ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۶۰

پروازهای هما به 8 مقصد اروپایی تداوم دارد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در اطلاعیه‌ای خبر داد که پروازهای هما به مقصد دو شهر استکهلم و گوتنبرگ در سوئد در انتظار دریافت مجوز است اما سایر پروازهای اروپایی برقرار است.به گزارش روابط عمومی هما، در اطلاعیه این شرکت هواپیمایی آمده است که پروازهای اروپایی براساس برنامه انجام می‌شود.این اطلاعیه می‌افزاید: در پی شایعات انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی در خصوص لغو پروازهای اروپایی «هما» به اطلاع می‌رساند، تمامی پروازهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد فرانکفورت، هامبورگ، لندن، آمستردام، پاریس، میلان، وین و کلن براساس برنامه پروازی انجام می‌شود و هیچ‌کدام از پروازهای مقاصد ذکر شده کنسل نشده است.همچنین پروازهای دو مقصد استکهلم و گوتنبرگ در سوئد به محض دریافت مجوز پرواز، مجدداً انجام خواهند شد.پیش از این آژانس حمل و نقل سوئد در تصمیمی اعلام کرد که تمامی پروازهای شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ایر از ایران به سوئد تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

تشکیل ۲۵۰ هزار پرونده ساخت غیرمجاز در پایتخت

امیر مغانلو، مدیرکل کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران از تشکیل ۲۵۱ هزار پرونده در این کمیسیون (ساخت و سازهای غیرمجاز) خبر داد. به گزارش ایسنا، مغانلو درباره وضعیت آمار پرونده‌های تعیین تکلیف شده ماده ۱۰۰ در سال جاری با بیان اینکه در کل کشور حدود ۴.۵ میلیون پرونده ماده ۱۰۰ (ساخت و سازهای غیرمجاز) تشکیل شده است، گفت: از سال ۶۷ که برخورد جدی با پرونده‌های ماده ۱۰۰ آغاز شده تاکنون در تهران حدود ۲۵۱ هزار پرونده ماده ۱۰۰ تشکیل شده که از این مقدار ۷۸ درصد پرونده‌ها به مرحله اجرای رأی رسیده است و مابقی پرونده‌ها حدود ۵۸ هزار پرونده، در دست بررسی است. او در پاسخ به اینکه کدام دسته‌بندی بیشترین تعداد پرونده را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: آرایی که به لحاظ مالی ضعیف‌تر هستند و اجرای قلع آنها به واسطه سکونت نیازمند تمهیدات خاص است، تعداد بیشتری دارند. از آنجا که اجرای هر رأی برای شهرداری حدود ۴ میلیون تومان هزینه دارد، این عدد برای برخی از آرا نیازمند تصمیم است. با توجه به اینکه حدود ۵هزار و 479 رأی با مبلغ جریمه کمتر از 2 میلیون تومان در شهر تهران وجود دارد، تلاش می‌کنیم برای هر کدام از این پرونده‌ها راهکار قانونی پیدا کنیم.

استانداری تهران، سند راهبردی حریم را ابلاغ کند

محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مسوولان استانداری و شخص استاندار تهران تقاضا دارم تا سند راهبردی حریم پایتخت را ابلاغ کنند. به گزارش مهر، سالاری در بیست و هفتمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، گفت: من پیشنهاد می‌کنم، تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود، توسط دبیرخانه کارگروه که سازمان نوسازی است، دسته‌بندی و مسوولیت‌های هر سازمان به تفکیک مشخص شود، همچنین کارگروهی به منظور پایش مستمر تحقق تصمیمات اتخاذ شده تشکیل و یک برنامه زمان‌بندی برای اقدامات تهیه شود، چراکه ممکن است تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود، در فرآیند تحقق‌پذیری با مشکلاتی روبه رو شوند از این رو، وجود این کارگروه به منظور بررسی ابعاد تصمیمات اتخاذ شده و میزان تحقق‌پذیری آن ضرورت دارد. او ادامه داد: من نگرانم بعد از اتمام مدت زمان تعیین شده برای اجرای تصمیمات، متوجه شویم که 80 درصد تصمیمات انجام نشده و فقط زمان زیادی را از دست داده‌ایم. بنابراین برای تهیه یک برنامه سنجش‌پذیر دارای زمانبندی، به همراه تفکیک مسوولیت‌ها باید یک کارگروه تشکیل شود و به پایش مستمر بپردازد.

طرح ترافیک پیوست مطالعاتی ندارد

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به بزرگ‌ترین نقص طرح ترافیک در پایتخت گفت: شورای شهر قدرت اعمال نظر در برخی از تصمیمات شهری از جمله طرح ترافیک را ندارد. به گزارش فارس، علیخانی درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت و اینکه این طرح با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال تغییر می‌کند یا خیر، اظهار کرد: شورای شهر نمی‌تواند تغییراتی در این زمینه اعمال کند چرا که در شورای ترافیک هیچ یک از اعضای شورای شهر اعم از رییس شورا یا اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل حضور ندارند. او گفت: متأسفانه در برخی از موضوعات شهری مدیریت یکپارچه نداریم در حالی که این موضوع بسیار احساس می‌شود و نبود این یکپارچگی باعث بروز مشکلاتی شده و شورای شهر قدرت اعمال نظر در برخی از تصمیمات شهری را ندارد. نبود مدیریت یکپارچه شهری دوگانگی و مشکلات را در این حوزه ایجاد می‌کند و باید چاره‌ای برای این مساله اندیشید.علیخانی گفت: در مورد طرح ترافیک نه تنها پلیس بلکه برخی دیگر از اعضای شورای ترافیک نیز ایراداتی گرفته‌اند و به نظرم بزرگ‌ترین نقص این طرح نبود پیوست مطالعاتی، اجتماعی، ترافیکی و اقتصادی آن است. او با بیان اینکه شورا در این زمینه دورخورده است، گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری طرحی را بدون انجام مطالعات و اقدامات کارشناسی در شورای ترافیک ارایه کرده و اعضا را توجیه و پس از آن این طرح به تصویب رسیده است.

 

 

ارسال نظر