تشریح چرایی فروش ملک اقدسیه توسط شهرداری تهران گفت: اگر این ملک که در شمال شهر قرار دارد، فروخته شود و بتوانیم از منابع حاصل از آن ملکی را در پهنه تاریخی مرکز تهران تملک کنیم یا در پروژه‌هایی که باعث رونق‌بخشی به عرصه‌های تاریخی می‌شود، سرمایه‌گذاری کنیم، بهتر نیست؟ معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره این تصمیم شهردار اظهار داشت: مشکل شهردار این است که در یک خانه هزار متری زندگی نکرده و آپارتمان خودش را ترجیح داده است، آیا حتما شهردار تهران باید در یک خانه هزارمتری زندگی می‌کرد؟ گلپایگانی درباره حضور شهرداران مختلف در این ملک گفت: آقای احمدی‌نژاد و قالیباف در آن سکونت نداشتند و فقط آقای الویری مدتی در آنجا حضور داشت و اینها ارزش تاریخی نیست. میراث فرهنگی کمیته‌ای دارد و اگر آنها بگویند، باارزش است، حرف آنها سندیت دارد.او درباره چرایی بسته شدن دسترسی اعضای شورای شهر به سامانه طرح تفصیلی، گفت: این مساله را باید از سازمان فاوای شهرداری پیگیری کنید. او با انتقاد از جو سیاسی ایجاد شده درباره ملک اقدسیه گفت: ‌ای کاش به جای ملک اقدسیه روی کاخ مرمر هم که تولیت آن با شهرداری تهران است، تمرکز می‌کردند.

ارسال نظر