ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۷۸۲

آلودگی هوا به مرز هشدار رسید

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت‌، کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای گروه‌های حساس نظیر کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی پیش‌بینی می‌شود. امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهارکرد: تا روز چهارشنبه جو پایدار و افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا تا اواسط وقت روز پنج‌شنبه به تدریج بر غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی نظیر تهران، اصفهان، اراک و کرج افزوده می‌شود.  او افزود: به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت‌، کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش برف و باران در شمال‌غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود که روز پنج‌شنبه بارش در این مناطق ادامه دارد. کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: فعالیت سامانه بارشی روز پنج‌شنبه در شمال‌غرب و غرب کشور به شکل رگبار باران همراه با وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف است و به تدریج این سامانه استان‌های واقع در جنوب‌غرب و مناطقی از جنوب کشور را دربرمی‌گیرد. نقشینه در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با مه رقیق و غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و امشب آسمان تهران نیمه‌ابری خواهد بود که‌ به تدریج از میزان ابرها کاسته می‌شود؛ همچنین روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری و روز چهارشنبه صاف خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و 1 درجه است. او اضافه کرد: امروز بجنورد با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر و مشهد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود، همچنین در 20 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

افزایش پروازها بین ایران و عراق

دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی با بیان اینکه در ناآرامی‌های عراق، پروازهای ایران به این کشور هیچگاه متوقف نشد، گفت: با کاهش ناآرامی‌ها در عراق پرواز شرکت‌های هواپیمایی هم به مقصد عتبات در حال افزایش است. ‌مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس اظهارکرد: تا پیش از این به دلیل ناآرامی‌هایی که در کشور عراق رخ داد، پروازهای عتبات شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تا اندازه‌ای کاهش یافت، اما اصلاً متوقف نشد. او ادامه داد: در حال حاضر نیز پروازهای عتبات توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی کماکان در حال انجام است، اما پیش از این برخی از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل ناآرامی‌های کشور عراق و کاهش تقاضای سفر، پروازهای خود را به این کشور کاهش داده یا متوقف کرده بودند، ‌اما کل پروازهای ما به عراق متوقف نشده بود. دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر پرواز‌ها طبق روال به عتبات در حال انجام است، گفت: ‌در حال حاضر پروازهای عتبات بیشتر به صورت چارتری کاروان‌ها و سازمان حج و زیارت طبق برنامه قبلی به عراق‌ است. پیش از این و به دلیل بروز ناآرامی‌ها در کشور عراق، تقاضای سفرهای عتبات کاهش یافت ضمن آنکه پیش از این وزارت امور خارجه نیز اعلام کرده بود مسافران عتبات تا کاهش ناآرامی‌های عراق، سفر به این کشور را متوقف کنند اما پروازها به عراق انجام می‌شد ولی کاهش یافته بود و هیچ‌وقت پروازهای ایران به عراق قطع نشد.

جزییات کاهش ساعت اجرای رژیم ترافیکی پایتخت

سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزییات کاهش ساعت اجرای طرح ترافیک و محدوده کنتزل آلودگی هوا را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار در این باره گفت: با فرارسیدن نیمه دوم سال و کاهش طول روز نیروی انتظامی در نامه‌ای به شهرداری تهران خواستار کاهش ساعت اتمام طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا شد که در نتیجه جلسات برگزار شده شهرداری با پیشنهاد پلیس موافقت و مقرر شد که از ابتدای آذرماه تا پایان سال طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا به جای ساعت ۱۹، در ساعت ۱۸ به پایان برسد.  او با بیان اینکه تغییری در ساعات آغاز این دو طرح ایجاد نشده است، افزود: بنابراین هم طرح ترافیک و هم طرح کنترل آلودگی هوا ساعت 6:30 صبح آغاز خواهد شد. همچنین تغییری در محدوده طرح‌ نیز ایجاد نشده است. تغییر ساعت نیز به دلیل افزایش تراکم و حجم تردد خودروها در حلقه بیرونی طرح‌های ترافیکی بود. رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تنظیمات دوربین‌های ثبت تخلفات نیز براساس ساعت جدید تغییر کرده است، اظهارکرد: بر این اساس خودروهایی که از ابتدای آذر تا پایان امسال بدون داشتن مجوز قانونی در حدفاصل ساعت 6:30 تا ۱۸ وارد محدوده طرح ترافیک شوند جریمه خواهند شد و کاهش یک ساعته در آن اعمال شده است. او با بیان اینکه طرح‌ ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا در روزهای تعطیل اجرا نخواهد شد، گفـت: در ساعت اجرای محدوده کنترل آلودگی هوا در روزهای پنجشنبه نیز تغییری ایجاد نشده و مانند قبل از ساعت 6:30 آغاز شده و ساعت ۱۳ به پایان می‌رسد.

 

ارسال نظر