در شهر

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۸۵۸

   آماده‌باش ۱۵ هزار نیروی شهرداری تهران همزمان با بارش بارندگی

اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با بارش باران از ابتدای هفته تا چهارشنبه هفته آینده ۱۵ هزار نفر از عوامل و کارگران شهرداری به صورت آماده‌باش مستقر خواهند بود.

به گزارش تسینم، اصغر عطایی، با اشاره به بارش باران در شهر تهران اظهار کرد: باتوجه به اعلام قبلی از سوی سازمان هواشناسی تمام تمهیدات برای بارش باران در شهر تهران اتخاذ شده است و نیروهای شهرداری تهران به صورت آماده‌باش در محل‌های خود مستقر هستند. بنا بر اعلا سازمان هواشناسی اوج بارش‌ها از جمعه عصر تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و بر همین اساس شهرداری تهران نیز تمهیداتی در این زمینه

در نظر گرفته است.

عطایی افزود: شهرداری تهران بنابر وظیفه ذاتی خود در طول سال برنامه‌هایی را برای کانال‌ها، مسیل‌ها، فعالیت‌های عمرانی، نگهداشت و لایروبی انجام می‌دهد و این فرآیند بطور مستمر در طول سال انجام می‌شود اما به واسطه بارش باران در فروردین‌ماه امسال تمهیداتی بیشتر در این حوزه پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: تمام مدیران ستادی در شهرداری تهران به صورت آماده مستقر هستند علاوه بر آنکه این آماده‌باش تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و نیروهای شهرداری به همراه ماشین‌آلات در محل‌ها و برخی از اماکن مستقر خواهند بود.

عطایی افزود: در تهران؛ 530 کیلومتر کانال و مسیل است که در این مسیرها آب باران از شمال به جنوب هدایت می‌شود علاوه بر آنکه 10 هزار کیلومتر شبکه فرعی و انهار در سطح شهر تهران داریم که همه این محل‌ها در طول شبانه‌روزی مورد پاکسازی قرار می‌گیرند.

   تشکیل ۴ کمیته برای افزایش درآمدهای پایتخت

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران از تشکیل ۴ کمیته در شهرداری تهران برای بررسی زمینه‌های افزایش درآمد خبر داد.

به گزارش مهر،محسن هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص پیگیری‌های شورای شهر تهران در رابطه با کاهش درآمدهای شهرداری تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران نسبت به کاهش درآمدهای شهرداری بسیار حساس هستند و در این رابطه چند جلسه ویژه با حضور شهردار تهران برگزار شد.

او ادامه داد: در شهرداری تهران ۴ کمیته بررسی زمینه‌های افزایش درآمد شکل می‌گیرد که یکی از این کمیته پیگیری مطالبات کمیسیون ماده ۱۰۰ است، حدود ۷۰ هزار پرونده ماده ۱۰۰ داریم که به دلایل مختلف درآمدهای مان از این محل پایین است.

به گفته هاشمی بخشنامه‌های مختلفی که در این مدت برای جلوگیری از ساخت وساز غیر و مجاز و

 کم کردن اختیارات شورای معماری مناطق صادر شده در کاهش‌درآمد‌های شهر تاثیرگذار بوده است .

رییس شورای شهر تهران یادآور شد: درحوزه شهرسازی تاکید مدیریت شهری اجرای قانون است و به بهانه کسب درآمد از قانون عبور نخواهیم کرد. باید بتوانیم موانعی که در راه سرمایه‌گذاری در شهر است را‌برداریم تا سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و تشویق به سرمایه‌گذاری شوند. همچنین موضوع TOD که شورای شهر تهران اجرای آن را پیگیری می‌کند می‌تواند به افزایش درآمد‌های شهر کمک کند.

شهردارتهران مدتی پیش از کاهش ۴۰ درصدی درآمد‌های شهرداری از محل ساخت و ساز خبر داده بود.

   فعالیت برخی پیمانکاران به نیروهای شهرداری واگذار می‌شود

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با اصلاح ساختار در شهرداری به دنبال تعدیل نیرو نیستیم، گفت: فعالیت برخی از پیمانکاران به نیروهای شهرداری واگذار می‌شود.

به گزارش فارس، علی اعطا، درباره اصلاح ساختار در شهرداری اظهار کرد: قرار است لایحه اصلاح ساختار به‌زودی به شورای ارایه شود و اعضاء نظرات‌شان را در این زمینه مطرح کنند.

او تأکید کرد: قرار نیست تعدیل نیرو با اصلاح ساختار در شهرداری انجام گیرد ولی به دلیل ادغام معاونت‌ها آمار مدیران کاهش می‌یابد و برای برخی پرسنل نیز پس از پایان مدت کار ممکن است قراردادهای جدید بسته نشود و این موضوع به معنای تعدیل نیرو نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در شهرداری به دنبال این مساله هستیم که ظرفیت کاری برای نیروها ایجاد کنیم و در واقع تعریف کار جدید صورت گیرد. به عنوان مثال می‌توان برخی از فعالیت‌هایی که پیمانکاران انجام می‌دهند را به پرسنل واگذار کرد چراکه در برخی از موضوعات هم معاونت هم پیمانکار و هم سازمان کار مشترکی را انجام می‌دهند.

اعطا با اشاره به اینکه کسی به دنبال تعدیل نیرو در شهرداری و شورای شهر نیست، گفت: البته برخی از پیمانکاران کار تخصصی انجام می‌دهند و نمی‌توان نیروهای را جایگزین آنها کرد ولی در مواردی که امکان باشد این اقدام صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران با اعلام اینکه لایحه اصلاح ساختار شهرداری در آبان توسط شورای شهر تهران بررسی می‌شود، گفت: پس از تصویب این لایحه نیروهای شهرداری کاهش می‌یابند.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران نیز اعلام کرد: شورای شهر تصمیم و اراده‌ زیادی برای اصلاح ساختار دارد، ولی متأسفانه فضا و شرایط به صورتی است که هر اقدام ما را مانع می‌شوند و می‌گویند به دلیل شرایط اقتصادی ملاحظه کنید، البته ما تصمیم داریم برای عدالت و کارآمدی سازمان اقداماتی انجام دهیم.

   نوسازی تابلوهای بزرگراه‌ها تا آذر ماه

وحید سرلک معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از نوسازی و رفع کمبود تابلوهای شهری تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وحید سرلک با اعلام خبر تعویض و مرمت تابلوهای هدایت‌گر بزرگراه‌ها گفت: بررسی کارشناسان حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نشان داد که وضعیت بسیاری از تابلوهای سطح شهر

 به خصوص تابلوهای بزرگراهی نامناسب است و نیازمند تغییر، اصلاح و نوسازی است.

او با بیان اینکه عمر مفید تابلوهای شهری بیش از ۱۰ سال است، تصریح کرد: با این حال بررسی‌ها نشان داد که عمده تابلو‌ها نیاز به اصلاح دارند و در برخی معابر نیز دارای کمبود تابلوهای راهنمایی هستیم که بر همین اساس تمامی کم و کاستی‌ها شناسایی شده است.

سرلک با بیان اینکه در حال حاضر تابلوهای جدید در کارگاه، در حال ساخت هستند، گفت: تا پایان آذر ماه تابلوهای معابر به خصوص در بزرگراه‌ها نوسازی شده و کمبودها رفع خواهد شد.

 

 

ارسال نظر