ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۶:۱۷
کد خبر: ۱۵۷۹۷۵

شهرداری شناسنامه فنی ملکی را جدی   نمی‌گیرد

محمد طاهری، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران متاسفانه برخلاف قانون نظام مهندسی درخصوص گسترش ساختمان‌های دارای شناسنامه فنی، ملکی تخلف می‌کنند، گفت: شهرداری تهران باید قبل از صدور پایان کار از سازنده‌ها درخواست شناسنامه فنی ملکی کند اما متاسفانه به راحتی پایان کار را صادر می‌کند.

به گزارش فارس،  طاهری در نشست هم‌اندیشی نحوه تعامل با افراد حقیقی و حقوقی فعال در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی در پاسخ به اینکه آیا صدور شناسنامه فنی ساختمان در تهران به خوبی اجرا می‌شود یا خیر ،گفت: موضوعی که این روزها صنعت ساختمان با آن درگیر است حضور سازنده‌های غیرصلاحیت‌دار در این صنعت است.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف‌هایی که در ساخت و سازهای شهری در استان تهران وجود دارد، گفت: اکثر ساختمان‌هایی که در استان تهران ساخته می‌شود توسط مهندسان نیست و این یکی از ضعف‌های صنعت ساختمان است. وی با تاکید بر اینکه در قانون نظام مهندسی به صراحت گفته است صدور شناسنامه فنی ملکی جزو وظایف سازمان نظام مهندسی است، تصریح کرد: شهرداری تهران متاسفانه قبل از صدور پایان کار از سازنده‌ها درخواست شناسنامه فنی ملکی نمی‌کند در حالی که قانون به صراحت اعلام کرده قبل از صدور پایان کار شهرداری باید از سازنده شناسنامه فنی ملکی را مطالبه کند.  طاهری ادامه داد: این اقدام شهرداری که آن را نادیده می‌گیرد و سازنده‌ها را ملزم به دریافت شناسنامه فنی ملکی نمی‌کند باعث می‌شود تا این عامل بازدارنده برای کیفیت ساختمان چندان جدی گرفته نشود.

ناجا گود برج میلاد را  به شهرداری پس داد

مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران از بازپس‌گیری گود برج میلاد خبر داد.

به گزارش ایسنا، فراهانی رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در مورد آخرین وضعیت گود جنب برج میلاد با بیان اینکه بالاخره گود برج میلاد تعیین تکلیف شد، گفت: این خبر خوب را به مردم بدهم که گود برج میلاد براساس توافق با ناجا باز پس گرفته شد. او افزود: قرار است که این گود با توجه به مطالباتی که شهرداری از نیروی انتظامی دارد، تهاتر شود و این گود به برج میلاد برگشت و پس گرفته شد. فراهانی با بیان اینکه این گود تحویل معاونت فنی و عمرانی خواهد شد، گفت: با توجه به وقفه طولانی که در مورد این گود ایجاد شده، شهرداری باید برنامه‌ریزی دقیقی در مورد این گود داشته باشد.

اعلام شرایط دریافت وام  ۵۰ میلیونی نوسازی تاکسی‌ها

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران شرایط دریافت وام ۵۰ میلیونی برای نوسازی تاکسی‌های پایتخت را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، قنادان درباره ارایه وام 50میلیونی به تاکسیران‌ها برای تعویض خودرو اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم شرایطی فراهم کنیم که تاکسیران‌ها بتوانند خودروی خود را با هزینه کمتر نسبت به گذشته نوسازی کنند. وی ادامه داد: در گذشته وام‌های 20میلیون تومانی داده می‌شد که نرخ سود آنها 16درصد بود؛ البته آن زمان قیمت خودرو نیز حدود 33میلیون بود، ولی در حال حاضر قیمت خودروی پژو 64میلیون تومان یعنی حدود دو برابر شده است؛ بنابراین تلاش کردیم از منابع شهرداری (منابع حاصل از اجرای طرح ترافیک) به تاکسیران‌ها وام بپردازیم. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: وامی که ابتدا طراحی شده بود 40 میلیون تومان با بهره 4درصد بود، ولی در حال حاضر آن را به 50میلیون تومان افزایش داده‌ایم؛ بدین‌ترتیب بخش قابل توجهی از قیمت خودرو پوشش داده می‌شود. بازپرداخت آن نیز ماهانه کمتر از یک میلیون تومان است، البته تاکسیران‌ها می‌توانند از وام 40 میلیونی نیز استفاده کنند که بازپرداخت آن حدود 700 هزار تومان است. او افزود: نکته مثبتی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر فردی بخواهد از بانک چنین وامی دریافت کنند، باید دو ضامن رسمی و گواهی کسر از حقوق داشته باشند؛ اما شرایطی که برای تاکسیران‌ها در نظر گرفته‌ایم اینگونه نیست. از تاکسیران یک‌ فقره چک دریافت و خودرو به عنوان ضمانت در نظر گرفته می‌شود.

برف و باران، غرب و جنوب را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بارش برف‌، باران و رعد و برق طی روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در غرب، شمال‌غرب و جنوب خبر داده است. به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی تا پنجشنبه به‌تدریج غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، اصفهان، کرج و اراک افزایش خواهد یافت. سازمان هواشناسی اعلام کرده از بعدازظهر چهارشنبه با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال‌غرب و غرب کشور بارش باران و برف آغاز می‌شود. روز پنجشنبه بارش در این مناطق ادامه داشته و فعالیت سامانه به‌شکل رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف، استان‌های واقع در جنوب‌غرب و مناطقی از جنوب را فرا می‌گیرد.

 

 

ارسال نظر