ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۱۲

3 شرط اصلی برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی داشتن تأهل، سابقه سکونت و عدم بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات دولتی را سه شرط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن اعلام کرد و گفت: به این ترتیب مالکیت خصوصی از شروط نام‌نویسی طرح مذکور حذف شده است. به گزارش تسنیم، محمد اسلامی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی 180 هزار واحد در طرح ملی مسکن آغاز شده است، افزود: تمامی تلاش در طرح اقدام ملی مسکن این است که زندگی مردم در واحدهای مسکونی و در محلاتشان مناسب و مطلوب باشد. او ادامه داد: سامانه‌ای طراحی شده که محوریت آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و به‌صورت پایلوت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در این سامانه و در استان کرمان انجام شد که غربالگری در این خصوص به پایان رسیده است. وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در 10 استان کشور و همچنین معرفی سامانه بنا بر وعده‌ای که اعلام شد در 15 آبان انجام می‌شود و در همان روز پذیرش آغاز خواهد شد. اسلامی یادآور شد: در شهرهای جدید ساخت حدود 67 هزار واحد طرح اقدام ملی آغاز شده است. در این شهرها زمین در اختیار پروژه طرح اقدام ملی قرار می‌گیرد تا جامعه هدف این طرح بتوانند بهره‌مندی لازم را در خصوص رفع نیاز مسکن داشته باشند. وزیرراه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مجموع اقدامات اشاره‌شده با هدف جریان‌سازی تولید مسکن و کسب اطمینان و اعتماد مردم برای تولید مسکن در مناطق شهری است، گفت: احداث 400 هزار واحد مسکونی در سال‌های 98 و 99 و همچنین سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد، در نظر داریم تا این تعداد را به رقم ثابت در سال برسانیم و در دولت‌های آینده این طرح ادامه یابد. او افزود: تلاش شده تا پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در نقاط مستعد هرچه سریع‌تر و توسط خود مردم و بخش خصوصی آغاز شود. ضوابط هم بدین گونه است که در نقاط مستعد، زمین عرضه و در صدور پروانه‌های ساختمان تسریع ایجاد می‌شود به‌نحوی که با سهولت زمین در اختیار واجدان شرایط قرار بگیرد و عملیات ساخت‌وساز و احداث واحدهای مسکونی آغاز شود. اسلامی همچنین گفت: در نظر است تا در برخی از مناطق مستعد زمین به‌صورت گروهی در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا آنها خود به‌صورت گروهی اقدام به ساخت‌وساز کنند. اعلام سه شرط اصلی برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی از سوی وزیرراه وشهرسازی درحالی است که پیش از این محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی باید دارای چهار شرط اصلی باشند که نداشتن مالکیت خصوصی یکی از آنها بود.

‌بارش دوباره باران‌‌‌ در شهرها از امروز

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشورگفت: از بعدازظهر شنبه (امروز) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش در سواحل خزر و شمال غرب کشور خواهیم داشت، روز یک‌شنبه این سامانه بارشی در سواحل خزر و شمال‌ غرب کشور تقویت می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با فارس، اظهارکرد: روز یک‌شنبه این سامانه بارشی در سواحل خزر و شمال‌ غرب کشور تقویت می‌شود، ضمن آنکه در استان‌های زنجان، البرز، تهران، سمنان و قزوین وزش باد شدید موقت، رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.  مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: دوشنبه هفته جاری در جنوب‌غرب و غرب کشور رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، همچنین در استان‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان بارش باران، گاهی رعد و برق خواهیم داشت.  ضیاییان گفت: روز دوشنبه هفته آینده در سواحل خزر نیز بارش باران خواهیم داشت، ضمن آنکه بعدازظهر دوشنبه بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. او ادامه داد: از یک‌شنبه شاهد کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشورخواهیم بود. مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: صبح یک‌شنبه آسمان تهران صاف است و در بعدازظهر یک‌شنبه بارش پراکنده در تهران خواهیم داشت.

واکنش استاندار  به جدایی ری از تهران

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در واکنش به موضوع جدایی ری از تهران گفت: این موضوع بحث دولت نیست و آن را دنبال نمی‌کنیم. محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مجلس هرگاه این موضوع را به عنوان قانون تصویب کرد ما هم مکلف به اجرای این قانون هستیم. قطعا اولویت و مسائل ما در شرایط فعلی به گونه‌ای نیست که به دنبال تقسیمات جغرافیایی و شهری باشیم. وی تاکید کرد: هرگاه دولت تشخیص بدهد چنین کاری لازم است، انجام خواهد شد. استاندار تهران همچنین با بیان اینکه شهرداری تهران مکلف به واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی نیست، گفت: توانمندسازی و اجتماع‌پذیر کردن معتادان متجاهر بر عهده شهرداری است. به گزارش ایلنا، محسنی‌بندپی در جمع خبرنگاران ادامه داد: شهرداری تهران به لحاظ قانونی مکلف است نسبت به اجتماع‌پذیر کردن و توانمندسازی معتادان متجاهر اقدام کند که البته این اقدامات یا از طریق شهرداری انجام می‌شود یا شهرداری به بخش خصوصی واگذار می‌کند. ما نیز این موضوع را از شهرداری پیگیری می‌کنیم.

 

ارسال نظر