ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۰۴

پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از دوشنبه

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی قطار با نرخ مصوب تابستان ٩٨ از روز دوشنبه خبر داد.

میرحسن موسوی گفت: ایام پیک سفرهای نوروزی‌ از تاریخ ٢٤ اسفند تا ١٥ فروردین است که بلیت برای این ایام پیش‌فروش می‌شود.

او افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بلیت‌های قطار به صورت اینترنتی و حضوری در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در روز دوشنبه فروش به صورت اینترنتی و روز سه‌شنبه به صورت حضوری است.

موسوی ادامه داد: فروش اینترنتی‌ در روز دوشنبه در سه مرحله انجام می‌شود. بدین‌ترتیب که از ساعت 7 صبح تا ١٢ ظهر فروش اینترنتی در همه مسیرها به جز مشهد مقدس انجام می‌شود.

او گفت: بلیت‌ از ساعت ١٢ تا ١٧ همان روز در همه مسیرهای مشهد و بالعکس به جز تهران به مشهد فروخته می‌شود.

 موسوی افزود: پیش‌فروش بلیت‌ها در روز سه شنبه از طریق آژانس و دفاتر فروش انجام می‌شود.

معاون مسافری شرکت راه آهن تاکید کرد: قیمت بلیت با همکاری شرکت‌های ریلی مسافری در ایام پیک با نرخ تابستان ٩٨ است و هیچ افزایش قیمتی وجود ندارد.

به گفته موسوی ظرفیت ایجاد شده برای ایام پیک ٢ میلیون و ٣٢٠ هزار صندلی است که نسبت به سال قبل ٥ درصد رشد دارد.

اوگفت: همچنین تعداد ٥ هزار و ٤٠ قطار برای ایام پیک که مدت ٢١ روز است، اختصاص یافته است.

قلع و قمع 2500 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در 6 ماهه اول  98

محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: در 6 ماهه نخست امسال، رأی قلع و قمع 2500 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران داده شد.

به گزارش فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در نشست خبری که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، در خصوص ساخت و سازها غیرمجاز در استان تهران اظهار داشت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یکی از موضوعات در مباحث عمرانی شفاف‌سازی اقدامات در این خصوص است و در این خصوص نیز استانداری تهران اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده است.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر بازداشت شهردار و اعضای شورای شهر لواسان، گفت: این موضوع در قوه قضاییه در حال بررسی است و ما با تخلفات به‌شدت برخورد می‌کنیم و در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز نیز رییس شورای شهر لواسان تخلفی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در همین مورد انجام داد که موجب سلب عضویت او از تمامی دوره‌ شوراها شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اظهار کرد: علی‌رغم همه فشارهایی که در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز به استانداری تهران آوردند اما محکم ایستاده‌ایم و پرونده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری می‌کنیم.در شهرهای دماوند، بومهن و رودهن و دیگر شهرهای استان تهران هم شاهد ساخت و سازهای غیرمجازی بوده‌ایم که بر اساس کمیسیون ماده 100 تعیین تکلیف می‌شود.

او افزود: بر اساس تبصره یک ماده 100 اکثر ساخت و سازهای غیرمجاز، رأی به قلع و قمع می‌گیرند و تاکید ما هم همین است.در شش ماهه ابتدای امسال 2500 رأی توسط سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط صادر شده است و تأکید ما حفظ اراضی ملی و باغات است. تقی‌زاده درباره ساخت و ساز مجاز هتل آرینا نیز گفت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این هتل در حریم شهر فشم ساخته شده است که بر اساس کمیسیون ماده 99 رأی به غیرمجاز بودن بخشی از بنا داده‌اند و صاحب هتل به این رأی در دیوان عالی اعتراض کرد و نهایتا قرار شد نسبت به قلع و قمع طبقه هشتم این هتل اقدام شود. در حال حاضر طبقه هشتم این هتل محل اختلاف است. تقی‌زاده همچنین درباره آلودگی هوا در تهران گفت: براساس آمار از سال ۹۰ تاکنون آلودگی هوا روند کاهشی داشته و با وجود اینکه شاخص‌ها تغییر کرده در سال ۹۰، تعداد۱۶۴ روز ناسالم، در سال ۹۲، تعداد ۹۸ روز ناسالم، در سال ۹۳، تعداد ۷۵ روز ناسالم، در سال ۹۴، تعداد ۷۲ روز ناسالم، در سال ۹۶، تعداد ۹۶ روز ناسالم، در سال ۹۷، تعداد ۴۲ روز ناسالم و در سال ۹۸، تعداد ۶۰ روز ناسالم داشتیم.

او ادامه داد: اگر به منابع آلاینده نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بنزین سوزها در حال حاضر سهم کمتری دارند و این به دلیل اقداماتی است که انجام شده است.ما در خصوص اجرای طرح کاهش در سال آینده اعلام کرده‌ایم که تا زمانی که نتیجه ارزیابی اعلام نشود هیچ مصوبه‌ای از جمله افزایش عوارض در هیات تطبیق تأیید نشود.

آلودگی صوتی در ۸ نقطه تهران خطرناک است

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، در ۸ نقطه، آلودگی صوتی در مرحله خطرناک قرار دارد. به گزارش مهر، بر اساس اطلاعات منتشر شده از ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، آلودگی صوتی در ۸ نقطه در مرحله خطرناک قرار دارد که نسبت به روز گذشته آلودگی صوتی کاهش یافته است. ایستگاه‌های افسریه، نواب صفوی، حکیم، میدان تهرانسر، منطقه ۱۸، همت، آذری و گمنام ایستگاه‌هایی هستند که شاخص آنها بالای ۷۰ و خطرناک است. همچنین ۱۵ نقطه دارای شاخص آزاردهنده و۶ نقطه نامناسب برای کودکان و بیماران است و از میان ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران فقط سه نقطه وضعیت مناسب و سالم دارند.

 

 

ارسال نظر