ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۴۸۰۵

دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما؟

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مصوبه‌ای دریافت کرده‌ایم و اکنون زمینه دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما فراهم شده است.به گزارش ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی کشور، ادامه داد: اکنون چندین کشور در منطقه، از ما می‌خواهند ایرلاین‌های کشور ما در مسیرهای پروازی آنها پرواز کرده و پروازهای این کشورها را انجام دهند. این فرصتی است که ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند تا با بالا بردن درآمد، قیمت‌ها در سایر مسیرها را متعادل‌تر کنند.اسلامی افزود: با این روش می‌توان ضریب اشغال صندلی در شرکت‌های هوایی را بالا برد تا وضعیت مطلوبی را در جابه‌جایی مسافر در پروازهای داخلی تجربه کنیم.این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به ضرورت استفاده از توان داخلی برای ارتقای توان صنعت هوانوردی کشور، گفت: باید بتوانیم از تولید داخلی و توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم. برابر مقررات، بسیاری از این شرکت‌ها می‌توانند به تولید بسیاری از قطعات اقدام کنند، بنابراین ایرلاین‌ها باید از این ظرفیت استفاده کنند.او با اشاره به برخی مشکلات و موانع داخلی که بر سر راه صنعت هوایی ایران قرار گرفته است، گفت: نباید اجازه دهیم کسی به صنعت هوایی در کشور لطمه وارد کند، چراکه این صنعت به اندازه کافی آسیب پذیر است. باید شرایطی به وجود آوریم که این صنعت بتواند با رعایت تمام استانداردها و ملاحظات فنی، نقش خود را ایفا کند و خدمات رسانی خود را به مردم به بهترین نحو انجام دهد.وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بحث قیمت‌گذاری بلیت هواپیما گفت: اکنون بیشترین سوءاستفاده از قیمت بلیت هواپیما را تعدادی دلال انجام می‌دهند. این مساله باعث نارضایتی مردم شده است. نظام دلالی و واسطه‌گری که در حق مردم اجحاف کرده و حاصلی برای ایرلاین‌ها ندارد، باید کنترل شود.وی ادامه داد: مادامی که این مساله کنترل نشود، این جو آشفته وجود خواهد داشت. دلال بازی و واسطه‌گری باید کنترل شود و ایرلاین‌ها می‌توانند این مساله را کنترل کنند.

افزایش عوارض سبب اختلال در ساخت‌وساز نشده است

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش عوارض در سال جاری سبب اختلال در ساخت‌وساز نشده است، گفت: سیاست شورای شهر تنظیم و تعادل کاربری‌های مختلف در پایتخت است.به گزارش فارس، اعطا درباره گلایه‌مندی برخی از مردم در مورد عوارض مراکز تجاری و مسکونی، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر عوارض امسال افزایش یافت که میزان این افزایش در بخش تجاری بیش از مسکونی است؛ البته این میزان در مناطق مختلف متفاوت است و قطعاً مبنای محاسبه در منطقه یک با منطقه 20 متفاوت است.او با اشاره به اینکه مبنای محاسبه عوارض و ضرایب اعمال شده متفاوت در نظر گرفته می‌شود، افزود: این مساله مجموعه ضوابط خود را دارد ولی بطور کلی این افزایش ضرایب به صورتی نبوده که برای شهروندان در حوزه ساخت‌وساز اختلال ایجاد کند یا اینکه در منطقه‌ای شاهد بروز مشکل در این راستا باشیم.او افزود: البته بطور کلی یکی از ابزارهای مدیریت شهری برای تنظیم کاربری‌ها در سطح شهر جدا از بحث تفصیلی این است که از طریق عوارض، تنظیم و تعادل ایجاد کنیم که کجا چه فعالیت و کاربری بیشتر یا کمتر باشد.سیاست‌گذاری شورای شهر در این زمینه عاملی بازدارنده به شمار می‌رود که در برخی از مناطق مراکز تجاری بیشتر یا کمتر باشد.

مکانیزه شدن فرآیندها، تخلفات را کاهش می‌دهد

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران معتقد است به میزانی که به سمت شفافیت، مکانیزه شدن و فرایندهای صحیح برای انجام کارها حرکت کنیم به همان اندازه از بروز تخلفات هم جلوگیری می‌شود.

به گزارش مهر، مجید فراهانی، در نخستین نشست کمیته تخصصی حسابرسی کلان‌شهرهای کشور با بیان اینکه برخی مدیران حسابرسی را به عنوان مزاحم برای کارهای خود تلقی می‌کنند، گفت: این تلقی آنان به این دلیل است که برای آنان جا نیفتاده که حسابرسی به عنوان اصلاح فرایند و سیستم عمل می‌کند. به گفته وی، بیشتر مشکلات در موضوعات مالی به دلیل مشکلات فرایندی گردش کار و خلأهای قانونی و مشکلاتی است که می‌شد از آن جلوگیری شود تا اساساً امکان تخلف وجود نداشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با طرح این سوال که چرا قرارداد واحدی که در شهرداری‌های مناطق و شرکت‌ها بسته می‌شود باید چارچوب متفاوتی با هم داشته باشد، اظهار کرد: برای مثال در شهرسازی چرا باید فیشی که به عنوان تخلف به فرد داده می‌شود فاقد استاندارد باشد و سیستمی نباشد.این که متخلفی صرفاً به دستگاه‌های قضایی ارجاع شود و با نوک‌شاخه‌های فساد برخورد شود، این فساد ریشه‌کن نمی‌شود بلکه باید سیستم و فرایند اصلاح شود.وی توانمندسازی حسابرسان را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و عنوان کرد: چیزی که از آن غفلت می‌شود بحث آموزش است، حتی آموزش‌هایی که هم‌اکنون در مجموعه شهرداری و شورای شهر داده می‌شود کافی نیست. طبق آخرین گزارش‌ها، در مجموعه خودمان کمترین میزان توانمندسازی و آموزش‌دهی در بخش حسابرسی و مالی انجام می‌شود. به گفته وی؛ مردم از ما توقع نظارت مالی دارند چرا که بخشی از درآمدهای شهرداری از عوارضی است که مردم پراخت می‌کنند. بنابراین همه نگاه‌ها به سمت شهرداری و نحوه هزینه‌کرد این نهاد است.

 

ارسال نظر