اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۵۷۱۷۷

فرودگاه‌های کشور برای مقابله با برف آماده‌اند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی فرودگاه‌های کشور برای مقابله با شرایط جوی زمستانی خبر داد و گفت: برای فرودگاه‌هایی که احتمال دارد در شرایط جوی دچار مشکل شوند، فرودگاه‌های معین تعیین شده است که بتوانند در شرایط خاص با ارسال تجهیزات و نیروهای متخصص، به رفع مشکل کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری اظهار کرد: حدود یک ماه پیش کمیته مقابله با شرایط جوی زمستان را در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاسیس و مسوول این کمیته مشخص شده است.

اوادامه داد: تمام فرودگاه‌های کشور با توجه به مناطقی که در آن قرار گرفتند، تجهیزات مورد نیاز را برای مقابله با این شرایط جوی آماده کرده‌اند.

زمین در تهران یک‌ساله 7/131 درصد گران شد

مرکز آمار ایران اعلام کرد: قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی، افزایش ١٣١.٧ درصدی و قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی افزایش ٨٠.١ درصدی در تابستان ۹۸ داشته است.

به گزارش مرکز آمار ایران، با توجه به اینکه کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.بر این اساس در تابستان ٩٨ نسبت به تابستان ٩٧ در شهر تهران، شاهد افزایش ١٣١.٧درصدی قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی، افزایش ٨٠.١ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٣١.٢ درصدی متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه

3 درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی بودیم.

چک برگشتی‌ها از طرح مسکن ملی حذف می‌شوند

پروانه اصلانی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه تمام ثبت‌نام‌کنندگان طرح اقدام ملی پالایش می‌شوند و آنهایی که واجد شرایط نیستند حذف خواهند شد، افزود: چندین شرط برای ثبت نام‌کنندگان محرز شده است و افرادی هم که چک برگشتی داشته باشند از لیست حذف خواهند شد و تمام این استعلام‌ها از نظام بانکی گرفته می‌شود و تنها خوش حساب‌ها پذیرفته خواهند شد.

اصلانی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه ثبت‌نام 3 استان گلستان، کردستان و کهکیلویه و بویر احمد شروع شده و تا سه شنبه ادامه دارد، گفت: برای هر واحد 250 تا 300 میلیون تومان، آورده اولیه حدود 50 تا 70 میلیون خواهد بود. البته در مواردی هزینه زمین هم به آن اضافه می‌شود.

او درباره محدود بودن ظرفیت ثبت نام در سایت مسکن ملی گفت: سایت ثبت نام در سه شنبه هفته گذشته برای سه استان قم، خراسان شمالی و جنوبی از 10 صبح باز شد و کمتر 2 ساعت در استان قم ظرفیت به حد نصاب رسید و سایت برای این استان بسته شد.سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با بیان اینکه ظرفیت این برنامه در کل کشور 400 هزار واحد است، اظهارکرد: ظرفیت این برنامه محدود است چراکه منابع بانکی و اراضی محدودی در اختیار داریم. قرار است این 400 هزار واحد در هزار و 312 شهر به اجرا برسد بنابراین طبیعی است که ظرفیت در شهرها محدود باشد. او با اشاره به سپرده‌گذاری ثبت نام‌کنندگان ادامه داد: اعداد و ارقام آورده اولیه برای هر پروژه متفاوت است اما برای واحد 250 تا 300 میلیون، تومان آورده اولیه حدود 50 تا 70 میلیون خواهد بود. البته در مواردی هزینه زمین هم به آن اضافه می‌شود.اصلانی درباره بازه زمانی ثبت‌نام تمام استان‌ها در سایت مسکن ملی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال ثبت نام تمام استان‌ها به پایان برسد و برنامه زمان‌بندی ثبت نام استان‌ها اعلام می‌شود اما ممکن است با تامین زمین به مروز ظرفیت‌های جدید اضافه شود.

مسکن ملی باعث رونق بازار نمی‌شود

نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به طرح وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن گفت: طرح ملی مسکن تاثیری بر رونق بازار مسکن نخواهد داشت.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به سخنان معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه طرح ملی مسکن در بازار مسکن تاثیرگذار بوده و باعث رونق می‌شود، اظهار کرد: طرح ملی مسکن هیچ تاثیری در رونق بازار مسکن ندارد و موجب برقراری عرضه و تقاضا در این بخش نمی‌شود.او تصریح کرد: شاخص‌هایی که در طرح ملی مسکن تعریف شده برای دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه خیلی جاذبه ندارد، ضمن اینکه اگر بخواهند تولید مسکن این طرح را عملیاتی کنند تاثیرگذاری احتمالی آن به بعد از سال 1400 است.

 

ارسال نظر