ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۶۳۵

اولین سیگنال از بازار مسکن در زمستان

آمار ارایه شده از تحولات بازار مسکن تهران در اولین روزهای زمستان، حاکی از رشد ۱۷ درصدی قراردادهای خرید و فروش ملک نسبت به ماه پایانی پاییز است. این در حالی است که تحت تاثیر تنش‌های اخیر، بازار برای حدود یک هفته تقریبا متوقف بود اما حجم معاملات قبل از ۱۳دی و بعد از ۱۸ دی‌ماه به اندازه‌ای بوده که به رشد قراردادها در حالت کلی نسبت به آذرماه منجر شده است.

به گزارش ایسنا، در ۲۲ روز ابتدای دی‌ماه ۱۳۹۸ در شهر تهران ۸۷۱۲ قرارداد خرید و فروش ملک به امضا رسیده که نسبت به ۲۲ روز ابتدای ماه گذشته ۱۷ درصد و نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.مطابق آمار اتحادیه مشاوران املاک تهران همچنین در کل کشور از ابتدا تا ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۱ هزار و ۱۱ قرارداد خرید و فروش ملک منعقد شده که نسبت به آذرماه امسال ۲۵ درصد و نسبت به همین زمان در سال قبل ۱۲ درصد رشد پیدا کرده است.درخصوص قراردادهای اجاره اما تغییر محسوسی ایجاد نشده است. در ۲۲ روز ابتدای دی‌ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۸۲۹۱ اجاره‌نامه در تهران به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه ماه قبل و سال قبل به ترتیب ۵ و ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. در کل کشور نیز از یکم تا بیست و دوم دی‌ماه امسال ۳۲ هزار و ۳۲۲ قرارداد اجاره منعقد شده که نسبت به آذرماه امسال ۴ درصد پایین آمده و نسبت به دی‌ماه پارسال ۳ درصد بالا رفته است.

بازگشت بوی نامطبوع در بخش‌هایی از تهران

روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه بوی نامطبوع بخش‌هایی از تهران را فراگرفت.

به گزارش ایسنا، در حالی بوی نامطبوع بخش‌هایی از تهران را فراگرفت که در ماه‌های قبل همزمان با اوج آلودگی هوای تهران در بخش‌هایی از پایتخت استشمام شده و حتی طی دو روز متوالی ترکیبات متفاوتی داشت. شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص انتشار بوی نامطبوع تهران گفت: احتمالا گوگرد منشأ این بوی نامطبوع است.انصاری با اشاره به اخذ گزارش‌هایی در خصوص انتشار دوباره بوی نامطبوع در برخی از مناطق تهران، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های پایش گازها در اختیار ما قرار گرفته است. بر همین اساس پس از اخذ گزارش‌های انتشار بوی نامطبوع دو تیم در مناطق ۶ و ۷ نمونه‌برداری را انجام دادند. البته این نمونه‌برداری‌ها در مناطق مختلف انجام خواهد شد تا بتوانیم به نتیجه قطعی در خصوص کانون و منشأ این بوی نامطبوع برسیم.او تاکید کرد: احتمالا منشأ این بوی نامطبوع گوگرد است اما پس از نمونه‌برداری‌ها و بررسی‌های لازم نتیجه به مردم اعلام خواهد شد.

هوای ناسالم پایتخت برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای تهران روز گذشته (۲۵ دی ماه) همانند دو روز قبل از ان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.به گزارش ایسنا بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات چهارشنبه کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد و پایداری جوی بود.

همچنین امروز صبح احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت که به دلیل شرایط نسبتا مساعد جوی در ساعات گذشته نسبت به روز قبل از شدت کمتری برخوردار خواهد بود. طی روز با افزایش ناپایداری و گاهی رشد ابر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با این حال پیش‌بینی می‌شود در ساعات اوج ترافیک شامگاهی در پاره‌ای از مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را شاهد باشیم. اگرچه با افزایش سرعت باد در ساعات پایانی احتمال پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی 48 ساعت گذشته ۱۰۵ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

کارنامه مراکز معاینه فنی ازابتدای سال

حسین مقدم سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از مراجعه یک میلیون و٤٠٠ هزار دستگاه خودرو، از ابتدای سال تاکنون به مراکز معاینه فنی خبر داد.به گزارش مهر، حسین مقدم با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون و ٤٠٠ هزار خودرو برای انجام معاینه فنی به مراکز مراجعه کرده‌اند، گفت: از این تعداد، ۹۹۲ هزار دستگاه مربوط به مراجعه اول است.

او با بیان اینکه ٣٨ درصد از خودروها در مراجعه اول به علت نقص فنی مردود شده‌اند و پس از رفع ایراد در مراجعات بعدی موفق به اخذ معاینه فنی شده‌اند، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد از مراجعه اول ۲۲ درصد از خودرو در آزمون آلایندگی، ۷ درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، ۴ درصد در آزمون کمک فنر، ۹ درصد در آزمون ترمز، ۱۶ درصد از عیوب ظاهری مردود شده‌اند.سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: در حال حاضر شهر تهران از بضاعت ۱۶ مرکز معاینه فنی ثابت دارای ۴۶ خط و ۸ واحد سیار تک خطه معاینه فنی مختص خودروهای سبک و همچنین سه مرکز تک خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار است.

 

ارسال نظر