علیخانی: شهرداری درباره کاهش آلودگی هوا غلو می‌کند

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۰:۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۵۴۶۳۱

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آمارهای شهرداری از کاهش آلودگی هوا غلو آمیز است، ‌گفت: طرح جدید ترافیک تأثیری در کاهش آلودگی هوا و ترافیک نداشته است.

به گزارش فارس، محمد علیخانی درباره حواشی ایجاد شده از طرح جدید ترافیکی که جایگزین طرح زوج یا فرد شد، اظهارکرد: لغو یا ادامه طرح جدید بستگی به نظر شورای عالی ترافیک دارد.

متأسفانه شورای شهر عضو شورای عالی ترافیک نیست و تنها نمایندگان پلیس، شهردار تهران، معاون حمل و نقل، وزارت کشور و استانداری می‌توانند نظرات خود را در این زمینه اعلام کنند و تصمیم آنها منجر به لغو یا ادامه طرح شود.  او با تأکید بر اینکه حضور نماینده‌ای از شورای شهر در شورای عالی ترافیک ضرورت دارد، ‌گفت: این طرح از ابتدا ایراد داشت و ما نیز با آن مخالف بودیم که پس از اجرای آن آمارها نیز نشان داد طرح تاثیری آن طور که اعلام کرده بودند، نداشته است. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران از ابتدای تابستان آمارهایی در مورد کاهش آلودگی هوا به دلیل اجرای این طرح اعلام کرد که غلوآمیز بود و ما مدام مطرح کردیم که نه اجرای طرح بلکه بهبود وضعیت هوا و تغییر شرایط جوی و وقوع بارش‌ها سبب کاهش آلودگی هوا شده است.

مشخص بود که در پاییز و زمستان تأثیر قطعی این طرح نمایان می‌شود و اکنون با وضعیت آلودگی هوا همه آمارهای شهرداری در این زمینه زیر سوال رفته است.

 

 

ارسال نظر