نبض بازار واحدهای اداری پایتخت

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۳۵

چند سالی است که وضعیت معاملات املاک به‌خصوص واحدهای تجاری و اداری به چالش کشیده شده است بنا به گفته کارشناسان مسکن و همچنین مشاوران املاک در حال حاضر معاملات این واحدها در پایین‌ترین سطح قرار دارد و به علت نبود تقاضای مصرفی بالقوه این واحدها به همتراز باقیمت مسکن رشد نکرده است. در این گزارش قیمت واحدهای اداری در 5 منطقه تهران مرور شده است.

  قیمت خرید و اجاره در شمال تهران

اگر به دنبال خرید یا حتی اجاره واحدهای اداری در شمال تهران هستید باید حساب بانکیتان پر از پول باشد چراکه قیمت کل هر واحد اداری در مناطق شمالی شهر تهران از 2 میلیارد تا 10 میلیارد تومان است. به‌طور مثال قیمت یک واحد 115 متری در تجریش 3 میلیارد و 335 میلیون، واحد 51 متری 2 میلیارد و 295 میلیون و قیمت یک 88 متری در پاسداران 2 میلیارد و 800 میلیون تومان است. این واحدها فول آپشن بوده و دارای امکانات ایمنی بالا است. قیمت اجاره این واحدها نیز از 5 میلیون تومان تا 50 میلیون و رهن آن از 80 تا چند میلیارد تومان است.

  قیمت در جنوب تهران

پایین‌شهر به محله‌های جنوبی شهر تهران گفته می‌شود. تمام بافت شهر تهران به‌وسیله اتوبان‌ها و مترو و BRT به هم دوخته‌شده و فاصله امکانات شمال شهر و جنوب شهر به‌شدت کم شده. ازجمله این محله‌ها می‌توان به شوش، راه‌آهن، مولوی، خزانه، دروازه غار، فلاح، نازی‌آباد، شهرری، کوی سیزده آبان، تختی، بازار تهران و … اشاره کرد.قیمت واحدهای اداری مناطق جنوبی تهران همانند قیمت واحدهای مسکونی قیمت پایین‌تری نسبت به مناطق مرکزی و شرق تهران ندارند چرا که این مناطق به‌واسطه جمعیت بالا، تنوع ارایه خدمات و همچنین به‌واسطه داشتن بازارهای متعدد دارای تقاضای واقعی هستند.در حال حاضر قیمت هر متر از واحد اداری در جنوب شهر تهران از 15 میلیون تومان تا 20 میلیون و قیمت کل این واحدها از 500 میلیون‌تا بالای 3 میلیارد تومان است.

  قیمت در مرکز تهران

مناطق 6، 7 و 8 جزء مناطق مرکزی تهران محسوب می‌شود این مناطق مملو از واحدهای اداری است اوج این نوع کاربری‌ها را می‌توان در هفت‌تیر، میدان ولیعصر، شریعتی، بهار، فاطمی، بلوار کشاورز، امیرآباد و یوسف‌آباد دید.قیمت این واحدها نیز همانند قیمت واحدهای مسکونی به عوامل متعددی بستگی دارد اما قیمت این واحدها نیز نسبت به قیمت مسکونی بالاتر بوده و هر مترمربع آن با داشتن سند اداری حدود 5 تا 10 میلیون تومان بیشتر از واحدهای مسکونی است. در حال حاضر قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه از 10 میلیون تومان تا 30 میلیون و قیمت کل این واحدهای از یک میلیاردتا 30 میلیارد تومان است.

  قیمت در شرق تهران

مناطق ۴، ۸، ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ در شرق تهران جای دارند و مناطق ۳، ۷ و ۱۲ متمایل به شرق تهران هستند. قیمت واحدهای اداری در شرق تهران کمتر از مناطق دیگر است چرا که این منطقه از تهران بیشتر مسکونی بوده یا دارای پاساژ است و اگر هم در یک محدوده شاهد واحدهای اداری هستیم بخش اعظمی از آن مربوط به واحدهای اداری با موقعیت مسکونی است.در حال حاضر قیمت رهن و اجاره املاک اداری در این منطقه از 2 میلیون‌تا 15 میلیون و قیمت کل واحدهای آن از 400 میلیون‌تا چند میلیارد است.

  قیمت در غرب تهران

مناطق غرب تهران شامل شهرک آزادی، ستارخان، آریاشهر، (تهران)، شهر زیبا، شهران، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، تهرانسر، حصارک، آزادی، فردوس، دهکده المپیک، کن و وردآورد است. بخش اعظمی از واحدهای اداری در این مناطق قرار دارد و قیمت خرید و رهن و اجاره این مناطق رقم‌های متفاوتی دارد. هزینه خرید این واحد از 500 میلیون‌ تا چند میلیارد و قیمت رهن و اجاره این واحدها از یک‌میلیون تا چند میلیون تومان است.

Taadol-09

 

Taadol-09

ارسال نظر