ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۸۵۹

ضرورت بازنگری صلاحیت هواپیمای آنتونوف

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری درباره بازگشت آنتونوف به ناوگان هوایی کشور، گفت: حتی اگر صلاحیت پروازی برای آنتونوف ۷۴ پرواز اخیر مشهد تهران صادر شده است، وقتی مردم گزارش از نارضایتی پروازشان می‌دهند و مشکلاتی برایشان به وجود آمده، سازمان هواپیمایی باید مجددا صلاحیت این هواپیما را ارزیابی کند و گزارش‌های مردمی را جدی بگیرد.

به گزارش ایسنا، حمید غوابش گفت: اگر برای هواپیمای آنتونوف یا هر هواپیمای دیگری صلاحیت پرواز صادر شده است، می‌تواند پرواز کند و در این زمینه ملاک سن و نوع هواپیما مهم نیست.

او افزود: سازمان هواپیمایی کشوری باید هواپیما را مورد ارزیابی قرار دهد و بگوید چگونه برای آن سرتیفیکت (مجوز) صادر شده است، سازمان موظف است که دوباره صلاحیت و قابلیت پرواز این هواپیما را بررسی کند تا ببیند چه چیزی از قلم افتاده یا احتمالا از چشم کارشناسان و متخصصانش در صدور مجوز پرواز دور افتاده است.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اگر یکی از مسافران نسبت به یک پرواز احساس امنیت و رفاه نمی‌کند نباید نسبت به آن بی‌توجه بود، گفت: برای استفاده از یک هواپیما مانند آنتونوف که عمدتا کاربری ترابری دارد، در کاربری‌های مسافری، در وهله نخست باید الزامات حمل و جابه‌جایی مسافر رعایت شود و در این میان باید نظارت‌های مستمر و دقیقی مورد ارزیابی قرار گیرد، همچنین باید به این نکته توجه کرد که ایمنی و رفاه مسافران یک پرواز در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

گفتنی است با وجود دستور رییس‌جمهوری برای ممنوعیت پرواز آنتونوف ۷۴ بر فراز آسمان ایران، چندی پیش یکی از کاربران فضای مجازی از پرواز با این هواپیما توسط شرکت هواپیمایی پویا در مسیر مشهد-تهران و مشکلات و نگرانی‌هایی که در این پرواز برای مسافران به وجود آمده بود، خبر داد.

پیش‌بینی باران و برف در اکثر مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور از بارش باران، برف، رعد و برق و وزش باد در اکثر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، از امروز (شنبه) تا روز دوشنبه در نیمه غربی کشور، نواحی مرکزی و بخش‌های شمالی خلیج فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در شمال‌شرق و شرق بارش پراکنده روی می‌دهد.

شدت بارش‌ها تا روز دوشنبه در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و نواحی مرکزی کشور است.

در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و نواحی غرب و مرکز کشور کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما پیش بینی شده است.

روز سه شنبه هفته جاری با تضعیف سامانه بارشی روی کشور در برخی مناطق شمال‌شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده طی دو روز آینده در ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می‌شود.

برخورد با افزایش قیمت بلیت هواپیما در تعطیلات

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه برخی سایت‌های اینترنتی اقدام به گران فروشی می‌کنند که باید بر این سایت‌ها نظارت صورت گیرد، گفت: فروش بلیت پرواز تهران- مشهد با قیمت ۲ میلیون تومان تخلف است و با آن برخورد می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، مقصود اسعدی سامانی افزود: نرخ سقف و کف بلیت هواپیما در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی درج شده است و قیمت‌ها باید در این بازه تغییر کند.

سامانی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما تهران-مشهد در ایام تعطیلات گفت: براساس مشاهدات نرخ بلیت هواپیما در این خط بعضا از کف هم کمتر است و اگر شرکتی بیش از سقف بلیت افزایش قیمت داشته باشد تخلف کرده است و دستگاه‌های نظارتی باید برخورد کند.

او با اشاره به اینکه قیمت پرواز تهران -مشهد حدود 700 هزار تومان است، ادامه داد: مردم نرخ بلیت هواپیما را از پایگاه اینترنتی شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی دریافت کنند و درصورت مشاهده گران فروشی از خرید خودداری کنند و تخلف را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهند.

در آستانه تعطیلات چندروزه هفته آینده و روزهای پایانی ماه صفر، در برخی سایت‌های فروش بلیت هواپیما، قیمت بلیت پرواز تهران - مشهد - تهران به مرز 2میلیون تومان افزایش یافته است.

 

ارسال نظر