ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۷۴۲

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تا جمعه

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، گفت: تا پایان هفته به دلیل پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهارکرد: آسمان تهران روزهای دوشنبه و سه‌شنبه صاف و غبارآلود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما امروز در تهران 18 و 8 درجه خواهد بود. او ادامه داد: امروز در شرق خلیج فارس بارش پراکنده و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بخشی از مناطق شرق خلیج فارس مواج خواهد بود، گفت: امروز وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد. ضیاییان با اشاره به بارش پراکنده در سواحل خزر از پنجشنبه اظهار کرد: در هفته جاری در نواحی زلزله‌زده شمال غرب کشور هوای سرد ماندگار است و کمینه دما در میانه بین صفر تا 2 درجه و در سراب «1-» ‌درجه تا «2-» درجه پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه در میانه و سراب افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

مخالفت با پذیرش جمعیت بیشتر در منطقه 22 تهران

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تخلفات صورت گرفته در ساخت و سازهای منطقه 22 در بازه زمانی سال 93 تا 96 بوده است، گفت: شورای عالی شهرسازی نقش جمعیت‌پذیری بیشتر را در منطقه 22 مصوب نکرده است. فرزانه صادق‌مالواجرد درگفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه آیا شورای عالی شهرسازی به ساخت و سازهای منطقه 22 و تخلفات احتمالی در آن منطقه ورود کرده و خواهد کرد، گفت: مصوبه این شورا با دستگاه‌های قضایی و نظارتی، گزارش اقدامات و تخلفاتی که در سنوات گذشته انجام شده است را منعکس می‌کند که این اقدام را شورای عالی شهرسازی انجام داده است. او افزود: دوم اینکه آنچه به عنوان حقوق مکتسبه شهرداری تهران پرونده‌های مختلف را آورده و در چارچوب زمان‌بندی که شورای عالی شهرسازی ارایه کرده است تک به تک بررسی می‌شود اگر پروانه‌هایی داده شده باشد کمیسیون ماده 5 آن را بررسی و بعد بر اساس آن اقداماتی انجام می‌شود. صادق‌مالواجرد افزود: به‌طور مشخص در منطقه 22 در سال 93 مصوبه‌ای داشتیم که نباید آنجا ساخت و ساز و برج‌سازی صورت می‌گرفت و باید طرح ویژه منطقه 22 تهیه می‌شد در بازه زمانی 93 تا 96 این مصوبه شورای عالی شهرسازی به هیچ‌وجه طرح تفصیلی ویژه برای آن تهیه نشد و اقدامات بر اساس همان مصوبات قبلی انجام می‌شد. به گفته این مقام مسوول، مهم‌ترین تخلفی که در منطقه 22 انجام شد در این بازه زمانی بود. صادق مالواجرد در پاسخ به اینکه آیا شورای عالی شهرسازی اخیرا در خصوص این تخلفات اقدامات خاصی انجام داده است، گفت: اگر صاحب ملک پروانه ساخت داشته باشند تخریبی انجام نمی‌شود. در متن مصوبه و مجوز شورای عالی شهرسازی تاکید شده است که از این به بعد واحدهای در حال ساخت باید پالایش شوند که چه اتفاقی برای آنها باید رخ دهد و آنهایی که احداث شد پالایش عملکرد در آنها صورت بگیرد.

شناسایی و خرید 11 باغ جدید در تهران

علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها از شناسایی 11 باغ جدید در تهران و آماده شدن مقدمات خرید آنها خبر داد. به گزارش ایسنا، مختاری با رد برخی شائبه‌ها مبنی بر عدم آبیاری بوستان یاس فاطمی گفت: بوستان یاس فاطمی دارای منابع آبی خوبی است و بر اساس گفته مدیر بوستان طی بارندگی‌های اخیر و همچنین به سمت خزان رفتن درختان، دوره‌های آبیاری آنها افزایش می‌یابد اما دقت داشته باشید بین 30 تا 40 لیتر در ثانیه پمپاژ آب برای درختان انجام می‌شود.  او با بیان اینکه باغ وثوق‌الدوله (باغ بزرگ آقا در سریال شهرزاد) بهمن ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: براساس مصوبه شورای شهر 100 درصد جرایم تخریب درخت و باغات در حساب مخصوص خزانه داری واریز می‌شود که این مبالغ بایدتنها صرف خرید باغات در مناطق کم‌برخوردار شوند که از همین محل سال گذشته چندین باغ خریداری کردیم. مختاری افزود: از همین محل نیز سعی داریم در مناطق 7، 11، 8 و 16 نیز باغ خریداری کنیم که تاکنون 11 باغ شناسایی شده و اقدامات حقوقی برای خرید آنها در دست اقدام است.

جریمه بیش از  2 میلیون خودرو فاقد معاینه فنی

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در 8 ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 580 هزار خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده‌اند. به گزارش فارس، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: از هفته گذشته طرح برخورد با موتورسوارها را آغاز کردیم و از میدان راه‌آ‌هن تا پل پارک‌وی، خیابان مفتح، خیابان سعدی، بزرگراه چمران برخورد با موتورسواران متخلف را در دستور کار داریم. جانشین پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: تردد کامیون‌ها از امشب ممنوع است و اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.  وی اظهار کرد: براساس قانون با خودروهای دودزا نیز با شدت بیشتری در روزهای آینده برخورد می‌شود.

 

ارسال نظر