در شهر

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۹۰

  آخرین وضعیت ایمن‌سازی و 2 گود پایتخت

عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران شرایط دو گود جنب برج میلاد و تامین اجتماعی را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، گلپایگانی با اشاره به وضعیت گود جنب برج میلاد گفت: این گود مجموعه بزرگی است که قرار بود در شمال سالن فعلی برج میلاد ساخته و شامل مجموعه متنوعی مانند هتل، بخش‌های تجاری و نمایشگاهی شود. در دوره مدیریت شهری گذشته برای احداث این پروژه قراردادی با بنیاد تعاون ناجا به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به نیروی انتظامی منعقد شد. در همین رابطه طرحی تهیه کردند و به مسابقه گذاشتند اما در شورای عالی شهرسازی و معماری تایید نشد و قرار بر تجدید نظر شد که این خود وقفه ایجاد کرد.  معاون شهردار تهران با بیان اینکه شرکت طرف قرارداد در سال‌های گذشته دچار مشکلات زیادی شده است و توان مالی قبل را ندارد، گفت: مذاکره کردیم تا پروژه به شرکت دیگری سپرده شود که البته در این میان موضوعات حقوقی عدیده‌ای مطرح می‌شود. در هر صورت با سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در این مورد در حال گفت‌وگو هستیم تا به نتیجه برسیم. گلپایگانی با اشاره به وضعیت ایمن‌سازی گود جنب برج میلاد تصریح کرد: برای ایمن‌سازی برج در گذشته عملیات نیلینگ انجام شد اما به علت حرکت زمین این عملیات باید دوباره صورت می‌گرفت که این روند به دلیل تعطیلی پروژه به تعویق افتاد. در نهایت بنیاد و شرکت مشاور اعلام کردند که هیچ گونه خطری ریزش گود را تهدید نمی‌کند.  او با تاکید بر اینکه گود جنب برج میلاد در طبقه‌بندی گودهای پرخطر قرار نمی‌گیرد و به هیچ عنوان مشکلی برای سازه برج ایجاد نمی‌کند، گفت: با این وجود به دلیل آنکه کارفرمای پروژه شهرداری تهران است و با توجه به جایگاه برج میلاد، از ناجا درخواست کردیم اجازه حضور مشاور شهرداری تهران را برای نظارت بدهد. یک مدت این اجازه داده نمی‌شد اما در حال حاضر با رایزنی‌هایی که صورت گرفت اجازه حضور مشاور با نظارت مسوولان بنیاد داده می‌شود.  معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گود تامین اجتماعی اظهارکرد: این گود که در منطقه یک قرار دارد پیش از صدور پروانه، برداشته شد و با توجه به مصوبه شورای شهر در خصوص برج باغ‌ها، اگر پروانه برخلاف ضابطه باشد، گود پر و باغ احیا می‌شود.

  پیشرفت پروژه احداث زیرگذر کوی نصر به مرز ۷۰ درصد رسید

احسان نوش آبادی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه زیر گذرکوی نصر گفت: سقف زیرگذر کوی نصر، ظرف یک هفته آینده تکمیل خواهد شد. به گزارش مهر، نوش آبادی با اعلام پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، از تلاش برای بتن‌ریزی آخرین بخش از سقف این معبر زیرزمینی در ضلع غربی بزرگراه شهید چمران خبر داد و گفت: سقف زیرگذر کوی نصر، ظرف یک هفته آینده تکمیل خواهد شد. او با بیان آنکه عملیات خاکبرداری از هر دو جبهه غربی و شرقی پروژه ادامه دارد، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰ هزار مترمکعب از عملیات خاکبرداری زیر سقف زیرگذر کوی نصر انجام شده است. به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تکمیل سقف زیرگذر کمک خواهد کرد تا از این پس، اجرای عملیات خاکبرداری به صورت بی‌وقفه انجام شود. گفتنی است با بهره‌برداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با ۳ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک را ساماندهی خواهد کرد. همچنین نصب مجدد بخشی از قطعات پل فلزی کوی نصر در قالب پروژه احداث پل سبز زندگی، علاوه بر اینکه عبور از تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و جلال آل‌احمد را برای عابران پیاده تسهیل خواهد کرد، ارتباط بلافصل خیابان‌های گیشا، شهرآرا، پاتریس لومومبا و کارگر را برقرار ساخته و باعث تقویت رویکرد پیاده محوری و ایجاد فضای مکث و گذران اوقات فراغت در این نقطه پررفت و آمد خواهد شد.

  راه‌اندازی 4 ایستگاه از خط 6 مترو تا پایان سال جاری

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران از تکمیل و راه‌اندازی 4 ایستگاه از خط 6 مترو تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در مورد راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید مترو اظهارکرد: گسترش زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی خصوصاً زیر ساخت‌های شبکه ریلی از اولویت‌های مدیران مترو به شمار می‌رود. با تخصیص اعتبار غیر‌نقدی برای تأمین منابع مورد نیاز کارگاهی و تجهیز زیرساخت‌ها؛ می‌توان روند تکمیل و بهره‌برداری از خط 6 مترو را سرعت بخشید. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران تصریح کرد: همکاری مجموعه‌های مختلف به‌ویژه شهرداران مناطق برای تکمیل و توسعه مترو منجر به تردد راحت‌تر شهروندان در سطح شهر خواهد شد.

  تکمیل مترو شهر ری تا اردیبهشت 99

همچنین حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران از تکمیل متروی تهران تا اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: در صورت تحقق بودجه‌، مترو شهر ری تا اردیبهشت 99 تکمیل می‌شود. بر اساس استانداردها هر یک و نیم کیلومتر از خطوط مترو باید یک ایستگاه برای آن در نظر گرفته شود که 6 کیلومتر از مترو ری احداث شده و برای این مسافت 4 ایستگاه در نظر گرفته شده بنابر این این میزان بر اساس استانداردها است.اگر مشکلات مالی رفع و بدهی به پیمانکاران زودتر پرداخت شود، تا اردیبهشت 99 شاهد تکمیل مترو شهرری خواهیم بود. عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در محدوده شهر ری دو خط مترو وجود دارد که یکی خط عبوری است و مربوط به خط یک مترو است و دیگری خط شش مترو که در شهر ری پایانه آن مستقر خواهد بود. در تلاشیم که خط 6 به درب شرقی حرم عبدالعظیم برسد و طرح‌هایی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

ارسال نظر