ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۱:۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۵۶۲۹۵

جدایی ری از تهران در مجمع ۵۱ نفره بررسی می‌شود

نشست بررسی طرح جدایی ری از تهران با حضور نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، رییس شورای شهر تهران و رییس شورای عالی استان‌ها برگزار و مقرر شد طرح جدایی ری از تهران در جلسه مجمع ۵۱ نفره مورد بررسی قرار گیرد. به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در نشست بررسی طرح جدایی ری از تهران که با حضور روسای شورای عالی استان‌ها و همچنین نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: انتزاع شورای شهر ری از شورای تهران یک موضوع قدیمی است و اخیرا در مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی هم مطرح شده است. موضع ما این بوده که اگر منافع شهرستان ری ایجاب می‌کند این طرح را پیگیری کنیم. او با اشاره به امضای این طرح از سوی برخی نمایندگان تهران و فراکسیون امید تصریح کرد: حالا که این طرح در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته لازم است بررسی جدی‌تری در این باره داشته باشیم. مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در این نشست اساسی‌ترین خواسته مردم شهر ری را جدایی شورای این شهر از تهران عنوان کرد و گفت: در قانون هم دارید که هر شهری باید شورای جداگانه داشته باشد چرا ری نباید شهرداری و شورای شهر مستقل داشته باشد؟ وی با بیان اینکه بدون تصویب طرح جدایی ری از تهران نیز وزارت کشور می‌تواند نسبت به اجرای آن اقدام کند یادآور شد: اگر قرار باشد این طرح به نتیجه برسد باید در این باره تسریع کنیم و هرچه سریع‌تر آن را در دستور کار قرار دهیم. محمدرضا عارف با اشاره به اظهارات کواکبیان گفت: ظاهرا جدایی ری از تهران نیازمند حکم قانونی است زیرا ری و تهران با صراحت قانونی یکی شده‌اند. در این میان پروانه مافی عضو کمیسیون شوراها نیز گفت: طرح جدایی ری از تهران فردا (دوشنبه) در دستور کار کمیسیون شوراها قرار دارد. محمد محمودی، شاهنشین مسوول کمیته تقسیمات کشوری کمیسیون شوراها نیز درباره این طرح گفت: ما در کمیته جلساتی داشتیم و بحث‌هایی مطرح شد البته صورت مساله به این راحتی نیست و مساله تشکیل شورا نیست مساله این است که ما در تقسیمات کشوری شهری به اسم ری نداریم و شهر باید محدوده قانونی و حریم داشته باشد. اکثریت اعضای کمیته هم مخالف طرح هستند که دلایل آنها برخی امنیتی و برخی اجرایی است. او با بیان اینکه پیشنهاد مسکوت ماندن این طرح را دارد یادآور شد: وزارت کشور به صراحت مخالف این طرح است و دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب و ثبت املاک می‌گویند که مرز اتوبان آزادگان قابل تفکیک ثبتی نیست.

هشدار وقوع سیلاب در مازندران و گلستان

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب در استان‌های مازندران و گلستان خبر داد و گفت: امروز (دوشنبه) در سواحل دریای خزر، جنوب غرب، شمال فارس، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان بارش پراکنده را داریم و بارش‌ها می‌تواند به صورت برف در مناطق کوهستانی باشد. به گزارش تسنیم، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز رگبار، رعد و برق و کاهش دما در پایتخت روی می‌دهد. کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و شمال‌شرق خبر داد و گفت: از روز سه شنبه تا پنجشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

ایراد پلیس به طرح ترافیک منطقی است

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح جدید ترافیک 100 درصد نیاز به بازنگری دارد، گفت: ساعات طولانی طرح ترافیک سبب کاهش استفاده از خودروهای شخصی نشده است. به گزارش فارس محمد علیخانی درباره اختلاف پلیس تهران و شهرداری در زمینه اجرای طرح ترافیک جدید، اظهار کرد: این طرح بر اساس مصوبه شورای ترافیک تهران اجرایی شده است که اعضای آن را رییس پلیس راهور تهران، شهردار تهران، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، نماینده‌ای از وزارت کشور و استانداری تشکیل داده و این مصوبه را همه این اعضا امضا کرده‌اند. بنابراین اگر نیاز به بازنگری باشد باید موضوع در شورای ترافیک بررسی شود چرا که مرجع قانونی بررسی طرح همین شوراست. او افزود: هر چند شورای شهر در این شورا نقشی ندارد اما باید پاسخگوی مردم باشد چرا که شهروندان گمان می‌کنند تصمیم در این زمینه بر اساس نظر شورای شهری‌ها بوده است. بنابراین حضور یک نماینده از شورای شهر در این شورای ترافیک تهران ضرورت دارد. رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه پلیس راهور اعلام کرده که اگر شهرداری به اخطار آن درباره طرح ترافیک توجه نکند تصمیم یک‌طرفه خواهد گرفت اقدام درستی نیست چرا که باید در چارچوب‌ها تصمیم گرفته شود البته توجه به دغدغه پلیس حائز اهمیت است و ما هم به عنوان اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر این مشکلات را قبول داریم. او با بیان اینکه نظرمان به پلیس نزدیک است، گفت: پلیس از آنجایی که وظیفه اعمال قانون را دارد دستش برای چنین اقداماتی باز است البته باید در چارچوب قانون عمل شود چرا که قانون بد حتی از بی‌قانونی نیز بهتر است. پلیس حدود 8 ایراد از طرح ترافیک جدید گرفته که در برخی از موارد با ایرادات شورای شهری‌ها مشترک است و می‌توان گفت حرف پلیس درست است.

 

ارسال نظر