ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۰:۳۴:۵۳
کد خبر: ۱۵۴۸۹۰

حکم دادگاه حسینیه سعادت‌آباد اجرا می‌شود

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به ابلاغ حکم قلع و قمع پروژه مسکونی سعادت آباد موسوم به حسینیه سعادت آباد گفت: حکم دادگاه باید اجرا شود.

اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: قلع و قمع حکم دادگاه است و باید اجرایی شود.   ماجرای برج سعادت‌آباد موسوم به «حسینیه سعادت‌آباد» (هیات بنی‌فاطمه) از زمانی آغاز شد که سال ۱۳۸۶ و بنا به گفته برخی مسوولان سابق، افرادی با محوریت یکی از نمایندگان مجلس زمین ۳۰۰۰ متری دولتی را به قصد ساخت حسینیه گرفتند، اما حسینیه نساختند؛ زمین را فروختند و رفتند. البته اعضای هیات بنی‌فاطمه سعادت‌آباد مدعی هستند که ابتدا قرار بود زمین برای ساخت حسینیه به هیات آنها داده شود اما یک وقفه کوتاه در پیگیری موضوع همان و واگذاری زمین به نماینده مجلس و دوستانش همان. حالا اعضای هیات بنی‌فاطمه به جای این زمین مجبور هستند هیات عزاداری امام حسین(ع) را در پارکی نزدیک همان زمین برپا کند.در ادامه، فرد یا افرادی که زمین را در سال ۱۳۸۶ خریداری کرده‌اند، در سال ۱۳۹۲ از شهرداری وقت منطقه ۲ تهران مجوز ساخت مجتمع مسکونی گرفته‌اند، مجوزی که شهردار کنونی منطقه ۲ تهران آن را غیرمتعارف خوانده است. حالا دو قطعه از سه قطعه را به پیشرفت حدود ۷۰ درصد و یک قطعه را به پیشرفت حدود ۳۰ درصد رسانده‌اند؛ اما پس از کش و قوس‌های فراوان و شکایت مدعی‌العموم، ابطال سند، ابطال قرارداد، خلع ید از پلاک ثبتی و قلع و قمع بنای ۳۰۰۰ متری سعادت‌آباد، موسوم به حسینیه سعادت‌آباد طی دو رای جداگانه به ترتیب در روزهای ۷ مردادماه برای یک قطعه و سپس ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ برای دو قطعه‌ دیگر صادر شده است.

درخواست ازقوه قضاییه در رابطه با پرونده شورای شهری‌ها

مرتضی الویری، رییس شورای عالی استان‌ها گفت: ازقوه قضاییه خواستاریم در صورت مطرح شدن پرونده اعضاء شوراهای شهر و روستا در دادگاه‌ها از سلب عضویت این افراد در شوراها قبل از نهایی شدن حکم و طی شدن کامل فرآیند قضایی خودداری شود. زیرا فرآیند قانونی سلب عضویت اعضاء شوراها راهکار قانونی خاص خود را دارد و بسیاری از این پرونده در نهایت منجر به رفع اتهام و تبرئه می‌شود.

به گزارش مهر، الویری در بیست و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: اقدامات کلیدی آیت‌الله رییسی در مبارزه با فساد شروع خوب و مناسبی است، ما در شرایط کنونی بطور جدی نیاز به مبارزه با فساد داریم. مبارزه با فساد لازم است، «فرآیندهای فسادزا» را هدف قرار دهد. فرآیندها فسادآفرین هستند که منجر به فساد ساختاری می‌شوند، یکی از مصادیق تحقق عدالت مبارزه با فساد است. امیدوارم در سایه مشارکت جمعی بتوانیم اژدهای فساد که ساختارهای اداره کشور را در برخی حوزه‌ها مختل کرده است کنترل و با تدبیر و با تکیه بر قانون و انصاف آن را از بین ببریم.

الویری خاطرنشان کرد: بر اساس بند سوم ماده ۱۵۶ قانون اساسی «نظارت بر حسن اجرای قوانین» با ریاست محترم قوه قضاییه و مجموعه تحت اداره و مدیریت آن ریاست است. در حوزه شوراها و مدیریت‌های محلی قوانین متعدد داریم که متاسفانه سال‌ها است که مورد بی‌توجهی کل نهادها و دستگاه‌ها قرار گرفته است. بی‌توجهی به اجرای این قوانین سبب چالش‌ها و نارسایی‌های متعدد در شهرها و روستاها شده است. مهم‌ترین موضوع قانونی که مورد بی‌توجهی بوده است، موضوع عدم اجرای ماده ۱۳۶ برنامه سوم، ماده ۱۳۷ برنامه چهارم و ماده ۱۷۳برنامه پنجم توسعه و بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شوراها و در نهایت بند ۵ ماده ۸۸ قانون شوراها است. براساس این مواد قانونی مدیریت یکپارچه شهری باید سال‌ها پیش در کشور محقق می‌شد، اما با اینکه همواره به عنوان شعار انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهور طرح می‌شود اما در عمل قانون اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: عدم تحقق مدیریت یکپارچه سبب کاهش بهره وری، بخشی‌نگری اداره شهرها، موازی‌کاری و همچنین تداخل ماموریت‌ها و نارسایی در خدمات رسانی به شهروندان می‌شود. پیشنهاد می‌شود حداقل برای شهرهای مراکز استان‌ها این موضوع در دستور کار شما یا سران قوا قرار گیرد.

تأثیر طرح جدید ترافیک بر کاهش آلودگی هوای تهران

حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تابستان امسال غلظت آلاینده مونوکسیدکربن در ساعات اجرای طرح ترافیک حدود 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گزارش فارس حسین شهبازی، درباره تأثیر اجرای طرح ترافیک بر کنترل آلودگی هوا اظهارکرد: شرکت کنترل کیفیت هوا با در اختیار داشتن 21 ایستگاه سنجش کیفیت هوا غلظت همه آلاینده‌های معیار در هوای شهر را اندازه‌گیری می‌کند و برای سنجش هر آلاینده از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا که دقت بالایی در اندازه‌گیری غلظت‌ها دارند، استفاده می‌شود.شهبازی گفت: مطالعات سیاهه انتشار شهر تهران نشان می‌دهد که حدود 97 درصد از تولید و انتشار گاز مونوکسیدکربن (CO) در شهر تهران ناشی از ناوگان حمل‌ونقل شهر و عمدتاً خودروهای سواری است. در نتیجه اگر اجرای طرح ترافیک جدید منجر به کاهش ترافیک خودروهای سواری ازیک‌طرف و افزایش اخذ گواهی معاینه فنی آنها از طرف دیگر شده باشد، باید منجر به کاهش غلظت مونوکسید کربن حداقل در محدوده و ساعات اجرای طرح شود.

 

ارسال نظر