حوادث هوایی

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۰۳

    دلیل تداوم پروازهای چین به ایران

تا صبح شنبه

در پی فرود دو هواپیمای ماهان از شانگهای و گوانگ‌ژو با وجود تعلیق پروازهای رفت و برگشت چین، مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام کرد: این دو پرواز، آخرین پروازهای چین بود که انجام شد و دلیل آن هم این بود که شرکت هواپیمایی ماهان این پروازها را پیشتر به چین انجام داده بود و نمی‌توانستیم هواپیماها را در چین نگه داریم. به گزارش ایسنا، علی کاشانی درباره اینکه آیا بازگشت این هواپیماها در مصوبه جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور، اعلام شده بود یا خیر، افزود: از این مساله خبری ندارم اما این پرواز به دلیل اینکه مسیر رفت آن قبل از ابلاغ این مصوبه انجام شده بود نمی‌توانست به کشور بازنگردد و از این به بعد دیگر هیچ پروازی نخواهیم داشت. مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) همچنین درباره تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا از طریق این دو پرواز اظهار کرد: همه اقدامات پیشگیرانه و پزشکی در این راستا انجام خواهد شد و ماموران وزارت بهداشت در ورودی فرودگاه امام خمینی(ره) همه مسافران را غربالگری می‌کنند و هواپیماهای مورد نظر نیز ضدعفونی خواهند شد. ناگفته نماند که رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، جمعه شب از تعلیق پروازهای چین برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا در راستای تصمیم اتخاذ شده در جلسه راهکارهای پیشگیری از ورود این ویروس و اندیشیدن تمهیدات ویژه برای بازگشت مسافران ایرانی از چین خبر داده بود. این در حالی است که بر اساس لیست پروازهای ورودی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بامداد شنبه دو هواپیما شرکت هواپیمایی ماهان از چین و از شهرهای شانگهای و گوانگ‌ژو در ساعت‌های 04:28 دقیقه و 05:16 در این فرودگاه فرود آمدند.

  پرواز استانبول با نقص فنی به تهران بازگشت

صبح دیروز پرواز - تهران استانبول به دلیل نقص فنی به فرودگاه امام خمینی (ره) بازگشت. صبح شنبه یک فروند هواپیمای ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به رجیستر EP-MDN با شماره پرواز B۹۹۷۰۰ در مسیر تهران به استانبول در قسمت موتور دچار نقص فنی شد و به سمت تهران بازگشت. گفتنی است این پرواز با 1:45تاخیر از فرودگاه امام برخاسته بود.

  فرود پرواز استانبول- تبریز

در فرودگاه امام‌خمینی(ره)

رضا رضایی، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر تور از فرود هواپیمای استانبول- تبریز این ایرلاین، در فرودگاه امام خمینی تهران به دلیل برودت هوا خبر داد. به گزارش ایسنا، رضایی گفت: از آن جا که هوای تبریز خراب بود و برودت هوا سبب شد که هواپیمای ما در تبریز نتواند فرود بیاید، بنابراین آن را در فرودگاه امام خمینی به عنوان فرودگاه جایگزین نشاندیم. او افزود: این هواپیما هیچ مشکل و نقص فنی داشته و بسیاری از ایرلاین‌ها به دلیل برودت هوا پروازهای خود به مقصد تبریز را تعلیق یا باطل کردند اما از آن جا که پرواز ما خارجی بود تصمیم گرفتیم آن را در فرودگاه امام خمینی تهران بنشانیم.

  خروج هواپیمای تهران- کرمانشاه از باند

صبح دیروز هواپیمای پرواز تهران- کرمانشاه پس از فرود و هنگام خروج از باند از سطوح پروازی فرودگاه خارج شد. حسن رضایی فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی با تایید خبر خروج هواپیمای پرواز تهران- کرمانشاه با شماره IR۲۸۳ از سطوح پروازی در این باره توضیح داد: حدود ساعت ۶صبح شنبه هواپیمای ایرباس ۳۱۹ ایران ایر با شماره ثبت (رجیستر) EP-IEQ که حامل ۱۰۲ سرنشین بود، پس از فرود و هنگام خروج از باند، اندکی از سطوح پروازی فرودگاه خارج شد. او ادامه داد: هواپیما پس از فرود در فرودگاه کرمانشاه و هنگام وارد شدن به تاکسی وی از سطوح پروازی خارج شد.

درحالی که به گفته مدیرکل دفتربررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمای ایرباس ۳۱۹ ایران ایر با شماره ثبت (رجیستر) EP-IEQ پس از فرود و هنگام خروج از باند، اندکی از سطوح پروازی فرودگاه خارج شد اما هواپیمایی ایران ایر با صدور اطلاعیه‌ای، خروج پرواز تهران-کرمانشاه از باند را تکذیب و علت خروج هواپیما از سطوح پروازی را دید کم و پوشیده شدن سطوح پروازی از برف عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در اطلاعیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما آمده است: کاهش دید و پوشیده شدن محوطه پارکینگ فرودگاه به دلیل بارش برف و کولاک، علت ورود چرخ جلو هواپیما به محوطه چمن پارکینگ بوده است.

 

 

ارسال نظر