ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۰:۴۰:۴۷
کد خبر: ۱۶۱۲۱۳

افزایش ۲۱ درصدی قیمت اجاره‌بها در پاییز ۹۸

بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران قیمت اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری ایران طی پاییز امسال در مقایسه با پاییز ۹۷ حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، بر اساس آمار مرکز آمار ایران در پاییز امسال شاخص قیمت اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد 162.8 رسید که نسبت به فصل قبل (151.9)، 7.2 درصد افزایش داشته است.در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان همدان با 13.7 درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با 1.7 درصد افزایش است. درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره‌بها در فصل پاییز 98 نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، 21.6 درصد است که نسبت به فصل تابستان امسال (23.1 درصد)، 1.5 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با 34.8درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با 10 درصد افزایش است. به عبارتی خانوارهای استان لرستان به‌طور متوسط 13.2 واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی 11.6واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره‌بها هزینه کرده‌اند.نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز 98 نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره‌بها، برابر 23.5درصد است، ‌اطلاع مذکور در استان لرستان (32.5 درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (9.9درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد.همچنین متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل پاییز 98 برابر با 31.2 درصد است.

وزش باد شدید در نوار شرقی کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: روز شنبه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود و غیر از نوار غربی کشور در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و سایر مناطق کشور برف و باران داریم که شدت آن در نیمه شرقی کشور و همچنین مرکز و غرب خزر خواهد بود.صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، ادامه داد: در مناطقی که ذکر شد آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر، پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود، ممانعت از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و به‌کارگیری لوازم ایمنی و احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی در دستور کار باشد. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه در سواحل خزر و شرق کشور بارش پراکنده داریم.

افزایش ۲۵ درصدی مراجعه به گرمخانه‌ها

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۲۵ درصدی مراجعه افراد بی‌خانمان و کارتن خواب به گرمخانه‌های پایتخت در پی کاهش دمای پایتخت خبر داد.

سید مالک حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون با توجه به کاهش درجه هوای پایتخت شاهد افزایش مراجعه افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان به گرمخانه‌های پایتخت هستیم، گفت: استقبال از گرمخانه‌ها به ویژه در مراکز منطقه ۱۱، ۱۴، ۵ و...افزایش داشته است و در حوزه گرمخانه‌های ویژه زنان نیز سه گرمخانه منطقه ۸، ۵ و ۲۲ فعال هستند هر چند که هنوز هم ظرفیت خالی دارند.مالک حسینی اظهار کرد: از مردم و شهروندان درخواست می‌کنیم که حواسشان به افراد بی‌خانمان و کارتن خواب باشد. هر چند که گشت‌های سیار سازمان رفاه و خدمات اجتماعی معابر شهر تهران را رصد می‌کنند اما ممکن است در معابر فرعی و کوچه‌ها افراد بی‌خانمانی وجود داشته باشند که از مردم می‌خواهیم ضمن تماس با شماره ۱۳۷ این افراد را معرفی کنند.سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری ادامه داد: در هفته گذشته بیش از ۳۶۰ کارتن خواب تنها با کمک مردم و تماس با ۱۳۷ شناسایی شده و از خطر سرمازدگی نجات پیدا کردند. شهروندان همیشه ما را در شناسایی و جذب افراد بی‌خانمان و کارتن خواب یاری می‌کردند و مجددا از آنها می‌خواهیم که در این روزهای سرد باز هم به ما کمک کنند.سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه پنج دستگاه اتوبوس نیز به عنوان گرمخانه‌های سیار در پنج نقطه شهر تهران مستقر شدند، گفت: این اتوبوس‌ها در میدان تجریش، شوش، آزادی و... مستقر هستند.

تهران فقط دو مخزن آبرسانی اضطراری دارد

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: تهران دو مخزن آبرسانی اضطراری دارد و احتمالا بتوانیم دو یا سه مخزن دیگر در سال آینده احداث کنیم.به گزارش ایلنا، رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با ایلنا درباره طرح آبرسانی اضطراری در شهر تهران گفت: نقطه‌یابی برای مکان احداث مخازن انجام شده، اما بحث اصلی بر سر بودجه است و از آنجایی که ستاد مدیریت بحران با تغییراتی روبرو شد و برخی اختیارات از این ستاد سلب شد، ما نتوانستیم به درستی پیگیر این طرح شویم، چرا که وظیفه آن هنوز بر طبق قانون جدید برعهده ما نیست. او ادامه داد: اما با کارگروه این طرح در ارتباط هستیم و می‌دانیم عمده مشکل آنها مربوط به بودجه است و امیدواریم در بودجه سال آینده اعتبار لازم در نظر گرفته شود.

 

ارسال نظر