ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۴۸

ثبت‌نام مسکن‌ ملی تا پایان آذرماه ادامه‌ دارد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از انجام ثبت نام مسکن ملی تمام استان‌ها تا پایان آذرماه خبرداد و گفت: زمان دقیق ثبت‌نام تهرانی‌ها در این طرح به زودی اعلام می‌شود.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امکان ثبت‌نام برای هفته اول آذر برای تهرانی‌ها وجود ندارد و زمان دقیق به زودی اعلام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذر ماه امکان ثبت‌نام فراهم شود. او ادامه داد: نام‌نویسی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از روز سه‌شنبه (۲۱ آبان) در چهار استان شروع شده و قرار است هر سه روز در سه تا چهار استان ثبت‌نام آغاز شود.بر اساس اظهارات محمودزاده، ثبت نام مسکن ملی در استان‌های گلستان، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۱۰ صبح شنبه (۲۵ آبان) آغاز شده است و بعد از پایان مهلت ثبت‌نام از روزسه‌شنبه ثبت‌نام در سه شهر جدید آغاز خواهد شد. متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد. شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است، البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند، داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است همچنین سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود. نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

مترو فرودگاه امام(ره) ۲۴ ساعته شد

مترو فرودگاه امام خمینی(ره) با هدف تسهیل دسترسی مسافران به این فرودگاه، ۲۴ ساعته شد. به گزارش ایرنا، مترو فرودگاه امام(ره) به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت رسانی است تا مسافرانی که امکان رسیدن از طریق سایر راه‌های دسترسی را ندارند، بتوانند خود را با مترو به فرودگاه برسانند، همچنین اتوبوس‌های رایگان، از ایستگاه مترو شاهد آماده انتقال مسافران به فرودگاه امام هستند. روابط عمومی فرودگاه امام خمینی(ره) همچنین از مسافران خواست طوری برنامه‌ریزی کنند که سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

سرمای زیر صفر در پایتخت‌

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای آینده هم بارش برف و باران در بسیاری از نقاط کشور ادامه دارد، گفت: آسمان تهران امروز ابری و در برخی ساعات با بارش برف پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح وضعیت جوی پایتخت افزود: روز سه‌شنبه آسمان تهران در ساعات اولیه ابری با بارش برف همراه خواهد بود و پس از آن کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه آسمان تهران صاف است. بیشینه و کمینه دمای امروز در تهران 5 درجه و صفر درجه خواهد بود و روز سه‌شنبه کمینه دما در تهران به یک‌ درجه زیر صفر می‌رسد.  او ادامه داد: روز دوشنبه در ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش برف و در بخش‌های پایین‌تر باران پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین دوشنبه برف و باران در استان‌های تهران، البرز، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.  به گفته ضیاییان، روز سه‌شنبه بارش باران و برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهیم داشت، ضمن آنکه در سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، کرمان و فارس بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود، همچنین در شرق سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد و کرمان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.  ضیاییان افزود: روز پنج‌شنبه بارش باران و در ارتفاعات برف در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه بارش برف در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد.  او تأکید کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، لغزندگی و مه آلود شدن و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی و وزش تند بادهای لحظه‌ای در مناطقی که ذکر شد وجود دارد. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌تر مرکز استان و همدان با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر و شهر کرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

 

 

ارسال نظر