تغییر نام بزرگراه «رسالت» به «سردار شهید سلیمانی»

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۸۷۶

در جلسه دیروز، ‌دو فوریت طرح نام‌گذاری بزرگراه رسالت حد فاصل کردستان تا شهید یاسینی به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی مطرح شد که این طرح با موافقت همه اعضا به تصویب رسید. علاوه بر این، دو فوریت طرح احداث یادمان سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از طریق فراخوان بین‌المللی در صحن شورای شهر بررسی و تصویب شد. همچنین کلیات این طرح دو فوریت نیز به رأی گذاشته شد که با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید و علی اعطا، رییس کمیته معماری شورای شهر تهران به عنوان ناظر اجرای این طرح انتخاب شد. افزون بر این، برخی اعضای شورا در تذکرات و نطق پیش از دستور خود یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند.

محسن هاشمی رییس شورای تهران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: او تنها یک فرد نبود، بلکه یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شد و صدالبته امروز با شهادت حاج قاسم، این سرمایه اجتماعی، نه تنها از بین نرفته است بلکه به لطف الهی چندین برابر شده است و قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو برای همه پاسداران و سربازان ایران اسلامی و جوانان شیفته در سراسر جهان، ماندگار شده است.

هاشمی گفت: به دلیل ارتباط ویژه سردار سلیمانی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، می‌توانم شهادت بدهم که اخلاص، صداقت و تواضع حاج قاسم در میان مسوولان نظام کم نظیر بود و امانتداری و صداقتش در انتقال حقایق و اطلاعات به مسوولان ارشد نظام مثال زدنی بود و به همین علت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نسبت به صحت و دقت گزارشاتی که به وسیله سردار سلیمانی به ایشان ارایه می‌شد، اطمینانی مضاعف داشتند.

افشین حبیب‌زاده نیز در نطق پیش از دستور خود در این باره گفت: نام سلیمانی در ایران ماندگار شد. نامی که قرین شجاعت، ایمان، وفاداری و دفاع بی‌وقفه از مرز و بوم است. ایشان سرداری جسور در برابر دشمن و متواضع در میان مردم بودند. به تحقیق می‌گویم سردار در قلب یکایک افرادی که دلشان برای ایران می‌تپید، جای می‌گرفت.سردار سلیمانی اهل سیاست و گواهی بر ما در سیاست ورزی بود.محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز نطق پیش از دستور خود را به بزرگداشت سردار سلیمانی اختصاص داد و گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که همچون هاشمی بزرگ فرزند کویر بود، امروز دیگر در میان ما نیست. حیات او از آغاز تا شهادت که به واقع حیات جاویدان است، در مسیر مجاهدت و حضور در سخت‌ترین صحنه‌های آتش و خون رقم خورد. بعد از شهادت او مقامات امریکایی تلاش کردند که چنین وانمود کنند که ترور او با شائبه حمایت از ملت ایران بوده است اما آنگاه که ترامپ گفت در صورت واکنش ایران ۵۲ سایت را مورد حمله قرار می‌دهیم که برخی در فرهنگ ایرانی ارزش بالایی دارد نشان داد که این تقابل، تقابل با همه آن چیزهایی است که به ایران تعلق دارد. حاج قاسم برای بسیاری از ما نه تنها یک چهره‌ای نظامی، بلکه تبلور مردی بود که برخلاف بسیاری دیگر تمایلی به وسوسه‌های سیاسی یا طرفداری از یک جناح خاص پیدا نکرد و خواست تا سرمایه‌ای متعلق به همه ملت ایران باشد.

 

ارسال نظر