ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۲۹۷

یخبندان در 25 استان و ضرورت مدیریت  انرژی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز یکشنبه کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در ‌نیمه شرقی کشور خواهیم داشت، در این راستا افزایش شدید مصرف شبانه حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی جنوب‌شرق پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز بارش در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و همچنین برخی مناطق خلیج فارس و دریای عمان، با شدت کمتر ادامه دارد. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه در شمال غرب و همچنین استان‌های کرمانشاه و کردستان بارش برف داریم و در سواحل خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان اضافه کرد: روز سه‌شنبه در سواحل خزر و همچنین استان‌های فارس، اصفهان و هرمزگان بارش باران خواهیم داشت. وی با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دما گفت: از بامداد امروز، ‌کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در ‌نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.  وی گفت: در این راستا افزایش شدید مصرف شبانه حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی جنوب‌شرق پیش‌بینی می‌شود و ضرورت دارد ‌اقدامات پیشگیرانه در خصوص مدیریت حامل‌های انرژی و به کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش سرمازدگی محصولات در دستور کار باشد. وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در تهران 7 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز شهر‌کرد با کمینه دمای 15 درجه زیر صفر و بیرجند با کمینه دمای 11 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندر عباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود. ضیاییان اضافه کرد: فردا در 25 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه است.

احتمال ایجاد گره ترافیکی جدید در مرکز  پایتخت

محمد علی کرونی، کارشناس حوزه حمل و نقل گفت: مشخص نیست مسوولان ترافیکی شهر برچه اساسی برای محدوده مرکزی ۳۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای پیش بینی کرده‌اند، چرا که احتمال ایجاد گره ترافیکی دراین محدوده وجود دارد. به گزارش مهر، کرونی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار شورای پنجم، بررسی پارک حاشیه‌ای در معابر اصلی تهران، مساله‌ای بوده که همواره مورد تاکید اعضای شورا قرار گرفته و بارها نسبت به بهره‌برداری صحیح از آن به معاونت حمل و نقل و ترافیک تذکر داده شده است، گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر مبنی بر بهره‌برداری مکانیزه و هوشمند از این فضاهای پارک، در این مدت مشاهده شد که با وجود راهکارهای نوین در عرصه مدیریت پارک حاشیه‌ای، روش‌های سنتی و غیر مکانیزه مورد توجه معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار داشته و عدم برخورداری معاونت مربوطه از برنامه مشخص موجب اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی و به صورت مجزا در مناطق شهرداری شده است. او ادامه داد: در آخرین نمونه از این اقدامات غیرکارشناسی، نسبت به برگزاری مزایده برای 30 هزار فضای پارک حاشیه‌ای در مناطق مرکزی پایتخت اقدام شده که به این امر اشکالات متعددی وارد است. مشخص نیست محاسبه این تعداد فضای پارک بر چه اساس صورت گرفته و چنانچه سیاست غلطی در این زمینه اجرایی شود چه عوارضی از جمله سرریز شدن پارک خودروها در نواحی فرعی اطراف محدوده اجرای طرح و ایجاد گره‌ها و اختلالات جدید ترافیکی خواهد شد. همچنین با توجه به انواع کاربری‌های خاص اداری و تجاری در مناطق مرکزی پایتخت، بدون انجام مطالعات کارشناسی، نمی‌توان وجود 30 هزار فضای پارک حاشیه‌ای را در این مناطق متصور بود. کرونی اضافه کرد: با توجه به اجرای نسنجیده و ناموفق طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای در منطقه 2 شهر تهران و استفاده از شیوه‌های سنتی در مدیریت آن و همچنین عدم وصول عوارض وضع شده با شیوه فعلی و ادعای بهره‌بردار مبنی بر عدم وجود صرفه اقتصادی، پیش‌بینی می‌شود به احتمال بسیار زیاد این طرح نیز در مراحل اولیه اجرا با شکست مواجه شود.

استقرار گشت ویژه برای شناسایی تاکسی‌های  متخلف

امیر هنجن، معاون نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران از استقرار گشت‌های سازمان برای شناسایی و برخورد با تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند تاکسیرانی در پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا، هنجن با بیان اینکه داشتن پروانه فعالیت یکی از الزامات تاکسیرانان است، گفت: یک بانک اطلاعاتی از تاکسیرانانی که فاقد پروانه تاکسیرانی معتبر هستند، تشکیل شده است و طرح شناسایی و برخورد با آنها به منظور ساماندهی و قانونمندی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران به اجرا درآمده که فاز عملیاتی این طرح آغاز شده است. او با بیان اینکه تیم‌های نظارت میدانی در مسیرهای پرتردد تاکسی‌های فاقد پروانه تاکسیرانی مستقر می‌شوند تا تاکسی‌های فاقد پروانه را شناسایی کنند افزود: در این بررسی میدانی، برای تاکسیرانان فاقد پروانه تاکسیرانی با راهنمایی تیم‌های نظارتی، فرآیند تمدید یا صدور پروانه تاکسیرانی آغاز می‌شود و از تردد تاکسیرانان فاقد مدارک مالکیت خودرو جلوگیری و به پارکینگ هدایت می‌شوند.

 

ارسال نظر