آغاز بارش باران در تهران از پنج‌شنبه

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۴۵

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تداوم افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت تا چهارشنبه اعلام کرد: روز پنج‌شنبه بارش باران در تهران آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور طی دو روز آینده جو آرام و پایدار برای اکثر مناطق کشور پیش بینی می‌شود و به همین دلیل افزایش آلاینده‌ها به خصوص در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ادامه خواهد داشت.

امروز (دوشنبه) به سبب وزش باد موقتا از علظت آلاینده‌های جوی به‌طور نسبی کاسته خواهد شد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با جنوبی شدن جریانات در سواحل شمالی، افزایش نسبی دما 3 تا 5 درجه‌ای به خصوص برای نیمه غربی سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود و در اردبیل وزش باد نسبتا شدید جنوبی روی می‌دهد.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب و شمالغرب کشور بارش پراکنده در دامنه‌ زاگرس مرکزی در غرب و شمالغرب آغاز خواهد شد. در این روز افزایش آلاینده‌های جوی برای شهرهای و پرجمعیت واقع در مکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده پنج‌شنبه این سامانه بارشی به مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های تهران، البرز، قزوین گسترش می‌یابد. شدت بارش در این روز در استان‌های لرستان، کرمانشاه، نیمه غربی کردستان و جنوب آذربایجان پیش بینی می‌شود و بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود.

جمعه با تداوم فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور در مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده روی می‌دهد، ضمن اینکه در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای سواحل شمالی بارش و کاهش دما پیش‌بینی شده است.

 

ارسال نظر