ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۸۵

 

ورود سامانه بارشی تازه به کشور از چهارشنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال‌غرب و غرب کشور بارش برف و باران خواهیم داشت. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: تا روز چهارشنبه جوی پایدار در کشور حاکم است. در این راستا انتظار داریم تا پنج‌شنبه، آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، اصفهان، کرج و اراک افزایش یابد. او اضافه کرد: به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی‌ کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای گروه‌های حساس در شهرهای مذکور پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، گفت: امروز (سه‌شنبه) در غرب و مرکز خلیج فارس و قسمت‌های جنوبی و جنوب غرب کشور بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.  ضیاییان با اشاره به اینکه امروز مرکز و غرب خلیج فارس مواج است، اضافه کرد: از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال‌غرب و غرب کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه بارش در شمال‌ غرب و غرب کشور ادامه دارد، ضمن آنکه در استان‌های واقع در جنوب‌غرب و جنوب کشور نیز رگبار باران، گاهی رعد و برق و ‌در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.  ضیاییان افزود: روز جمعه بارش‌ها در نیمه غربی کشور به صورت پراکنده ادامه دارد. او در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، این شرایط روز چهارشنبه هم در تهران حاکم است و روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما امروز در تهران 11 و 2 درجه خواهد بود.

متمم ۶ هزار میلیارد تومانی برای  بودجه 98 شهرداری تهران

معاون شهردار تهران از ارایه لایحه متمم بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران طی روزهای آینده خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه، سقف بودجه تا میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت ارایه متمم بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های پیش بینی نشده در حقوق و مزایای کارکنان شهرداری در ابتدای سال و نیز افزایش هزینه‌های نگهداشت نیاز داریم تا برای ایجاد شفافیت ارقام بودجه اصلاح شود.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش هزینه‌ها، با توجه به تصویب جداول منابع و مصارف برنامه سوم توسعه شهر تهران در شورای شهر، رقم بودجه سال ۹۸ بر اساس برنامه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده که بر این اساس باید سرجمع اعتبارات بودجه امسال از حدود ۱۸ هزار و ۸۲۸ میلیارد به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. به گفته معاون شهردار تهران، لایحه متمم بودجه سال ۹۸ طی روزهای آینده به شورای شهر تقدیم خواهد شد. مظاهریان تاکید کرد: بخش مهمی از این افزایش بودجه صرف امور عمرانی و توسعه شهر خواهد شد. به گزارش مهر، بودجه عمومی شهرداری تهران (مناطق، واحدهای ستادی، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و شورای شهر تهران) از حیث منابع تأمین اعتبار شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی اعم از نقد و غیرنقد بالغ بر ۱۸ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان به تصویب شورای شهر تهران رسیده بود.

شهر فروشی به کمتر از 50 درصد رسیده است

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه تصویب لایحه شوراهای معماری مناطق باعث جلوگیری از شهرفروشی می‌شود، گفت: شهر فروشی به کمتر از 50 درصد رسیده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس درباره لایحه شوراهای معماری مناطق اظهار کرد: طی جلسه آینده شورای شهر تهران لایحه شوراهای معماری مناطق در دستور کار قرار می‌گیرد که البته دو هفته پیش تاکنون این لایحه در دستور بوده ولی نوبت به آن نرسیده است.

وی افزود: با تصویب این لایحه حدود صلاحیت و اختیارات مناطق مشخص می‌شود تا دیگر شاهد اتفاقات غیرقانونی و تصمیمات فراوان نباشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: از طریق تصویب این لایحه نیز ساختار شوراهای مناطق کامل مشخص می‌شود و اینکه چه کسی رییس، دبیر یا عضو شورا باشد دقیقا محرز است.

اعطا اظهار کرد: با تصویب لایحه شوراهای معماری مناطق جلوگیری از شهرفروشی تثبیت می‌شود البته مدتی است که شهر فروشی با آغاز فعالیت شورای پنجم کاهش یافته و به کمتر از 50 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: البته پیشگیری از شهرفروشی نه از طریق مصوبه و به صورت قانونی بلکه با سلیقه مدیران انجام گرفته و اینکه برخی نخواسته‌اند چنین اتفاقی رخ دهد که اکنون با تصویب شوراهای معماری مناطق به صورت قانونی شهرفروشی را دیگر شاهد نخواهیم بود.

 

 

ارسال نظر